[WN] Gaan er mensen naar de WRAN ALV ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: Gaan er mensen naar de WRAN ALV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:48

er is zelfs meerdere keren gezegd tegen Peter dat hij niet aangevallen werd.. hij was misschien iets prikkelbaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:51

Eerste keer dat de term PDS in een grappige manier bij me opkomt :')

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 06:38

Ik vind het zo apart dat in elk topic over de WRAN er wel door een aantal mensen forse kritiek geuit wordt. Misschien zit ik er niet ver genoeg in hoor met die 2 wedstrijdjes per jaar waar ik aan mee kan doen. Maar als er regels veranderen, dan is dat gewoon zo. Zolang het binnen het redelijke valt. En als je het niet eens bent met je jurering, moet je nadenken wat je kunt doen om het betreffende jurylid wel te overtuigen. Mensen willen alles altijd maar naar hun eigen hand zetten, maar zo werkt het nu eenmaal niet.

Mijn ervaring tot nu toe (en ik weet het, zo veel is dat niet) leert dat ik het prima naar mijn zin heb op de wedstrijden van de WRAN, reeële bijdragen betaal, en de sfeer super is. En zeker voor de mensen zonder Q/P/A is de WRAN een super uitkomst om toch te kunnen genieten van de westernsport, want daar staan de andere verenigingen niet bepaald voor open.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:06

@roosje1987 het gaat niet alleen om de wedstrijden en de regeltjes die daarbij horen het gaat vooral om de regels die er niet zijn die bij de wedstrijden horen en het NK

en de WRAN is zeker een mooie vereniging voor niet westernrassen maar in mijn ogen is de vereniging nog niet eens half op de weg naar de goede richting

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:13

@ Todorien, noem eens een voorbeeld van regels die er niet zijn ?

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:54

@ Todorien: Hoor ik hier een vrijwilliger aan de regelgeving commissie die de WRAN gaat verbeteren met haar goede inbreng? :D

Je bent van harte welkom hoor, want volgens mij willen we allemaal dat de WRAN het goed doet, zodat we met z'n allen kunnen genieten van de westernsport ongeacht de discipline die je rijdt of het ras dat je hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:05

Genoeg mensen in dit topic die zat gedaan hebben voor de wrang. Er is een reden voor waarom al die mensen afgehaakt zijn.
Achja, de leden zijn erg blij met hun bestuur, dus dan is het goed. Alleen jammer dat alle kwaliteit verdwenen is, maar je kan nu eenmaal niet alles hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:11

Canis schreef:
Je bent van harte welkom hoor, want volgens mij willen we allemaal dat de WRAN het goed doet, zodat we met z'n allen kunnen genieten van de westernsport ongeacht de discipline die je rijdt of het ras dat je hebt.

Dat klopt, dat was ooit de algemene gedachte erachter.
In de tijd dat we ook allemaal nog naar de ALV's kwamen, leuke ideeën hadden met elkaar en die ook uitvoerden enzo...
De Duitsers hebben daar zo'n prachtig zinnetje voor: 'Das war einmal'... ;(

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:00

ik schrok toen ik van het weekend naar een PRAB wedstrijd ging in belgie. de PRAB zou de belgische tegenhanger zijn van de WRAN, ook open voor alle rassen.
maar sorry hoor, mijn god wat een verschil in niveau!!!
Beginners niveau bij de PRAB is gewoon zeker net zo goed als L3/L2 bij de WRAN.
dan hebben ze nog een Novice die vergelijkbaar is met de L2 en de Amateur bij de prab zouden iedere wran wedstrijd winnen.

zo'n klein georafisch verschil maar zo'n enorm verschil qua niveau!

hoe zou dat nou komen?
waarom kunnen ze in Belgie wel rassenopen shows organiseren van een kwalitatief hoog niveau en lijkt het niveau in nederland alleen omlaag te gaan ipv omhoog?

