[WN] Paarden gezocht voor de Youth World Cup 19-28 juli in Kreuth

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: Paarden gezocht voor de Youth World Cup 19-28 juli in Kreuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:53

ik had best willen helpen als de mijne niet zo'n kleintje was.

op zich heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt met de paarden. daar ben ik niet zo bang voor.
ik had er echter wel bij willen kijken, en dat komt dan weer op eigen kosten. beetje jammer. je doet toch een vrij grote donatie aan hun..

maar zoals bekend.. is mijntes pas 21 maand. veel te jong dus.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:59

ik heb jullie oproep in koeienletters per mail ontvangen maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt mijn paarden uit te lenen!!

Sorry maar ik vind het echt een onmogelijke vraag aangezien ik de dieren een kostbaar goed vind.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:04

Dat is toch prima, rapido? :) We respecteren ieders keuze :j En wij snappen heel goed dat paarden kostbaar zijn, daarom is de vraag nog niet onmogelijk hoor.

Gelukkig hebben we al wel een aantal aanmeldingen binnengekregen, waarvoor dank! Ook voor deze mensen is hun paard kostbaar en zo wordt er ook zeker mee omgegaan.

Hoe meer paarden, hoe beter, dus we houden ons nog steeds aanbevolen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:15

Maar waarom staan de jeugdruiters hun paarden zelf niet af?
Als ik op de NQHA site kijk, dan zie ik dat er al een stuk of 7 quarters van jeugdruiters zijn. Waarom worden die niet gebruikt?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:24

Ik vind het ook eigenlijk een beetje bijzonder om een ander te vragen een paard uit te lenen om jou uit de brand te helpen maar niet je eigen paard in te willen zetten..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:25

Hoe komen jullie erbij dat de jeugd hun eigen paard niet inzet dan? Alle kinderen zetten een paard in hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:28

Maar als iedereen zijn paard inzet, dan moeten er toch genoeg paarden zijn?
Op de NQHA site staan iig 6 quarters genoemd die in bezit zijn van de jeugdruiters. Dan is er toch slechts 1 van buiten nodig?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:35

1 van de ruiters van het jeugdteam doet niet mee aan de worldcup. Daarbij zoeken we nog extra paarden naast de 7 die we sowieso aan moeten leveren. Bovendien willen we niet stoppen bij 7 paarden, mocht er nog één uitvallen om wat voor reden dan ook. De worldcup is tenslotte pas over een aantal maanden.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:35

en ze hebben er al 3, dus lijkt mij idd dat ze voldoende hebben. maar kennelijk hebben ze er meer nodig anders vroegen ze niet met klem om nog meer paarden

Flirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:51

Ik heb mijn paardje ook aangeboden! Ik vind het een hele goede ervaring voor haar en ik weet zeker dat er heel goed voor mijn paardje word gezorgd. Ik ben er juist trots op dat mijn paardje zo n groot evenement mag mee maken, en ze zal er zeker heel veel van leren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:44

Ik heb er heel lang en diep over na lopen denken. Maar ik durf het niet aan Y;(
De ene heeft een pollenallergie, en is nu al een neusnetje nodig. Ze reageert dit jaar heftiger dan andere vanwege de desensibilisatie ;( En ik ben bang dat ze, omdat ze ook allergisch is op grassoorten, net in die periode nog meer last zal hebben, en dus niet bruikbaar is. De ander moet nog een operatie ondergaan, die pas eind van dit jaar wordt. En kan dus niet vol belast worden.
Was het anders geweest had ik ze met liefde aangeboden.
Ik duim dus maar dat er paarden genoeg aangeboden worden.

Paintless nee er zijn nog niet genoeg paarden. Er moeten in totaal 100 paarden (vanuit europa) ter beschikking staan om het evenement door te kunnen laten gaan. In Duitsland wordt ook nog om paarden gevraagt ;)
http://www.dqha.de/Detailseite.321.0.ht ... &tx_ttnews[tt_news]=4162&cHash=dd7de14b13a45b832af1f918c91bac37
De link moet je even kopieren en openen, hij pakt de link niet compleet.

