[WN] vertalingen van....???? wie helpt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:07

Ik ben van het elastiek met klitteband overgestapt op die mooie kunststof kliksluitingen Lachen. Geen gezeur meer met vuil en vastkleven en makkelijk op maat te maken.
Ik doe er wel graag een rits in, er zijn paarden die vinden dat strakke gedoe over de kop maar niks Cool . En ik maak een 'flapje' tussen de benen naar de buiksluiting, zodat de voorkant mooi strak naar beneden blijft zitten.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:08

O, uhm, dit is alleen de maattabel hoor, GEEN patroon dus!! Het patroon heb ik via ebay gekocht bij www.suitability.com voor weinig. Mijn yammie heeft inderdaad ook zo'n handig klikding. Hmm, zeker ook wel een idee ja. Voor het flapje tussen de voorbenen moet ik wel even puzzelen hoor, misschien maar eens voor pride even wat gaan knutselen Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:15

Voorbeeld 'flapje'.
Overigens stamt deze nog van voor de kliksluiting Lachen
Afbeelding
Of volledige (zweet)deken:
Afbeelding

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:28

HELP! Al die woorden klinken mij zeer onbekend! iemand zin om het ietwat te verhelderen?

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 08:12

jawel:

als ik het goed doe hoor! Correct me if I am wrong please!

Maar een shoulder-guard is zoiets
Afbeelding

Een hood:

Afbeelding

een sleezy:

Afbeelding

Het verschil in de laatste 2 zitten hem volgens mij in dat een hood doorloopt tot de borst (dus direkt een shoulderguard is) en dat een sleezy bij de hals stopt.

Een shoulder guard beschermt de borst van het paard tegen het schuren van de dekens en moet dus die lelijke plekken voorkomen.

op deze site vind je een mooi overzicht
(mooi kleurtjes ook Lips are sealed ) Haha!
http://www.ss4horses.com/default.htm

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:54

Ik noem sleazy's alles wat dun is en hoods alles winterdik is:
deze bijvoorbeeld.
Afbeelding

Het verschil tussen de Standard sleazy en de Cape sleazy zie ik niet zo Verward

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:08

Voor een shoulderguard kun je inderdaad het patroon van de sleazy nemen en daar het hoofd vanaf halen. Wel ff meten dat het stuk van schoft tot begin nek lang genoeg is en ook het stuk voor bij de boeg.
Langs die naad elastiek meenaaien en omstikken.
Mijn paard heeft de hele winter een shoulderguard aan, want die krijgt altijd problemen met de deken op d'r schoft.
En nu blijven de haren mooi glad en glijdt de deken keurig over de schoft heen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 12:22

Ik gebruik alleen na het rijden een fleece-sleazy of deken voor het 'af'zweten.
Verder heb ik met mijn dekens (Ireland Horseware=Rhino/Rambo) in al die jaren dat ik ze nu gebruik nooit last gehad van kale schouders of kapotte schoft, ondanks dat er geen loopsplitten of schoftbontje in zitten.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 13:21

Hier op bokt vind je trouwens ook niet veel positieve berichten over de shoulder guard, alleen maar veel negatieve.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 19:29

zo kan het ook ja, kwa dikte sorteren op naam,

ik weet dat het zeer waarschijnlijk aan de deken ligt, maar ik heb er al een flink aantal geprobeerd, de meesten lagen met passen direkt al niet goed en van het kleine aantal overgeblevenen krijgt hij schuurplekken, vandaar dat ik zo graag een shoulder guard wil.

gelukkig staat hij nu nog onder een zomerdeken en die ligt wel mooi, maar deze heb ik nog niet zo lang, dus of hij daar op den duur ook van die plekken van krijgt weet ik niet.

Open schoft heb ik gelukkig nog nooit gehad en ik blijf zoeken naar een deken die beter ligt als deze, maar voorlopig (in ieder geval het begin van deze winter) kan een shoulder guard denk ik wel een oplossing bieden, ik kan het in ieder geval proberen toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:52

Het is iig goedkoper dan een nieuwe (goede) deken.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 22:44

Ja dat zeker weten. (als het dus helpt...)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 09:35

cornelie schreef:
Hier op bokt vind je trouwens ook niet veel positieve berichten over de shoulder guard, alleen maar veel negatieve.

Huh Verward Wat is er negatief aan dan? Blond

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:54

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:23

Ik krijg de indruk dat als je een GOEDE deken hebt, dat je dan geen problemen met schoft en/of kale schouders kunt krijgen....wat een onzin!

Ik heb heel wat dekens kunnen uitproberen en die m'n merrie nu heeft past perfect, alleen heeft ze een prominente schoft EN dun haar.

De shoulderguard heb ik zelf gemaakt en past als een 2e huidje......er is dan ook geen enkel probleem!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:46

Henriette schreef:
Ik krijg de indruk dat als je een GOEDE deken hebt, dat je dan geen problemen met schoft en/of kale schouders kunt krijgen....wat een onzin!!

Waarom zou dat onzin zijn Verward Voor mij is een goede deken een Ireland Horseware, voor iemand anders kan dat weer een heel ander merk zijn.

Blijft het feit dat ik ook een merrie met een hoge schoft heb, die vaak onder een deken staat (regen of winter of vliegen) die nog nooit een kale plek van de deken gehad heeft.
Misschien heeft ze het juiste figuur voor die deken (samen met tig anderen dan zeker gezien de positieve berichten over dit merk), misschien komt het omdat ik ze graag wat ruim in hun jas heb zitten Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:06

Jaaaaaaaaaaaaa, mijn eerste prototype is af De maat die ik heb gemaakt is MD en de zeer vriendelijke bokker little_cyenne heeft haar paard even als paspaard gebruikt Er zijn nog wel een paar piepkleine veranderingetjes nodig maar zo komt het er wel globaal uit te zien. (o.a. evt borstflapje etc) Dus degenen voor wie ik wat in elkaar zou flansen weten wat ze te wachten staat Haha!
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:16

Ziet er goed uit hoor
Is dit stof van 1,20, want ik denk dat voor een shoulderguard de schouders wel iets meer bedekt zouden mogen zijn.
Mijn fleecesjes vallen net iets langer doordat de stof breder is.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:27

Dat is inderdaad 1 van de kleine dingetjes. De stof is in principe groot genoeg maar ik moet even het patroon daar wat langer maken Lachen