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:38

jelson schreef:

ja de regels zijn er wel alleen klopt het niet helemaal :P (je snapt me wel ook ivm met jullie eigen meid ;) )

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:41

Canis schreef:
@ Todorien: Hoor ik hier een vrijwilliger aan de regelgeving commissie die de WRAN gaat verbeteren met haar goede inbreng? :D

ik zou daar best wel vrijwilliger willen zijn hoor maar dan zou er een geheel nieuw bestuur aan moeten treden want ik heb genoeg kenbaar gemaakt bij de voorzitter als wedstrijdsecretaris enz enz maar als er niks mee gedaan wordt tja wat moet ik dan als alleen staande...

ik hou me nu maar afzijdig en vind het wel prima zo (zoals zo vele die het wel anders willen zien) en rijd mijn wedstrijden en probeer alles uit mij en mijn topper te halen maar inderdaad meerwaarde om lid te zijn van de WRAN is er niet echt

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:27

Als iedereen die hier commentaar heeft en niet zijn mening laten horen zich opgeven als nieuwe voorzitter of een andere taak van het bestuur dan zal alles in jullie ogen beter worden

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:28

Todorien schreef:
jelson schreef:

ja de regels zijn er wel alleen klopt het niet helemaal :P (je snapt me wel ook ivm met jullie eigen meid ;) )

Daarom zijn we ook naar de vergadering geweest, en ik hoop dat er wat uit komt, ook voor de kids van de toekomst.
Erin gaat de 15e gewoon bij de NQHA starten en we gaan alle andere wedstrijden wel af waar ze wel mag starten ook degenen net over de grens.

En ze zoeken nog een voorzitter..... ;)

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:30

Canis schreef:

nou todorien in de regelcommissie komt ook niet helemaal goed hoor! want die rijdt op 2 handen op een scharenbit ;)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:33

Schermen met vrijwilliger zijn er er zoveel tijd insteken is voor mij een absolute dooddoener. Dat is een keus en roept niet automatisch respect op. Respect moet je verdienen.
Imo zou een vereniging naar zijn leden moeten luisteren, dit gebeurd gewoon niet. Idd wat Sonja aangeeft, als er tijd is wordt er misschien wel aandacht besteed aan ingebrachte punten van leden, excuse me dat is niet de manier.
Ik weet dat er redelijk recent nog een voorstel op papier is gedaan gedachtes inzake het niveau van de wedstrijden, hoe voorkom je dat de snelle promotie (en dus l1 als vergaarbak van alles wat maar veel wedstrijden gaat rijden) hoe zou de verdeling en idealiter uitzien enz. Dat soort initiatieven worden nou niet bepaald omarmt door het bestuur. Wanneer wordt het levelsysteem bijvoorbeeld geëvalueerd met de leden? Wanneer gaan we met zijn allen ophouden met heel gelukkig zijn met een lintje als we 4 deelnemers hebben en de winnaar echt de minst slechte is? De goede ruiters ben ik helaas al een tijd kwijt.
Ik vind het echt heel jammer dat er gedacht wordt dat het niveau groet door het huidige systeem, dit is gewoon niet zo. En door de rassencompetitie maken we imo de toch al kleine groep deelnemers nog meer versplinterd.
Wat het starten bij andere verenigingen met je niet q/p/à dat heeft te maken met verschil tussen een rasvereniging of een ruitervereniging.
En weer verbreek ik mijn eigen belofte om me niet meer druk te maken over het beleid van de WRAN maar ik blijf het jammer vinden dat het niveau in Duitsland en België wel omhoog kan en in Nederland alleen maar lager wordt bij de ruitervereniging

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 20:49

hobbelheks schreef:
En door de rassencompetitie maken we imo de toch al kleine groep deelnemers nog meer versplinterd.
Wat het starten bij andere verenigingen met je niet q/p/à dat heeft te maken met verschil tussen een rasvereniging of een ruitervereniging.

De rassencompetitie moet je vergelijken met de Highpointtitels.
Aan het einde van het wedstrijdseizoen wordt gekeken wie het beste heeft gepresteerd met zijn haflinger, fjord, tinker enz.
Tijdens de wedstrijden merk je er dus niets van.

Ik ben het in veel opzichten wel met je eens, maar houd nog hoop. :)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:53

Ja dat weet ik sliding maar wat is daar de toegevoegde waarde van?

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 21:13

hobbelheks schreef:
Ja dat weet ik sliding maar wat is daar de toegevoegde waarde van?

Omdat er geen beste presterende westernhaflinger, fjord enz competitie is.
En halter is er niet bij de WRAN omdat je zoveel verschillende rassen nu eenmaal niet in één keer kunt beoordelen.
Ze bestaan wel bij hun eigen stamboek, maar dan niet op westerngebied.

