[WN] Mijn paard Western (laten) inrijden terwijl ik beginner ben?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:21

ik wil met me paardje (waar ik nu engels mee rijd) van de zomer misschien western lesjes nemen, ik heb ook echt geen ervaring met western rijden. dus ik zit nog te twijfelen of ik gelijk met hem ga lessen, allebij dus onbeleerd western, of dat ik eerst lessen neem op een eht western paard !

TurdusMerula

Re: Mijn paard Western (laten) inrijden terwijl ik beginner ben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:20

Overleg met diegene bij wie je wilt lessen. :)

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:17

zou eerst les nemen op een westernpaard dan weet je wat je te wachten staat en of het wat voor je is,je weet dan hoe je moet sturen en je weet hoe je de westernoefening moet uitvoeren.als je het leuk vind en het westernrijden leuk vind kun je overwegen om je paard om te scholen en met hem te gaan lessen.
benamingen zijn ook anders dan het engels rijden,als jezelf de westernhulpen goed of beetje beheerst is het voor je paard ook beter te begrijpen na de omscholing zodat je samen verder kunt in het western.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:53

Ik zit met hetzelfde, Diaz! Ik heb heeeeel veel engels ervaring. Ik ga mijn paard (samen met mijn dochter, ook heeeel veel engels ervaring) zadelmak maken en als we een beetje op hem kunnen rondsturen, dan een westerninstructeur die ons verder begeleidt erbij. We hebben al eerder paard/ponies ingereden. Niet helemaal onervaren dus. Waarom zou je Engelstalige commando's gebruiken? Dat hoeft toch niet persé? Die van mij weet aan de hand wel wat HO is...en RUSTIG is easy, en GOED ZO is good boy....

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:05

Jetta schreef:
Dat hoeft toch niet persé? Die van mij weet aan de hand wel wat HO is...en RUSTIG is easy, en GOED ZO is good boy....

Dan zou je alleen "goed" moeten zeggen want "zo" lijkt op "ho" en dat is verwarrend. <<)

Moest ik mijzelf ook aanwennen. :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:01

Nou....nee! Het ligt ook aan de intentie en de intonatie, Storm haalt het niet door elkaar, hoor! Ik wilde eerst gewoon braaf zeggen, maar dan gaat ie wel draven! Ach....taalverwarring.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:42

rutting schreef:
zou eerst les nemen op een westernpaard dan weet je wat je te wachten staat en of het wat voor je is,je weet dan hoe je moet sturen en je weet hoe je de westernoefening moet uitvoeren.als je het leuk vind en het westernrijden leuk vind kun je overwegen om je paard om te scholen en met hem te gaan lessen.
benamingen zijn ook anders dan het engels rijden,als jezelf de westernhulpen goed of beetje beheerst is het voor je paard ook beter te begrijpen na de omscholing zodat je samen verder kunt in het western.

dankje,
ik heb met mijn moeder afgesproken dat ik van de zomer naar een western ranch ga, voor een proef lesje, en als ik het leuk vind (waarschijnlijk wel!!) mag ik een kwartaal les nemen(einde van het jaar) en dan wel op hun paarden natuurlijk. dan kan ik in de winter en zomer erna veel oefenen en mischien nog lekker les nemen. deze zomer ga ik gewoon lekker lol maken en grondwerk enzo