[WN] WESTERN ZADELS GEPIKT TE WESTERLO (kijk even aub!!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:25

pieps schreef:
30 zadels gestolen??? Dat zijn geen amateurs! Die verkoop je niet even op MP.....
Is er geen handelaar ergens (zal wel buiten Nederland) in 2e hands westerntuig?

nee inderdaad.. ik denk dat die mooi richting duitsland etc. gaan...

Paintless

Re: WESTERN ZADELS GEPIKT TE WESTERLO (kijk eve aub!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:48

dat zijn me toch een stel hele mooie zadels... poeh..

jammer dat sommige jaloers zijn op wat anderen hebben en het niet kunnen accepteren dat ook deze mensen er hard voor moesten werken.

ik denk niet dat je ze terug vind, tenzij je ze op een buitenlandse 2e hands site terug vind. maar dan moet je wel pools, roemeens, tjechiesch of slowaaks ofzo spreken.

xanax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:49

Paintless schreef:

jammer dat sommige jaloers zijn op wat anderen hebben en het niet kunnen accepteren dat ook deze mensen er hard voor moesten werken.

ik denk niet dat je ze terug vind, tenzij je ze op een buitenlandse 2e hands site terug vind. maar dan moet je wel pools, roemeens, tjechiesch of slowaaks ofzo spreken.

Danku politiek :)

Straffen die niet opgaan tegen misdrijven, dat werkt zoiets in de hand.

Vandaag toevallig opgevangen dat de diefstallen van paardenmateriaal altijd wat omhoog gaan in januari,februari.

Is ergens een grote 2dehands beurs in duitsland hoorde ik vertellen waar vermoedelijk redelijk wat gaat eindigen.

mvg

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 20:33

Maar in die landen verdienen ze daar toch niks op???? Ik vermoed ook eerder richting duitsland en frankrijk!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:11

xanax schreef:
Paintless schreef:

Danku politiek :)

Straffen die niet opgaan tegen misdrijven, dat werkt zoiets in de hand.

Vandaag toevallig opgevangen dat de diefstallen van paardenmateriaal altijd wat omhoog gaan in januari,februari.

Is ergens een grote 2dehands beurs in duitsland hoorde ik vertellen waar vermoedelijk redelijk wat gaat eindigen.

mvg

potverdikkie. zouden eigenlijk die beursgangers gewaarschuwd moeten worden dat er gestolen zadels op die beurs liggen. al is het maar om te hinderen. maar helaas heb je gelijk. de strafjes wegen niet op tegen het gewin... :r jammerrrr

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:13

pff, misselijkmakend dit! Laten ze met hun poten van andersmans spullen afblijven!
Kan hier zo kwaad om worden.

Hoop dat je de zadels terugvind! ben er alleen bang voor

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 11:31

Ik vraag me echt af waar die terecht komen. Er waren een paar heel herkenbare zadels bij.

Heb al een paar mails naar ranches verstuurd naar Polen, Frankrijk, Duitsland...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:38

een jaar of 2 terug bij ons op stal ook 12 zadels gestolen waaronder een "tom winter" geloof ik. zadel is ongeveer een jaar later op kapaza verkocht voor een 650 euro. Dame had het zadel bij een paard gekocht en had geen flauw idee wat voor iets ze verkocht heeft.
"We" denken te weten wie achter de diefstal zit, maar kunnen dus niks bewijzen...

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 12:30

petitparis schreef:
een jaar of 2 terug bij ons op stal ook 12 zadels gestolen waaronder een "tom winter" geloof ik. zadel is ongeveer een jaar later op kapaza verkocht voor een 650 euro. Dame had het zadel bij een paard gekocht en had geen flauw idee wat voor iets ze verkocht heeft.
"We" denken te weten wie achter de diefstal zit, maar kunnen dus niks bewijzen...

Kan goed zijn dat het dan over dezelfde gaat. Was dat niet bij marc van nuffel? Dat is amper 10 minute van onze manege.

Blijkbaar "sjoemelen" ze niet enkel met dieren maar ook met andere goederen!!!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:22

Het vervelende met dit soort dingen is als jij je zadel op MP tegenkomt, die gene niet verplicht is hem aan je terug te geven!
Als hij/zij kan aantonen dat een redelijke prijs betaald is voor het zadel en hij/zij daardoor niet had kunnen weten dat het om een gestolen zadel ging, krijg je m mooi niet terug ;)

Mijn zadel was ook een "aparte" versie en zou ik zo herkennen, maar die is al vanaf mei 2011 weg en ik heb m nog steeds nergens gezien!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:01

Bij ons op stal waren er ook zadels gestolen dit werd wel gedekt door de verzekering van de gedupeerde zelf mits ze aan konden tonen dat het zadel achter slot en grendel lag. Zou toch informeren bij je verzekering, en bonnen opvragen bij de gene bij wie je de zadels gekocht hebt.

Verder is bij ons verteld dat de meeste gestolen zadels naar polen enz gaan om daar als decoratie gebruikt te worden als barkrukken.

Ik neem tegenwoordig al me zadels mee naar huis.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:18

raven schreef:
Verder is bij ons verteld dat de meeste gestolen zadels naar polen enz gaan om daar als decoratie gebruikt te worden als barkrukken.

Erg prijzige barkrukken!

Triest dat dit gebeurd, ik hoop dat ze nog boven water komen! Ik zal mn ogen en oren open houden. Wat een prachtige zadels zitten erbij!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:25

[/quote]

Erg prijzige barkrukken!

[/quote]

Uh ja maar als ze gestolen zijn vallen de prijzen meestal mee om te kopen.
Ik vind het diep triest je hoort van andermans spullen af te blijven, iedereen moet er hard voor werken

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 22:25

Ik heb al verschillende ranches gecontacteerd (polen, duitsland, engeland, frankrijk, ..) en heb slechts van 1 iemand reactie gekregen.

Special thx to steve & wendy from westways !!!

http://www.west.ways.btinternet.co.uk/Pages/Stolen.htm

Dan heb ik toch het gevoel dat ik IETS heb gedaan...