Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waarom mocht ik dan niet L4 + 0 beginnen ofzo? Buitenzorg schreef:Eigenlijk toch van de zotte dat je in theorie van L1 naar L5 kan zakken als je geen WRAN wedstrijden meer rijdt, maar dat ik als L4 ruiter met ons nieuwe paardje verder moet op de punten die ik met Nick behaald heb, terwijl we een jong paardje hebben wat nu pas 3 wedstrijden heeft gereden en ik dus nu op L4 + 63 zit??? Ik start dus wrs voorlopig ook geen WRAN meer omdat ik vind dat wij allebei nog niet L3 waardig zijnWaarom mocht ik dan niet L4 + 0 beginnen ofzo?
Buitenzorg schreef:Eigenlijk toch van de zotte dat je in theorie van L1 naar L5 kan zakken als je geen WRAN wedstrijden meer rijdt

Heb nl de groen paard regel aangevraagd om tot 10 pt L5 te mogen starten. En dat mocht ik niet omdat -volgens de WRAN- L5 EN L4 als instaplevel ziet. Groen paard regel geldt vanaf L3.
Buitenzorg schreef:@sliding, nee dat mocht ik nietHeb nl de groen paard regel aangevraagd om tot 10 pt L5 te mogen starten. En dat mocht ik niet omdat -volgens de WRAN- L5 EN L4 als instaplevel ziet. Groen paard regel geldt vanaf L3.

Nee t lijkt me toch niet dat ze dat van je gaan vragen?
Buitenzorg schreef:@RK, wat zouden meer mensen moeten doen? Geen WRAN (meer) starten of zichzelf eens kritisch bekijken?

sliding schreef:Ik start L1 en rij nu 1½ jaar met dit paard, ik heb nog nooit reining gereden, maar als ik dit zou willen, moet ik L1 reining starten.
CZpaint_av schreef:Je hebt het nu alleen over lesgeven. Maar wat dacht je van starten met een hengst? Dat mag vanaf de L2 en als je alleen bv NK start dab telt dat niet mee en degradeer je ook naar de L3 waar je niet met diezelfde hengst mag starten, moet je die dan maar ruinen.......
Todorien schreef:oke dan kom ik als nu L4 ruiter en komende uit de dressuursport, maar misschien een idee om als je graag wilt lesgeven om wat voor reden dan ook dat ze hier een cursus voor gaan volgen en die cursus mag je pas volgen als je L2 gestart bent en punten hebt gehaald cursus lesgeven gehaald dikke diploma op zak en klaar je mag lesgeven en al zal je de rest van je leven nooit meer wedstrijden starten je kunt lesgeven......
en als je al een hele tijd niet wedstrijd hebt gereden in de L2 kun je L3 starten 1 a 2 wedstrijden en dan weer verplicht over na de L2......... idee of zit ik zo raar te redeneren
Todorien schreef:@ sonja nou dat is dan fraai, maar eigenlijk als de wran er niks vanaf weet kun je lekker zo doorgaan want de wran kan moeilijk iedereen die L3 en lager zit screenen om te kijken of ze ook les geven....... toch?!
kijk en als je les geeft via een rijvereniging kan ik mee voorstellen dat de vereniging zegt we hebben liever dat je een diploma voor lesgeven hebt ivm verzekering..... klaar dat is dan een verenigingsregel maar inderdaad voor de rest is het een vrij beroep dus wie is de wran om te zeggen pas vanaf L2 mag je lesgeven...... wat is hier de achtergrond van?
Sonja schreef:Regel is meer bedoeld om te zorgen dat niet elke nitwit zich trainer gaat noemen in het westernwereldje, en om te zorgen dat trainers niet in beginnersklasses gaan starten ....
Op zich dus helemaal geen gekke of verkeerde regel. Als je zelf nog een beginner bent, moet je nog geen anderen les willen geven. En als je lesgeeft, moet je niet tussen de beginners willen starten want je vind jezelf immers al goed genoeg om anderen te instrueren....
Buitenzorg schreef:Eigenlijk toch van de zotte dat je in theorie van L1 naar L5 kan zakken als je geen WRAN wedstrijden meer rijdt, maar dat ik als L4 ruiter met ons nieuwe paardje verder moet op de punten die ik met Nick behaald heb, terwijl we een jong paardje hebben wat nu pas 3 wedstrijden heeft gereden en ik dus nu op L4 + 63 zit??? Ik start dus wrs voorlopig ook geen WRAN meer omdat ik vind dat wij allebei nog niet L3 waardig zijnWaarom mocht ik dan niet L4 + 0 beginnen ofzo?