Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
spicegirl schreef:@sflj- "..Er zijn zat Appaloosas die stukken beter zijn dan de meeste Quarters in Nederland "..
kun je dat onderbouwen ?
wat noem je stukken beter ? in de sport ?
en dat het aan de trainer ligt, is ook niet waar. ze kunnen wel het beste uit een Q, of P. halen.
Duke schreef:NAS warmbloed? Hoe bedoel je dat? NAS is toch alleen een kleurstamboek en heeft niets met ras en type te maken. Daarom kan ik me niet voorstellen dat een NAS een typisch karakter heeft. Tenzij kleur en karakter verband houden, maar dat lijkt me heeeeeel sterk.
maar anders ging ik er gewoon voor hoor. Citaat:ik heb sinds een paar dagen mijn Appie te koop staan en heb het aan meerdere mensen verteld, in de hoop dat ik via via een goede nieuwe baas voor hem kan vinden, maar overal krijg je als reactie: oja weer zo'n k** Appie!
, smaken verschillen nu een maal en bij appies kun je er weinig aan doen, 't zijn toverballen, ze willen nog wel eens wat veranderen aan het vachtkleurtje in de loop van de tijd.Dav schreef:Mijn appie had een sterk karakter maar absoluut niet verkeerd.
Eigenwijs ja maar niet zo extreem als een shetlander..dat zijn echt on mormels bij tijden.
De appie die ik had was gevoelig,onterecht een tik? Meneer gepikeerd en doe het zelf maar.
Miss is het niet zo'n goedzakkerig soort als bv een fries die alles maar tolereert maar zeker geen k*t appie.
Laatst nog in de Z dress een appie gezien.

Niet echt dus, was een ook een rustige, wel zelfverzekerde knaap. Helaas weten we natuurlijk hoe hij zou zijn geworden als hij onder het zadel zou zijn gegaan, maar met twee kon ik er al veel makkelijker van alles mee dan jij met Smoke. fanci_mike schreef:appie's zijn bovenal karakterpaarden, en als dat niet matched, dan matched het niet. (net als bij elk ander paard eigenlijk, alleen heb ik wel het gevoel dat appie's iets meer karakter hebben)
Zie mooie verwoordingen voorbij komen met allemaal dezelfde boodschap.
Todorien schreef:ik heb ook een appaloosa gehad en iedereen verklaarde mij voor gek...
hij was koppig, hij wist wat hij wou, hij kon zichzelf wel redden (had de mens niet nodig) al met al hij stond wel zijn mannetje, maar hij was ook weer heel erg lief en kon super lopen!!!
dus al met al zou ik nooit weer voor een appaloosa gaan qua karakter maar wel qua lopen en werkwilligheid als ze hun energie de goede kant op hebben staan met je mee werken ipv tegen je in werken
maar toch mis ik hem nog wel