Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spatter schreef:ik moet altijd lachen als mensen over anticiperen beginnen
dat moet je juist oefenen en is misschien wel het allerbelangrijkste om een paard goed te leren voordat je wedstrijden gaat rijden
ieder paard weet na een paar reiningproefjes precies waar de stops zitten
het is juist de kunst je paard te leren dat hij MOET weten wat er komt en toch te wachten op de hulp van de ruiter
een paard die weet wat er komt is voorbereid en kan nog perfecter de oefening uitvoeren
CherokeeChum schreef:Romkabouter schreef:Stoppen in een bak met houtsnippers
Yep, die megatop word niet stroef en blijft los genoeg,zal ook te maken hebben met het formaat van de snippers en de houtsoort.
Ge_Braadslee schreef:Ik was benieuwd of er mensen sliden in een buitenbak. Of het sowieso wel mogelijk is, heb er een hard hoofd in. Die hele buitenbakproblematiek houdt mij al jaren bezig namelijk.
Maar zoals gezegd, het is slechts een onderdeel van reining, er is zat wat je wel thuis kunt doen.
Ge_Braadslee schreef:Ik was benieuwd of er mensen sliden in een buitenbak. Of het sowieso wel mogelijk is, heb er een hard hoofd in. Die hele buitenbakproblematiek houdt mij al jaren bezig namelijk.
Maar zoals gezegd, het is slechts een onderdeel van reining, er is zat wat je wel thuis kunt doen.
Ge_Braadslee schreef:Wat ik wel doe is de bak vaak goed natmaken en dan diep slepen. Heb ook al eens geprobeerd met de frontladerbak de boel flink aan te drukken, dat het wat harder wordt.
Maar een echte reiningbodem, zoals bij onze trainer, die krijg je nooit.
dofuzz schreef:je maakt mij toch niet wijs dat wanneer je stopt in, zij het oude, houtsnippers je geen splinters in de onderbenen riskeert, skid boots aan of niet??