Nou niet gelijk in de verdediging gaan, is toch nergens voor nodig
Ik denk dat ook Sugarmiss het puur heeft over de sport "ropen".
Kijk, dat er gewerkt moet worden snappen we allemaal wel, toch?
Maar dat je voor de sport een kalfje door de lucht trekt? Of een vis eerst vangt en dan weer terug gooit? Of twee reutjes/haantjes met elkaar laten vechten? Of een stier de dood injagen nadat je hem eerst honderd keer door je rooie lap hebt laten lopen?
Dat kan jij toch ook niet goedkeuren? Ik weet dat jij ook een dierengek bent. Dus je moet het begrijpen?
Eerlijk gezegd denk ik altijd "eigen schuld dikke bult" als ik weer zo'n "echte cowboy" in een rolstoel zie. Als je je leven op het spel zet om op een bull of een rodeo paard te gaan zitten dan moet je het helemaal zelf weten. Was je dan een echte vent of een echte dombo
Nogmaals, ik heb ook liever dat we allemaal wat geld extra uitgeven en lekker biologisch gaan doen. Dat de koetjes lekker buiten mogen, en de varkens mogen wroeten. De kipjes mogen scharrelen. Maar zolang we zelf geen cent extra over hebben voor het welzijn van ons stukje vlees zal de bioindustrie er wel bij varen.
Het moraal van het verhaal: Waarom overal een sport van maken. Tuurlijk, we zitten allemaal op de rug van ons paard, en ook dat is niet de natuur van het beestje, dat verhaal kennen we al.
Maar waarom moeten mensen zich altijd maar weer meten aan elkaar, en waarom gebruiken we daar dan de koetjes voor?
Volgens mij moet het ropen maar gewoon op het werk gebeuren, en voor de sport ga je lekker een totempaal zitten gutsen. Wie maakt de mooiste?

En dan zal je zien dat het nut heeft mocht er geroped worden. Ik kan je hele verhalen vertellen, helaas ook lugubere, waar het ropen nodig was, maar dat zal ik jullie niet aandoen