anneliesdj schreef:crazycactus schreef:@ali kijk en dat is dus niet handig.. als je met koeien wil werken heb je koeien nodig die voor je paard aan de kant gaan. Dat ze hem dus kennen is in dit geval helemaal niet nuttig, maar juist een stuk lastiger. Koeien die weten wat paarden zijn zullen er een stuk minder respect voor hebben en er dus niet meer voor aan de kant gaan.
Koeien die gebruikt worden voor cutting en working cowhorse kun je ook maar een paar keer gebruiken, dan kennen ze het spelletje en zullen ze minder voor je aan op de loop gaan.
Nu is dat niet helemaal jou doel neem ik aan (koeien uit t land naar de stal drijven gaat meestal makkelijk als ze weten dat ze op stal gaan voor t eten en/of melken). Maar doe wel voorzichtig
Jij denkt dat ze op ranche's ook elke maand een nieuw paard nemen?
Dat je paard erbij loopt kan ook juist een voordeel zijn.
Mijn oom had ook altijd zijn pony's bij de koeien lopen en die waren 1,45 max maar de koeien hadden heilig respect voor ze. Eenmaal door hebben dat een paard veel sneller en wendbaarder is en bovendien flinke klappen kan uitdelen en ze kiezen wel eieren voor hun geld.
Daarnaast is het zowieso handig omdat je paard de koeien dan ook kent en kan inschatten, geeft hem beetje 'cow-sense' dus.
Annelies maar dat waren vast en zeker geen Franse vleeskoeien. Let wel dat zijn echt een heeeeel ander verhaal dan de gemiddelde melkkoe die de meeste boeren op het erf hebben staan. Mijn buurman heeft Franse vleeskoeien, en echt die gaat daar echt niet zomaar tussen staan of ze opdrijven. Daar waarschuwt hij zelf ook voor. Die fransen zijn echt geen lekkertjes, en ik heb ze dus al van dichtbij meegemaakt. Dat is GEEN ras waar ik met een paard tussen ga rijden om op te drijven