Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
spicegirl schreef:je slaat de plank al mis met de titel.wat denk je nu zelf ?een hele tak van sport baseren op een paar fotos tijdens een amateur wedstrijd.net als bij alles, zitten daar miskleunen tussen, helaas.
volgens mij heb jij al een vaststaande mening, die gebaseerd is op een paar fotos.hoe weet jij of er wel een vertrouwensband is ? zelfs het meest brave paard is weleens bang voor iets. en als daar net die ene foto word gemaakt, trek jij die conclusie.dit topic is pure stemmingmakerij, en jij bent vast van plan iedereen met een weerwoord neer te sabelen..
succes, en ik hoop dat je je amuseert !
p.s. maak eens fotos op de renbaan/tuigpaarden wedstrijd, ga eens kijken als P & P gelongeerd word, of als er een nationaal dressuurpaard het voorterrein betreed met een blauwe tong. en vergeet al die wannabe-ankys niet met hun (korte ) slof .heb je wat te doen.
dus ja, ieder paard is weleens bang, maar ken je de uitdrukking: Give him a minute, he'll come around? lijkt me een gepastere oplossing dan duw en trekwerk, en ja hoe schokkend, de mijne is 3 x per week wel ergens bang van, maar als ik rustig blijf en voorga, dan zal ze echt wel volgen hoor, en dan leert ze ook werkelijk dat ze erlangs kan zonder dat het haar opeet.... 

Hier gaan we weer. Op basis van een aantal plaatjes, van steeds weer dezelfde ruiter, gaan we eens lekker een hele sporttak afkraken.

freeride schreef:ik begrijp alleen echt niet waarom er met zware bitten en sporen door onkundige ruiters door zo'n parcours wordt geraced,
. Dat komt omdat mensen op dat moment andere belangen hebben dan het comfort van het paard, namelijk snelheid/uitstraling/ 'in the heat of the moment' etc etc. Niet zoals het moet, wel zoals je heel vaak ziet (helaas).
freeride schreef:@troi,ja als je het zo zegt dan ik snap ook wel waarom ze het doen, of beter gezegd, waarvoor, maar ik kan het heel moeilijk begrijpen, waarom zou je zo'n keuze maken als je dan daarna weer 3 dagen bezig bent om de stress uit je paard en misschien zelfs uit jezelf te krijgen, waarom willen mensen zoveel moeten kunnen presteren met hun paarden, ten koste van zoveel betere dingen, misschien moet ik blij zijn dat ik dat niet begrijp