[WN] wat betalen jullie voor western les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: wat betalen jullie voor western les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:45

ze is heel goed. ze kan zelfs mij bij de les houden en ik heb concentratieproblemen. nou, dat kan niet iedereen hoor. nee, niets dan hulde over Silvia. de schat.

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 12:47

haha ikzelf heb ook niet zo hoog concentratie vermogen hoor, ik vind haar ook super voor mijn paardje ze loopt niks anders te zeggen goed zo hoor braaaf mooi meissie:D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:47

ik betaalde €30 per uur. Prive-les aan huis en er zat km-vergoeding bij in.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:49

Ik betaalde 20 euro per half uur bij se stables. Maar vaak liepen de lessen wel wat uit, dus het kwam vaak neer op 20 euro voor 3 kwartier. Nu les ik al een tijd niet meer omdat mijn pony vorig jaar hoefbevangen was.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:27

mukkes schreef:
haha ikzelf heb ook niet zo hoog concentratie vermogen hoor, ik vind haar ook super voor mijn paardje ze loopt niks anders te zeggen goed zo hoor braaaf mooi meissie:D

mijn vorige paardje had diep diep respect voor sil. zodra sil in de stal was, werd breeze een heilige boon. sil hoefde haar stem maar te verheffen en breeze deed alles alsof ze volleerd paard was.. was ze niet, want ze was pas 4.. maar ik kon er wel om lachen. heilig boontje, dat was breeze. want als sil er niet was, was het een draak :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:54

ik betaal 25 per uur, dit is met 2 mensen in een les. nu zit er nog niemand bij dus heb ik voor hetzelfde bedrag privéles.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 01:20

Ik betaal 25 euro uur voor een uur privéles. Mijn trainer komt gewoon bij ons op stal. Voor een uur les met z'n tweeën betalen we 15 euro per uur. Merk dat ik met privéles veel leer.

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 16:09

met priveles vind ik ook dat ik veel meer leer dan als je met een groepje lest! heb hier dan ook bewust voor gekozen!

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:53

hey leuk dat het hier onder andere over mij zelf gaat.
heb het topic gelezen en wil graag nog 1 en ander toelichten.
ik lees dat sommige voor heel weinig lessen en sommige voor meer.
mijn lesgeld is opgebouwd in een uur vergoeding van € 35.00 daar komt nog kilometervergoeding bij van 0.19 de kilometer.
gemiddeld in de provincie friesland kom je dan op 50 euro, maar............ ik kom dus wel aan huis!
bv naar zweins ( tussen leeuwarden en franeker) ben ik buiten een uur les ook 3 kwartier heen en 3 kwartier terug onderweg. dat komt dus op 2.5 uur! die 35 euro bevat btw en daar draag IK ( de meesten niet) ook inkomstenbelasting van af en bijdragen voor zieketekosten etc en wat de belasting nog meer wil! een goede bedrijfs WA verzekering en de boekhouder kosten ook veel geld.
al met al blijft er niet veel over per uur haha. heel verschil dus wanneer je zelf naar iemand gaat om les tekrijgen of als je lest bij iemand die dat zwart doet!
dus als je echt een goede vergelijking wil maken moet je al die factoren ook mee nemen in je prijsvergelijking.
ik ben overtuigd dat iemand die op jouw locatie kwaliteitsles komt geven daar gemiddeld wel 50 euro voor moet rekenen.
bij mij is het zo dat ik dus een uur prijs hanteer en als je samen met iemand lest je die kosten dus deelt en dan is het al een stuk goedkoper pp maar dat is de keuze van iedereen zelf.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:14

Daar heb je een goed punt sil, en dat verklaard lijkt mij ook de verschillen in prijs

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:16

maakt het inderdaad allemaal een stuk logischer. ik heb niet eens gekeken wat jij allemaal moest afdragen. ik wou gewoon les van iemand die bij mij in mijn koppie binnen komt. dat zijn er niet veel.

al met al blijft er dan idd niet veel over. net als bij ons als wij gewoon grijs aan t werk zijn :P

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:18

Ik heb daar ook niet zo bij stil gestaan Paintless
Maar wat ik al zei, zo is het grote verschil wel te verklaren, en daarbij misschien ook een stukje kwaliteit :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:24

dus.. jij bent goedkoper uit nu, dus heb je minder kwaliteit? nee, daar ben ik niet van overtuigd.

ik weet wel, dat als je iets wil, je er voor moet betalen. en Sil heeft mij met breeze gewoon uit een heel diep dal getrokken, +, en dat vind ik nog het goeiste.. zij komt binnen bij mij. zoals jij weet, doen niet veel dat.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:26