Ach wat maakt dat nu uit, het is toch leuk om als best presteren westernhaflinger van 2012 bekend te staan. :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:25

sliding schreef:
Aan het einde van het wedstrijdseizoen wordt gekeken wie het beste heeft gepresteerd met zijn haflinger, fjord, tinker enz.

Nog meer waardeloze titels, zitten we echt op te wachten hoor!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:13

Romkabouter schreef:
sliding schreef:

Nog meer waardeloze titels, zitten we echt op te wachten hoor!

misschien jij niet anderen wel! waaronder ik , ik vind het erg leuk!!!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:14

sliding schreef:
het is toch leuk om als best presteren westernhaflinger van 2012 bekend te staan. :D
we gaan er voor!!!!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 06:31

Aan alle "roeptoeters" die steeds maar weer roepen dat het WRAN bestuur niet wil luisteren:

Zorg dat je dan een bestuur krijgt dat wel naar zijn leden luistert, actief met voorstellen aan het werk gaat en zijn leden op een fatsoenlijke manier te woord staat.

Waar was jullie kandidatuur voor een nieuwe voorzitter en secretaris?? Zowel de voorzitter als de sectretaris waren dit jaar herkiesbaar.

Nee, jullie zaten waarschiijnlijk allemaal met een kopje thee op de bank achter je PC. Tja..........

Ik ben niet op de hoogte van de regelement en statuten van de WRAN maar volgens mij zijn er wel degelijk mogelijkheden om het voltallige bestuur op een buitengewone algemene ledenvergadering naar huis te sturen en met een nieuw bestuur te beginnen.
Bij deze meld ik mij hier voor aan om van de WRAN weer een bloeiende actieve western vereninging te maken die met iedereen door 1 deur kan gaan.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 06:59

Waarom werp jij je dan niet op als voorzitter?

Het lijkt me in geen belang van de vereniging om een voorzitter te hebben die geen voorzitter meer wil zijn.
Feit is gewoon dat weinig mensen de tijd voor de Wran hebben, maar nog veel minder mensen de tijd willen nemen voor deze steeds hopelozer wordende vereniging.

Agree with Rom dat het hebben van al die aparte titels geen zoden aan de dijk zet. Wat ben je dan de best presterende haflinger uit 5 haflingers? Of de best presterende haflinger omdat je het vaakst mee hebt gedaan?

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:22

Voor een voorzitter heb je oa leidinggevende kwaliteiten, tackt en overzicht nodig. Deze heb ik niet voldoende. Ik wil wel als lid van het bestuur tijd (lees prive tijd) vrij maken om een actieve rol gaan spelen.
Tja, als niemand de tijd en de moeite wil nemen dan zie ik de toekomst van deze western vereninging die er voor ALLE rassen is erg donker in.
Laat vooral niemand denken dat ik om werk verlegen zit maar als je ergens hart voor hebt dan maak je je daar voor sterk. Dus.......

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:17

johanna29 schreef:
Waar was jullie kandidatuur voor een nieuwe voorzitter en secretaris?? Zowel de voorzitter als de sectretaris waren dit jaar herkiesbaar.

Misschien zijn er wel hele goede redenen om dit niet te willen.

Wat ik oprecht niet begrijp, zonder zuur te willen doen, is waarom er door de WRAN niks aan gedaan wordt om het niveau wat te verbeteren of om de betere ruiters in NL weer naar de WRAN te krijgen en het imago van de vereniging op te poetsen.
Ziet het bestuur dat nu zelf niet? Als ik in de L1 mee doe, dan schaam im me voor mijn eigen rijden en voor de anderen in mijn klasse dat wij het hoogste niveau vertegenwoordigen. Ook zit ik tegenkrommend naar anderen te kjiken die opscheppen over hun prestaties terwijl het nergens over gaat waar ze mee bezig zijn.
De L1 zou een klasse moeten zijn waar echt goede ruiters in zitten, proffesionals en topamateurs. Nu is het een boerenzooitje waar heel niet-WRAN rijdend westernland op neerkijkt.

En hoe kun je nou als ruitervereniging een prijs voor rassen uitschrijven?

Maar ik heb me al weer te veel druk gemaakt hierom, ik ga maar weer vanaf de kant toekijken hoe de wran verder afzakt.
Ik vind het gewoon zonde van het idee van de vereniging an-sich.