JohnnyReiner schreef:xEliine schreef:Ik ben ook aan het overschakelen naar western met m'n fjord en wel meer in de reiningrichting
Ik weet dat we nooit hoog in de sport gaan komen, maar vind het superleuk om SAMEN met hem te leren en over te schakelen
Later koop ik dan een quarter bij (als mijn studies afgerond zijn en ik ga werken)
Dat deden wij er ook mee,maar dat was gewoon voor de aardigheid, je komt er echter niet verder mee, en dat kun je van zo een beessie ook niet verwachten.
De meningen over wat westernrijden is, lopen uiteen over een afstand zo groot van Amsterdam tot Peking. Veel mensen gooien een westernzadel op hun paard, wat voor ras dan ook, rijden met een beetje losse teugel en gaan in het bos crossen. Zij rijden western zeggen ze. Als je daar een andere mening over hebt, zijn ze vaak beledigd.
Voor mij is westernrijden 1 of meerdere westerndisciplines rijden, manoeuvres dus. Imo betekent dat niet dat je perse wedstrijden moet rijden, maar zeker niet een beetje boscrossen met een los teugeltje en een westernzadel.
Als je dat met een dressuurzadel doet, rijdt je ook nog geen dressuur.
Ik voel mij een beetje aangevallen eigenlijk. Je wilt precies zeggen dat ik gewoon 'denk' dat we western rijden, door er gewoon een westernzadel op te leggen
ik volg wel degelijk les bij iemand die zelf show rijdt
en ik WEET dat we niet hoog zullen komen
maar ik ben echt wel bezig met alles in de reining (basis, de manoevres). En ja ik weet dat hij nooit zo snel zal kunnen spinnen als een quarter maar voor mij gaat het erom dat die spin correct is uitgevoerd
)
. vinden jullie het terecht dat de fjord ook in het rijtje voor komt?
), ten 2e geef ik alleen maar mijn visie op wat sommige mensen onder westernrijden verstaan.
Ik heb nergens geschreven dat xEliine een boscrosser is.
!