Ik doelde meer op de excessen van 15 euro pp prive les :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:27

oh zo.. ja.. oke. :=

domme ik. :P ja dan is het verschil idd wel te verklaren, rekening houdend met het feit dat je dan ook minder kwaliteit hebt... lijkt mij.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:32

sil schreef:
hey leuk dat het hier onder andere over mij zelf gaat.
heb het topic gelezen en wil graag nog 1 en ander toelichten.
ik lees dat sommige voor heel weinig lessen en sommige voor meer.
mijn lesgeld is opgebouwd in een uur vergoeding van € 35.00 daar komt nog kilometervergoeding bij van 0.19 de kilometer.
gemiddeld in de provincie friesland kom je dan op 50 euro, maar............ ik kom dus wel aan huis!
bv naar zweins ( tussen leeuwarden en franeker) ben ik buiten een uur les ook 3 kwartier heen en 3 kwartier terug onderweg. dat komt dus op 2.5 uur! die 35 euro bevat btw en daar draag IK ( de meesten niet) ook inkomstenbelasting van af en bijdragen voor zieketekosten etc en wat de belasting nog meer wil! een goede bedrijfs WA verzekering en de boekhouder kosten ook veel geld.
al met al blijft er niet veel over per uur haha. heel verschil dus wanneer je zelf naar iemand gaat om les tekrijgen of als je lest bij iemand die dat zwart doet!
dus als je echt een goede vergelijking wil maken moet je al die factoren ook mee nemen in je prijsvergelijking.
ik ben overtuigd dat iemand die op jouw locatie kwaliteitsles komt geven daar gemiddeld wel 50 euro voor moet rekenen.
bij mij is het zo dat ik dus een uur prijs hanteer en als je samen met iemand lest je die kosten dus deelt en dan is het al een stuk goedkoper pp maar dat is de keuze van iedereen zelf.

Helemaal mee eens. Dit vergeten veel mensen. Naast dit alles investeer je vaak ook in up to date blijven, telefoon en mail beantwoorden.
Ik kom alleen aan huis en het reizen kost je tijd en geld. De afschrijving van je auto telt ook lekker mee als je pm op duizenden km's zit. ( ik kom dan wel ver buiten de regio )

Mensen willen mij graag zwart betalen, maar ik heb daar niks aan. Ik ben dan niet beter af en ik wil dat ook niet.
Mijn prijzen liggen veel te laag en ik moet het inderdaad hebben van km vergoeding en meerdere mensen op een route, maar dan nog vinden mensen het duur.
Zoals Sil het hierboven uitrekent, moet je maar eens naar je eigen uursalaris kijken en wat wordt afgedragen. Of naar de monteur die komt om iets te repareren etc.

In onze kapsalon was uitgerekend, moesten we eigenlijk per kapster een euro per minuut omzetten wil je wat verdienen.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:39

15 euro voor een half uur ex reiskosten.
Er mogen meerdere mensen in de bak.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:45

Backup schreef:
Ik doelde meer op de excessen van 15 euro pp prive les :D

Dat vraag ik inderdaad. dat wil niet zeggen dat de lessen slecht zijn. natuurlijk heeft ieder zijn eigen voorkeur en vindt de ene die trainer goed of zijn lesgeven en de ander weer iemand anders, dat mag en moet ook.
Ik heb wel degelijk veel geinvesteerd in kwaliteit en ruime ervaring ( meer dan 30 jaar engels aan het rijden, nu 17 jaar western daarbij en les gegeven vanaf jonge leeftijd op maneges en prive ). Ben alleen niet heel erg op de voorgrond en ''bekend''.
heb een hele grote tevreden en trouwe klantenkring.

Het idee achter de lage prijzen was toen ik mensen in de problemen zag die niet konden lessen, omdat ze iedereen zo duur vonden, die te helpen. Ik had toen nog een baan. Hiervoor had ik les gegeven, maar met verzhuizing naar het Noorden gestopt.
Ik was er echt van overtuigd dat de mensen die anders geen les nemen, nu konden lessen en vooruit konden wat beter is voor de paarden. Ik heb wel een systeem toen genomen waarbij mensen wel elke week lessen, dus ik een vaste kring heb en zekerheid.
het werd drukker en heb mijn baan opgezegd. Mijn gezondheid liet niet beiden toe.
Ik ben dan zo iemand die zich netjes inschrijft, want ben al semi ondernemer geweest en wil dat coorect doen.

Het verbaasd me wat ik tegenkom en dat iedereen als vooroordeel heeft dat het slecht moet zijn. En dat alle bekende trainers beter zijn. Ik kan vertellen dat dit niet per definitie zo is. Wat ik tegenkom houd ik maar voor me, maar is echt schrokkend soms. Heel waarschijnlijk geaccepteerd als iemand bekend is, maar je ziet ook dat mensen weer wisselen na teleurstelling en die grote naam ze een hoop geld en teleurstelling heeft gekost.

natuurlijk zijn er ontezettend veel goede trainers en doet iedereen hard zijn best, want het is best uren maken, anders red je het echt niet. Ik heb geen 5 daagse werkweek en kom dagen en tijden dat kan. Avond uren kosten worden niet meer uitbetaald dan overdag of de zondag etc etc......

