Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ponylies schreef:nee zo ben ik zeker niet nee als ik het paard niet aankan dan een ander ook niet,
op zo'n moment zou ik het paard verkopen als ik er niks meer mee kan
Cassidy schreef:Wat jij een gestoord paard vindt, hoeft een ander nog geen gestoord paard te vinden.
En dat gestoorde paard, waar jij niet mee om kunt gaan, kan bij een ander wel degelijk te hanteren zijn.
Wendy schreef:Als ik zou twijfelen zou ik best ver gaan om te kijken of een ander er wel mee om kan gaan. Als bijvoorbeeld de ene trainer het niet kan, betekent dat nog niet dat een andere trainer het dan ook niet zou kunnen.
Cassidy schreef:Wat jij een gestoord paard vindt, hoeft een ander nog geen gestoord paard te vinden.
En dat gestoorde paard, waar jij niet mee om kunt gaan, kan bij een ander wel degelijk te hanteren zijn.
@stuiter: paard wordt neergelegd om rustig te worden en vertrouwen te krijgen. Om zich compleet over te geven.
Cassidy schreef:@sevke: als een paard bij jou van het erf gaat, is het dan meteen slager (omdat hij misschien een ander heel ernstig kan verwonden) of zoek je een nieuw baasje voor hem die met een schone lei kan beginnen, wat meer lef heeft, de klik er misschien wel is? Ook als hij voor die tijd veel geld heeft gekost omdat je hem professioneel hebt laten berijden/corrigeren?
Een paard wat bij de trainer wel braaf is, maar bij de eigenaar niet, heeft een ander baasje nodig, en hoeft in mijn ogen niet naar de slager.
sevke schreef:@cassidy : Nee, dat zeg ik ook niet. Sommige paarden verdragen gewoon geen druk. En die kunnen het best nog goed doen als recreatiepaard. Maar die selectie kan ik zelf nog maken.
Maar over het paard wat het wel braaf doet als ze hem murw rijden, heb ik mijn twijfels. Nog steeds vraag ik mij af of het arme dier toch niet ergens een medisch probleem heeft, dat men niet ontdekt heeft (noch de fysio, nog de ostheo, noch de DA) en dat hij op den duur de puf niet meer heeft om zich nog achterover te gooien. En dat idee kwelt mij, en daarom heb ik spijt dat ik hem niet heb laten inslapen.
sevke schreef:Ja, maar het blijft knagen. Zuur is hij niet, zeggen ze. Het zit tussen zijn oren, zeggen ze, maar het blijft opletten met hem. En ik vrees dat er vroeg of laat toch eens iets ernstigs mee gebeurt. En ik denk dan aan al die kinderen die daar rijles gaan volgen...