[WN] Kan een paard de weg terug vinden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:58

maudy"]
[quote="Spikkel schreef:
Zo hoorde ik pas een verhaal van iemand.Zij was naar een paardenhoeve ergens gereden en was behoorlijk tipsy geworden van te veel glue wijn te drinken... .En wist de weg niet meer (hoezo Knipoog ).En dat paard is gewoon helemaal zelf naar huis gegaan Haha!.Als we soms van buitenrit terug komen doe ik een knoop in mijn teugels en gaat de pony altijd de juiste richting uit Haha!.En dan gaan ze idd ook sneller lopen zeker zonder teugels Haha!.

gatverdamme Haha!
[/quote]

Tis niet wat je denkt Haha!.Warme wijbn ofzoiets of hoe schrijf je dat gloewijn Scheve mond ?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:41

Spikkel"]
[quote="maudy"][quote="Spikkel schreef:
Zo hoorde ik pas een verhaal van iemand.Zij was naar een paardenhoeve ergens gereden en was behoorlijk tipsy geworden van te veel glue wijn te drinken... .En wist de weg niet meer (hoezo Knipoog ).En dat paard is gewoon helemaal zelf naar huis gegaan Haha!.Als we soms van buitenrit terug komen doe ik een knoop in mijn teugels en gaat de pony altijd de juiste richting uit Haha!.En dan gaan ze idd ook sneller lopen zeker zonder teugels Haha!.

gatverdamme Haha!
[/quote]

Tis niet wat je denkt Haha!.Warme wijbn ofzoiets of hoe schrijf je dat gloewijn Scheve mond ?
[/quote]
Je schrijft "Glühwein"... jij had het over "lijm" wijn.... Knipoog

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:45

Hahhaha ja dat ja.Lijm wijn is toch ook lekker Knipoog.Hihi sorry voor de oneliner en offtopic , nu weer ontopic Haha!.

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 22:00

FlyingHigh"]
[quote="Lenie"][quote="FlyingHigh schreef:
Ook mijn paardje weet altijd wel de goede richting weer te vinden........ondanks dat ook zij samen met mij gruwelijk kan verdwalen!! Ze lopen toch wel de goede richting weer op. Ben je in Epe het bos in geweest en zoja, waar ben je gestart???

Ik had mijn trailer op de parkeerplaats bij het Golden Tulip hotel neergezet, langs de Dellenweg (rare straatnamen hebben jullie daar in Epe Karin !) , tegenover het hertenkamp (vond Tessa ook heeeee leuk, ze renden dit keer niet eens voor haar weg Haha! )
En toen links om het heideveld gereden, om de schaapskooi heen zeg maar. Mooi rit hoor, voor iedereen aan te raden. Teruggekomen (via dat aardige meisje) langs een kiosk waar ik nog lekker te paard, met veel publiek om me heen, een colaatje heb gekocht. Dit bleek ook een aardige trail oefening voor Tessa te zijn; we hebben flink om de mensen, afvalbakken, uithangborden en reklamezuilen geslalomd Haha!
[/quote]

Jaja, zeer bekend terrein daar, hihihii..........schitterend toeven om de hei!!! Maar Epe kent nog veeeeeeeeeel meer mooie paadjes, als je dus nog eens in de buurt gaat rijden, geef me een gil, misschien kunnen we eens samen rondhobbelen, als geboren- Eperse ken ikhet bos tussen Heerde- Vaassen en Vierhouten bijna op mijn duimpie!
[/quote]

Lijkt me een leuk plan, ben zeker van plan om vaker daar te gaan rijden ! Ik pb je als ik weer eens de Eperhei-kriebels krijg *LOL*

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:14

Zep schreef:
Ik was met mijn eerste paard eens op concours en telde verkeerd in de rijen auto's. Mijn paard wilde op een gegeven moment al afslaan en ik dacht dat we nog een rij verder moesten.

Mooi dat mijn paard gelijk had!

Yep, doen die van ons ook. Maar ze moesten in het begin wennen dat ze niet naar de trailer, maar naar de vrachtwagen moesten.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:00

Ik zal jullie eens vervelen met een waar gebeurd verhaal, waardoor voor mij vaststaat dat een paard zeker de weg naar huis weet, zelfs in een totaal vreemde omgeving

Wij gaan (bijna) ieder jaar met onze paarden op vakantie. Omdat 3 jaar terug Diane to Impress net een veulen had, besloten we, dat we dat jaar de vakantie op de Veluwe zouden “doen” met Gold Bars Dolly QH – (Dolly dus) en Gazal (VB Arabier). Met ons mee ging onze vriend Huub, met zijn trouwe viervoeter Smokey. Dat jaar besloten we weer eens vanuit het Caetwicker Sand te rijden en huurden aldaar een huisje OK dan!

