[WN] Wanneer starten met dekens opdoen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:50

pablo begon ook al een beetje te verharen
en die ziet er echt niet uit in de winter dus hij staat ook al met een deken op
nu maar hopen dat het niet te erg wordt met zijn haartjes en anders moet ik toch weer scheren.

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:24

ik heb die van mij vanavond hun dun winterdekentje opgedaan. Ik vond dat ze het vanmorgen nogal fris hadden.
Vinden jullie dit te vroeg om een dun winterdeken op te leggen?

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 21:54

Ik ga rond deze tijd altijd wat beter op het weerbericht letten, met name de temperatuur overdag en 's avonds.
Ik heb een beetje de stelregel: sheet op bij temp. onder de 15 graden.

Wordt het wat frisser dan de sheet met voering; die ga ik dit najaar voor het eerst proberen....komt van BigD.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:39

Ik wil niet banketstaaf doen hoor ,maar ik vind jullie wel heel vroeg met de dekens!ik begin pas in oktober. en s'nachts op en en overdag af is helemaal niet goed voor de weerstand.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:56

ik heb nog een tip , als je van s'morgens tot s'avonds (rond 10 uur) het licht in de stal aan houd, zal je paard ook vrij kort in zijn vacht blijven. Lachen

veel succes allemaal!! OK dan!

groetjes horsea

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 19:04

ja maar overdag is je paard toch buiten??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 19:29

Uriah schreef:
Ik wil niet banketstaaflig doen hoor ,maar ik vind jullie wel heel vroeg met de dekens!ik begin pas in oktober. en s'nachts op en en overdag af is helemaal niet goed voor de weerstand.

Wat de weerstand aangaat heb je waarschijnlijk gelijk, maar de meesten zullen het ook doen om de haren kort te houden en zo de 'wintervacht' zo dun mogelijk te houden. Als je hiermee pas in oktober begint ben je gewoon te laat, want dan is de ondervacht al aanwezig en kun je de wintervacht niet meer stoppen.

Horsea: met het aanlaten van het licht verminder je niet de wintervacht, maar zorg je ervoor dat het hormoongebeuren meer op gang blijft, voor mensen die vroeg in het voorjaar willen dekken geeft dit een grotere 'pakkans'.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 10:13

als je 5 keer in de week traint,en je hebt een paard met een dikke wintervacht,is dit gewoon niet goed.myn paardje stond dan na 2 uren met deken op nog na tezweten,noem je dit wel goed voor de weerstand uriah of zou je dan kiezen voor scheren of vroeg in het jaar een deken op doen?

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:04

mijn paard krijgt ook een beste wintervacht ,maar als ik begin okt een deken opdoe is dat beginnende vachtje zo weer weg. Dus daarom wacht ik nog even,ze staat nu gewoon lekker buiten met haar eigen velletje (ookal regent het) en ik rijdt ook zeker 5 keer per week. ik zeg ook niet dat je het niet moet doen,maar ik stond echt vol verbazing! ik zit nog met mn hoofd in de (na) zomer!!