[WN] langzaam laten draven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Re: langzaam laten draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:26

maar de jog is toch gewoon een overkruiste 2-takt gang net als draf? wat is dan het exacte verschil?

ontopic: heel diep en langzaam ademen helpt.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:43

vigo_is_lief schreef:
hee bokkerss !

ik ben met mn paardje bezig met western, nadruk op beetje, maar hij wil niet echt op een rustig tempo draven. ik leer hem wel dat druk op de teugel met sturen, maar dat gaat natuurlijk makkelijker als ze rustiger draven ! weet iemand hoe je een paard langzamer krijgt ?

Les nemen bij iemand die jou leert hoe jij je paard op moet leiden zodat hij de juiste spieren krijgt en in balans leert lopen
Zolang hij dat niet heeft/kan, kan hij ook niet correct langzaam draven ;)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:52

sontana schreef:
Oke ik heb het zelf ook niet bedacht.
Idd voor mij heeft westernriding 3 gangen walk (stap) jog (draf) en de lope (galop).
Echter zie je de laatste tijd ook super langzame jog en lope. Wat ik zelf vreselijk vindt . Het is net of de
paarden wat makeren.
In de pleasure kan de jury vragen naar een extended jog = een versnelde jog ofwel een trot.
Sorry ik heb me waarschijnlijk een beetje onhandig uitgedrukt.

De jog is de langzame draf. ;)

Trot is de "normale" draf.
Deze zie je in de Hunter onderdelen.

Extended jog is de verruimde jog/draf.
Hierbij moet het paard een meer gedragen draf laten zien met ruimere gangen (nu is dat natuurlijk niet net als bij de dressuur een uitgestrekte draf maar een soort middendraf)
Omdat ze al zo langzaam gaan zal de extended jog niet zo spectaculair zijn maar moet wel gedragen en ruimer zijn.

Die hele langzame jog en lope zie je vooral bij de Pleasure, hij wordt niet meer geadviseerd door de AQHA maar zolang de judges de paarden in de wedstrijden nog goed plaatsen, zal het zeker zo blijven.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:53

tnx.. je weet er kennelijk meer van dan je zelf beweerd :+

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:57

;)

lovewidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:11

ik ben nu ook bezig met overstappen, en ik dacht er net als jou aan het begin ook veel te makkelijk over. gelukkig hebben mijn pony en ik zoiezo al een beetje een eigen manier van rijden, nu een beetje tussen dressuur en western in, maar als jij dat dus niet wilt kun je beter zorgen dat ej goed les krijgt en niet zelf gaan prutsen. bij mij en mijn pony maakt het niet uit, het gaat nu juist lekker maar we zijn eigenlijk gewoon buiternrijders. maar ik zou echt even goed gaan praten met iemand die westernles geeft. ik heb nu ook al een paar western lessen gehad(ga nu 1x per 2 weken lessen op een paard van hun) en daar leer je echt heel veel van

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 19:25

bedankt voor jullie reacties !! en maak je geen zorgen want ik ga donderdag naar een westernstal en dan ga ik waarschijnlijk een afspraak maken voor een (proef)les!!