Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
rapido schreef:Juist als je ouder bent moet je toch weten dat het verstandiger is een jong ding te laten beleren!?
rapido schreef:marleen_usar schreef:Kan je prima zelf hoor zadelmak maken mits je ervaring hebt,leeftijd heeft daar niks mee te maken.
Mits je ervaring hebt ja!
Heb geen idee hoe oud de TS is, maar ik ben ermee begonnen toen ik 16 was. Wat je wel echt moet hebben is begeleiding en gevoel...naast een goede onafhankelijke zit en zelfvertrouwen. Wetende hoe je bepaalde situaties zelf op kunt lossen en zeker niet in paniek raken of onzeker worden JayJay09 schreef:Ben bezig mijn paard zadelmak te maken. Het ging echt super! Erop zitten, stappen en toen draven (niet allemaal in 1 keer natuurlijk). Echter ik probeerde been te geven als extra, hij ging bokken en toen ging het fout. Binnen 5 minuten er twee keer af. Nu is hij ritselig en onzeker, ook bij longeren de volgende dag (hij bleef rennerig terwijl hij eigenlijk heel rustig is) en weer getracht een rondje te stappen. Hij voelde gespannen. Was wel braaf. Na afloop een dekentje op willen gooien en zelfs daar schrok hij van. Weer een flinke stap terug... maak me druk over het feit dat ik het niet wil verpesten... Misschien toch wegbrengen?
hollywood86 schreef:Al die mensen die zeggen dat ze hun paard zelf prima zadelmak kunnen maken en kunnen doorrijden, laat het maar zien op de shows. Ik ken eigenlijk geen non pro ruiters die hun paard helemaal zelf ingereden hebben en toch 70+ bij de NRHA scoren.
Als je wilt boscrossen, dan zal dat allemaal geen problemen geven, maar ga niet doen alsof het handig is als je wedstrijden wilt starten.

JayJay09 schreef:Ik bedacht me dat ik bevestiging moest zoeken bij degene waar ik les van krijg. Heb dit ook gedaan; terug naar longeren met losse beugels, als hij dit accepteerd weer terug naar de dubbele lijnen. Pas er weer op als hij er bij is. Ik hield me ook aan het huiswerk, mijn paard zocht echter steeds de oplossing in stilstaan bij spanning. Kennelijk heeft hij nu ontdekt dat hij, door naar voren te springen, er wellicht wel onderuit kan komen..
Heb reeds twee keer gelongeerd met de losse beugels, er zat meer tempo in dan ik ooit bij hem gezien had. Is misschien wel even goed zo totdat hij wat kalmeert en accepteerd....

Heb je uiteindelijk meer profijt van! 
hollywood86 schreef:Al die mensen die zeggen dat ze hun paard zelf prima zadelmak kunnen maken en kunnen doorrijden, laat het maar zien op de shows. Ik ken eigenlijk geen non pro ruiters die hun paard helemaal zelf ingereden hebben en toch 70+ bij de NRHA scoren.
Als je wilt boscrossen, dan zal dat allemaal geen problemen geven, maar ga niet doen alsof het handig is als je wedstrijden wilt starten.
.