Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dromy16 schreef:Maar doet het geen pijn als het paard zich er dan mee slaat?
x_Britje schreef:Dromy16 schreef:Maar doet het geen pijn als het paard zich er dan mee slaat?
Tuurlijk doet het pijn als een paard zichzelf slaat met zo'n ingevlochten staart. Tijdens het trainen snap ik best dat mensen de staart van hun paard invlechten, inderdaad niet zo handig als je paard erop gaat staan. Maar ik vind het ronduit belachelijk dat mensen zo egoïstisch en lui zijn dat hun paard perse een vlecht in moet omdat de staart anders vies wordt en omdat mensen een volle staart mooier vinden. Ik denk dat dat paard liever een iets dunnere staart heeft die die gewoon normaal kan gebruiken om vliegen weg te jagen of te communiceren met zijn weidegenoten dan een mooie volle staart die niet normaal functioneert en iedere keer als ie hem wel gebruiken, het paard zichzelf alleen maar pijn doet.
Maar goed, mensen zijn lui en egoïstisch en een volle staart is zoveel mooier dus ja... dan maakt je paard natuurlijk niks meer uit.
Sorry voor mijn boze post maar wordt soms een beetje gek van mensen die alles alleen maar voor zichzelf doen en niet goed over hun paard na denken...
Zelden zoiets lachwekkends gehoord!essiedepessie schreef:Ik heb er altijd een vlecht in hangen, ook op stal.. ik ben een dierenbeul, ik scheer ook alle tastharen af, en de oren zijn ook kaal gelepeld. Allemaal omdat ik dat prrrrrrrachtig vind...
Gelukkig kan ik je wel melden britje, dat ze nu onder 2 dekens staat, dus dan voelt ze die klappen van haar staartje niet zo.
Rumpleteaser schreef:Dromy16 schreef:nou eigenlijk nietiemand die ik ken zegt dat je de staart nooit moet invlechten omdat hij zich slaat bijv. om vliegen te verjagen en dan zichzelf een harde tik geeft net als een zweep.
Nou, ik herken dit wel hoor! Maar dan bij mezelfAls hij met toevallig raakt met een zwiep van zijn staart, doet een vlecht toch echt veel meer zeer dan een staartzak
Daarnaast ben ik van mening dat een 'blote' vlecht in het land makkelijker ergens achter kan blijven haken dan een staartzak.
Daarom staat de mijne als hij ingevlochten is toch altijd met staartzak (even afgezien van het feit dat de staart met zak veeeeeel schoner en mooier blijft)
) is jaloers op Bandito z'n staart!
quarterH schreef:uhm nee hoor. dat overleeft ie wel. nog nooit een paard meegemaakt die aar problemen mee heeft.
(kijk, in de volle zomer met vliegen kiezen de meesten ervoor de staart toch open te laten zodat hij bete de vliegen kan wegjagen maar niet omdat ie anders pijn heeft van het elastiekje)
hij gaat als een malle de bak door
Nu zit de staat tot zo ver mogelijk doorgevlochten
helemaal geen moer aan doen, wassen voor de show en er een nepstaart in. Ok, werkt bij witte staarten minder...
blijft dus ook wel lekker zitten!
(mocht je het willen proberen )
Maar is mijn gevoel hoor, geen ervaring mee en niet wetenschappelijk onderbouwd 
Klimop schreef:Ik begin ook altijd pas (een paar cm) onder de staartwortel met vlechten.. ben anders bang dat het gaat 'trekken'/broeien als het er voor langere tijd (strak) in zit?Maar is mijn gevoel hoor, geen ervaring mee en niet wetenschappelijk onderbouwd
oh wacht.. sommige (meestal donkere) mensen laten al hun haar ook strak op de huid invlechten en lopen daar maanden mee rond, dus het zal wel meevallen