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:52

Joh, wat ineens een berichtjes in 1 keer. Even terugkomend op onze jeugd die mee doet. De kinderen die gaan zetten hun eigen paard in. Maar je kunt slecht je paard inzetten als deze nog moet gaan bevallen in mei. We respecteren dat mensen hun paard niet willen afstaan aan de jeugd. Maar om het zo hard te zeggen... Vraag dan eerst even hoe het zit.
Aan de mensen die wij de afgelopen dagen aan de telefoon hebben gehad en die hun paard hebben ingezet. HEEEEELLL erg bedankt. Super van jullie om ons te helpen.
Dan nog even dit: er moeten door het Nederlandse team, minimaal 7 paarden geleverd worden en 1 a 2 reserve. Al deze paarden gaan naar Kreuth omdat daar inderdaad nog heeel veel paarden naar toe moeten. Dus ieder paard dat wij extra hebben, betekend dat er een andere jeugdruiter kan mee doen.
De afgelopen dagen zijn wij als team van de NQHA, met zijn allen druk aan het zoeken. Maar niet alleen wij, heel Europa is paarden aan het zoeken.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:50

Spannend!
Als mijn kleine over twee jaar onder het zadel is, dan mag hij mee met de jeugdruiters.
Lijkt me voor hem een geweldigde ervaring!

Helaas voor dit jaar kan ik jullie niet uit de brand helpen.

Succes!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:06

Rina, toch fijn dat je er over nagedacht hebt! Helemaal begrijpelijk dat het hem dit keer niet wordt.

Melissa_b: dat is leuk om te horen!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:02

Misschien een idee voor mensen die hun paard te koop hebben,komt ie nog eens in de picture..

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:16

Nou ik zou er niet zoveel problemen mee hebben om mijn paard beschikbaar te stellen, maar ik denk niet dat ze op de mijne zitten te wachten.
Dus helaas, ik kan ook niet helpen ;(

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 07:42

Wij willen er wel 2 beschikbaar stellen, maar één staat te koop dus kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat die er nog is, maar in dat geval is er waarschijnlijk wel een andere tweede ;)
Alleen wonen wij in Belgie maakt dat nog wat uit ivm transport ? We zijn niet in de gelegenheid om ze zelf te brengen...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:39

grappig dat de mensen die wel reageren met totaal géén probleem te hebben met het uitlenen van hun paard de betreffende dieren allen of te jong zijn of ziek, zwak en misselijk!

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 17:27

rapido schreef:
grappig dat de mensen die wel reageren met totaal géén probleem te hebben met het uitlenen van hun paard de betreffende dieren allen of te jong zijn of ziek, zwak en misselijk!

Ik wil hier toch even reageren... Veronderstel je hiermee dat die mensen dat veilig kunnen zeggen, omdat hun paard toch niet inzetbaar is? Wij zijn blij met alle mensen die er uberhaupt maar over nadenken! En eerlijk aangeven dat hun paard niet inzetbaar is. Ze hadden ook niet kunnen reageren natuurlijk. Wellicht begrijp ik je verkeerd hoor, daarom mijn vraag. Maar zo komt het op mij persoonlijk over.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:03

ja dat veronderstel ik ja aangezien er mensen op mijn post (dat ik niet mijn paarden inzet) reageren met het feit ze er absoluut géén probleem mee hebben maar laten die paarden van juist die mensen nu net niet inzetbaar zijn zeg!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:07

Maar dat kan toch? Ik snap niet helemaal waarom je daar direct iets achter moet zoeken?
Ik bedoel...ook prima dat jij gewoon direct aangeeft dat jij je paard niet meegeeft, maar ik snap het helemaal dat je een paard dat net (of niet!) onder zadel is of idd niet goed in zijn vel zit, niet mee wilt geven.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:15

Een vriendin van me is er ook mee bezig, ik hoop dat ze jullie verder kan helpen.
Mijn paard blijft in Nederland, dus aan mij hebben jullie helaas niets :)

Vraagje uit nieuwsgierigheid: ik las dat het meedoen wordt vermeld op het showrecord van het paard.
Heeft dat gevolgen voor (bijvoorbeeld) het nog kunnen starten in de Green bijvoorbeeld?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:38

Hoi Rumpleteaser, nee dit heeft geen gevolgen. Er kunnen geen punten worden behaald tijdens de Youth World Cup en daardoor heeft het ook geen gevolgen voor het eventuele starten in noviceklassen of greenklassen. :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:55

Xono, Chum begon erover en ik heb lopen zoeken, want ik heb er iets over gelezen maar kan het niet meer vinden ;(

Voor paarden die te koop staan hebben ze toch ook nog wat extra's?? Als in folders die neergelegd mogen worden enz enz??
Zou voor een verkopende partij mss wel een extra impuls kunnen geven het paard beschikbaar te stellen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:32

Thanks XoNo, ik heb weer iets geleerd :D