http://en.wikipedia.org/wiki/Western_pleasure\
Stukje naar beneden scrollen, daar staat een stukje uitleg en hoe er over gedacht wordt. A
"A Controversy" wordt het genoemd, zeker als je hier leest dat niet bepaald iedereen het er mee eens is.
Het is , in mijn ogen, weer een nieuwe "quick fix" , ofwel wel leren het paard een trucje om te stoppen, maar willen ( weer) niet er te lang over doen of gewoon een goede basis in ons paard rijden en daar de tijd voor nemen.
Ik rijd weliswaar bijna nooit pleasure, maar ook dan zou ik deze truc niet toe willen passen. Trainers die dit toepassen zou ik met een hele grote boog omheen lopen en niet eens naar mijn paard laten kijken
. Ook op een lange teugel kan een paard stoppen op gewichtsverplaatsing. Als een reiner dat kan kan vanuit een flink galop zal een pelasure paard ervan uit een "sukkelgangetje"
helemaal geen moeite mee hebben.
Komt uit bovengelinkt stuk en zegt mij meer dan genoeg
:
Citaat:
highly controversial, technique known as the "spur stop," an unconventional method used by some trainers to train horses to slow down and stop when spur pressure is applied.
Because spur, heel or leg pressure is generally used to ask a horse to go faster, this technique is sometimes referred to by its critics as "riding the brake" and is frowned upon by several major western pleasure sanctioning organizations since at least 2003, when AQHA put out a series of videos on correct and incorrect style and way of going for western pleasure horses, showing a "hit list" of undesirable traits not to be rewarded in the show ring, with the spur stop leading the list.
Citaat:
This controversy in Western Pleasure circles resembles the debate over Rollkur in the field of dressage, particularly over the question of whether the practice constitutes animal abuse.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 05-09-11 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt