Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Paintje schreef:Voor meer info over het paspoort: http://www.horse-passport.nl/.
Citaat:1Alle paarden en paardachtigen dienen dus voorzien te zijn van een officieel paspoort waarin verschillende zaken zijn opgenomen zoals;
1. een schets van het dier, in te vullen door een officieële instantie, voor wanneer een paard of pony zich buiten de Nederlandse grens gaat begeven;
2. een vaccinatie gedeelte en een gedeelte voor de dierenarts, waar hij kan beschrijven welke medicijnen hij heeft toegediend in geval van ziekte.

Sugarmiss schreef:Ik vraag me sterk af of deze info niet erg achterhaald c.q. onjuist is.

! 
Sugarmiss schreef:Als ik het goed begrepen heb is vanaf 01-01-2004 iedereen die met een paard op de openbare weg verschijnt verplicht bij kontrole een paardepoort te moeten kunnen laten zien.
Dus niet alleen op wedstrijden, maar ook met een buitenrit (ik dus ook).
Vanaf elke leeftijd kun je een paspoort aanvragen.
Kosten ben ik ook wel benieuwd naar (moet ze dus ook nog hebben).
Sugarmiss schreef:Is er ook bekend wat er gebeurd als je wordt aangehouden en je kunt het paspoort NIET tonen. Krijg je dan een bekeuring, wordt je paard in beslag genomen.
Wetten en regels zijn leuk, maar er zal toch ook een repercussie tegenover staan
vera schreef:Eerlijk gezegd denk ik er nu toch over na om Digger te laten chippen. Ik was in eerste instantie enorm tegen, zeker omdat het geen vrijwillige keuze is. Maar als veiligheids "tag" vind ik het steeds meer van belang worden.
Wie heeft er zijn paarden allemaal laten chippen? En wat zijn jullie bevindingen?