Ik klaag niet, want ben nog altijd heel enthousiast en heb een hele fijne klantenkring ook. Maar je moet vooral veel liefde hebben voor dit vak.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:43

Het scheelt dat mijn trainer gewoon bij mij op stal komt omdat daar ook de trainingspaardjes staan. Dus kan alles in 1 keer :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:06

@sp: ik zeg trouwens niet dat JIJ slecht les geeft. ik ken mensen die ook 35 euro per half uur voor priveles vragen, op hun paarden, die ik minder goed les vind geven dan bijvoorbeeld Sil. over jou kan ik niet oordelen want ik heb nooit les van je gehad.
ik snap je reden waarom je toen goedkoop begonnen bent, maar de wereld is wel duurder geworden. als je niet mee gaat, vind ik dat heel netjes van jou. maar kan eigenlijk niet uit. aangezien je ook vanalles moet afdragen etc, zou je omhoog moeten in de prijs.. theoretisch gezien.

ik vind niet, hoe bekender hoe beter... kijk naar het welbekende filmpje.. die is toch redelijk bekend, maar ik zou geen les van hem willen denk ik.

maar ik vind wel dat ze moeten weten hoe het er met wedstrijden aan toe gaat, hoe iemand dat kan ervaren en beleven en wat er eigenlijk van de ruiter verwacht wordt als die op show gaat met paard. ik heb voor wedstrijd altijd en wereld aan domme vragen en die wil ik dan ook gewoon kunnen stellen.

ikzelf krijg het idee bij iemand die niet op show gaat, nooit op show is geweest, het gevoel van: weet ik niet, want dat heb ik niet gedaan. daar heb IK dan niets aan.

nu weet ik uit ervaring, dat het heel anders is om in de show arena te rijden, dan om te dromen dat je in die showarena rijdt. (en wat was ik trots op mijn laatste plaats L5 :D := )

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 09:05

zo he, wat een reactie's ineens! haha ik denk gewoon dat iedereen voor zichzelf moet gaan kijken wat ze uit willen/kunnen geven! en gewoon eens een les moeten gaan proberen, dan kun je altijd zien of je het een 2e poging waard vind of niet!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:01

@paintless, bedoelde jou niet hoor, meer algemeen. je hebt gelijk hoor. En eerlijk van je, je kent me niet en is altijd moeilijk oordelen.
Over de prijs is waar. Ik heb vreselijk op mijn kop gehad toen ik mijn jaaropgave weer liet doen, dus weet het wel. Ik heb natuurlijk een zaak gehad en werkte er eerst nog naast, dan merk je het net iets minder.

Er is wel een groep mensen die anders gewoon niet lessen en dat vind ik heel erg jammer. Ook voor de paarden. Dar ben ik dan het meest mee bezig dat elk paard zo goed mogelijk kan lopen. Het is frustrerend voor mensen als dingen niet lukken. Vooruitgang in rijden is voor paard en ruiter prettiger. Mensen stappen er prettiger op en dat werkt gunstig naar het paard. Als het steeds niet lekker gaat of je gaat niet vooruit, dan gaan mensen minder rijden, meer gefrustreerd rijden etc etc......

Ik denk dat je voor het lesgeven vooral liefde voor het vak moet hebben en enthousiast moet blijven. Ik geef al langer les, maar heb vorig jaar de training gedaan bij Rieky en Dave en daar werd nog even dieper ingegaan op didactische kennis. Daat geeft net even weer wat extra's om over na te denken en mee te werken.Er werd op meer ingegaan en dat verfrist wel dingen in je lesgeven. Ik mis dat wel bij trainers die door titel en of naam al denken er te zijn.

Je moet met een trainer een klik hebben en iedereen vind wat anders belangrijk. Ik heb wel mensen die graag een wedstrijd rijden en dat heel netjes doen. Ze kunnen alles vragen. Geen titels halen heeft soms ook zijn reden en wat je zegt, dat geeft geen garantie op kwaliteit.
Ik ben voldoende op wedstrijden geweest om te weten hoe het gaat, wat de jury graag ziet, wat je moet doen en wat niet. Is ook een kwestie van jezelf up to date houden. Het wil alleen de laatste tijd wat minder dat ik naar wedstrijden ga, omdat ik in de weekends les geef. In de engelse sport heb ik juist heel veel wedstrijden gereden.

Ik hou niet zo van schreeuwend op de voorgrond, dus kijk rustig een wedstrijd als ik kan. Ik vind dat je in de huidige tijd zo moet oppassen met de groepjes die zich vormen en het i-net. Trainers lijken soms ene tijde ''in'' te zijn en dan komt de volgende. Ik ben rustig op de achtergrond en heb vaste klanten die me trouw zijn en tevreden, is ook heel wat waard.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:13

je kan beter langere tijd een vaste kring hebben, dan af en toe hot zijn maar na een jaar of 2 al je klanten weer kwijt zijn aan de volgende "hotte" trainer. dan maar niet beroemd en bekend, maar wel elke week je vaste lesklanten. die je zelf begeleid en vooruit ziet gaan. :D

Nikita98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:04

Ik betaal € 20,00 per half uur privé les. Elke les worden de 'problemen' waar je tegenaan loopt aan gewerkt..dus ik vind het zeker waar voor mijn geld.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:56

Ik heb dan mazzel dat mijn instructrice western heeft gereden! 15 euro voor ongeveer een half uur, maar loopt altijd wel uit!