Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hollywood86 schreef:Mijn paard is al oud en bejaard, moet je nagaan wat ik daar dan wel niet kan voor vragen als ik jouw redenatie volg. In mijn paard zit immers al meer dan 15 jaar pensiongeld iedere maand, waardevol paard heb ik dan
Schim_meltje schreef:hollywood86 schreef:Mijn paard is al oud en bejaard, moet je nagaan wat ik daar dan wel niet kan voor vragen als ik jouw redenatie volg. In mijn paard zit immers al meer dan 15 jaar pensiongeld iedere maand, waardevol paard heb ik dan
Wat een onzin kraam jij uit: het gaat helemaal niet over een oud paard dat aan pensioen toe is, maar over een jong paardje dat begint aan de belering! Onder de drie jaar kan je op verantwoorde wijze een paard nog niet berijden en dat is het doel van een ruiter. Je zult dus hoe dan ook op dit punt moeten aanbelanden. Als je het eenmaal kunt berijden begint het rijplezier en daar gaat het om. Dus jouw redenering van cumulering van de kosten tijdens de periode onder zadel slaat als een tang op een varken!![]()
Trouwens nu je er toch over begint: de grote kosten worden niet gevormd door de aanschaf, maar door het houden van een paard: stalling, fourage, gezondheid, lessen. Gerekend over de jaren van inzet doet de aanschafprijs van € 3000 of € 1000 er niet toe. Deze vormt uiteindelijk slechts een fractie van het geheel.
Schim_meltje schreef:Als je nagaat wat het kost om een knap westernveulen te fokken of te verwerven en daarna de opfokkosten gedurende twee á drie jaar op te brengen vind ik de prijs beslist redelijk.
hollywood86 schreef:Goed dat je het ziet! Ik volg namelijk enkel jouw redenatie dat je de kosten moet meenemen die je al maakt vanaf de geboorte:Schim_meltje schreef:...... en daarna de opfokkosten gedurende twee á drie jaar op te brengen ......
)
wildwestwill schreef:Heb een mooie merrie met een super afstamming net 7 jaar en 100% gezond allround getraind met nadruk op reining , super lief ,mens gericht en werkwillig wat wil je nog meer eigenlijk .
maar dan krijg je de eerste mails zo van ik zoek een recreatie p
Schim_meltje schreef:Jullie, H86+SP, hebben het over slechte paarden van € 8000 of pietepeuterpaarden die er al helemaal niet toe doen, dus missing the point completely.![]()
N.B. Het gaat hier over een driejarige half quarter die op voorhand helemaal niet slecht is en waarvoor € 3000 wordt gevraagd. Waar hebben jullie het over?![]()
Jammer, maar klets maar lekker door. Ik zie er geen nut meer in.
Schim_meltje schreef:Jullie, H86+SP, hebben het over slechte paarden van € 8000 of pietepeuterpaarden die er al helemaal niet toe doen, dus missing the point completely.![]()
N.B. Het gaat hier over een driejarige half quarter die op voorhand helemaal niet slecht is en waarvoor € 3000 wordt gevraagd. Waar hebben jullie het over?![]()
Jammer, maar klets maar lekker door. Ik zie er geen nut meer in.
wildwestwill schreef:Wat ook zo frusterend is , dat als je je mails netjes beantwoord vervolgens niets meer terug hoor!!