Na een paar dagen besloten we de rit te maken ten zuiden van Kootwijk, tussen Kootwijk en Stroe. Die omgeving was voor zowel Dolly als Smokey nieuw. Geen van beiden waren ooit op dat deel van de Veluwe geweest.

Na een paar uur rijden, besloten op de heide +/- 3 km voor Stroe een rust stop te maken. De paarden lekker grazend en de ruiters een drankje en een gevulde koek. Zowel ik als mijn maat Huub hebben na een paar dagen het “echte cowboy gevoel” en worden dan wat roekeloos Bloos .

Hoewel Sabine ons 2 keer waarschuwde onze paarden vast te houden, wisten wij “beter”. En wat gebeuren moest, gebeurde. Dolly liep al grazend onder een zware overhangende tak door, die prompt achter de knop van het zadel bleef steken. Doorduwend brak die brosse tak met een luide krak af, hetgeen Dolly de stuipen op het lijf joeg. In galop stoof ze er tussenuit, maar na 50 meter besloot ze om in een wijde boog terug te keren naar haar grote liefde Smokey. Bij deze terugkeer bleef ze echter weer met de zadelknop aan de laag hangende takken hangen, waardoor de hele situatie zich herhaalde. Alleen met dit verschil dat ook Smokey zich nu de stuipen op het lijf schrok en in galop mee ging Cheese! .

Al gauw bleken de cowboys sukkels te zijn , die op de open heide geen schijn van kans maakten om hun 2 paarden te vangen. Sabine had de situatie snel door en steeg als de weerlicht op haar superschicht.

Zowel Dolly en Smokey hadden echter nog maar 1 ding in het hoofd en dat was: .....zo snel mogelijk terug naar de stal.

Daarbij hanteerden zij voor een belangrijk deel niet de weg waarover zij gekomen waren, maar een route die daar hemelsbreed zeker 1 km parallel van liep. Beide paarden wisten exact welke wegen in te slaan om via een zo kort mogelijke route bij het Caetwicker Sand te komen, hetgeen geen toeval kon zijn.

Omdat Sabine begreep dat ze alleen geen schijn van kans maakte om 2 loslopende paarden te vangen en onder controle te krijgen, besloot ze, mede door het ontbreken van drukke wegen in de buurt, om het tweetal op afstand te volgen. Het hele traject liepen Dolly en Smokey in een rustige galop, zonder zich opgehaast te voelen door Gazal. Gelukkig bleek er na zo’n 10 kilometer op een smal pad een koetsier zo slim om zijn rijtuig dwars over het pad te zetten en beide paarden op te vangen. De rest van de route is Sabine met 3 paarden naar stal gegaan.

Over de afstand die de 2 cowboys die dag nog te voet (laars) moesten afleggen om thuis te komen zullen we het maar niet hebben. Net zo min als de terechte serenade Boos! die we bij (late) thuiskomst moesten aan horen.

Wat voor mij duidelijk is, is dat paarden verdomd goed weten waar ze zijn en in welke richting de stal is.

PS tegenwoordig houden we ze altijd vast.......

MVG Louis

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:04

Chief had zoiets nooit over komen Clown

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:10

Geef het paard een Wegen kaart. Dan ziet ie vanzelf een pijltje over de kaart lopen van "HIER BEN IK"

Chief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 22:00

Beste Suikermevrouw,

Toen Chief lezen dit verhaal, Chief werkelijk denken dat bleekscheten nog stommer zijn dan achterkant van ezel. Roodhuiden zoiets niet gebeuren kunnen, want die altijd binden been vast aan staart van War-Pony. In ergste geval dan beide gelijk bij Tippy....

Chief denken bij dit verhaal aan oud Nederlandse lied...
...wij zijn twee eenzame cowboys,
...wij rijden door Berg en door Dal,

Uch Chief

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 06:17

Dit is natuurlijk een verhaal dat je tot in de eeuwige jachtvelden zult moeten aanhoren!!!!