)sowieso iedereen bedankt voor jullie tips. met heel dingen kan ik echt aan de slag. super!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
(dan voel je dat het sneaky steeds harder en harder gaat haha)dan tik ik op dr schouder en floep is ze daar.
) is het wel handig als dit 'erop zit'. 
)?
)?
Het is gewoon jammer dat ik het alleen zo eng vind
mijn paard gaat, of we nou met of zonder ander ervaren, rustig paardje buiten zijn finaal door het lint. Als we tussendoor flinke stukken draven en galopperen gaat het wel, maar een rustig stapritje heb ik dus in de afgelopen 4 jaar dat we buiten rijden niet gemaakt. Of ik nou tik op de kont gaf (á lá 'snap out of it'), of het gedrag negeer, hij blijft dribbelen. op de volte zetten werkt ook niet, stilzetten resulteert in met 4 benen tegelijk de lucht in gaan. Aan de hand gaat het meestal wel iets beter, geen gebok of gesteiger, maar hij is ook vaak minder angstig voor dingen als ik er naast sta ipv op z'n rug.
)
Dat maakt het alleen maar erger en krijg ik een bokkend paard (en ze bokt normaal nooit). Geen oplossing dus.
. Allé, meestal toch
Haha. Het is echt geen schijtert hoor en ze is best koel in der kop.
Kan ook zijn dat IK me dan een stuk veiliger voel en mijn paard neemt dit gewoon over. Ze blijft vrolijk en alert, maar ze gaat tenminste vooruit haha.
Bij wijze van spreken dan hè.
Alleen weet ik dus niet wat me kan helpen in dit geval... Owh en andere kant opkijken bloempjes en aanbidden heb ik ook allemaal al geprobeerd
haha.
de eerste 10 minuten kan ik aan een lang teugeltje ontspannen rijden, daarna gaat hij het saai vinden misschien? Het is wel een heethoofd, ik ben er niet bang van maar het is natuurlijk wel lastig, met dit soort dingen zou ik willen dat het geen AV was
) dat het eigenlijk best een veel voorkomend probleem is. het is natuurlijk ook wel logisch natuurlijk gedrag, maar ja niet fijn en helaas voor knollie bepaal ik. net weer buitenritje gemaakt. ging eigenlijk best wel heel goed. heenweg geen problemen. terugweg was meneer wel wat gespannen. maar door goed en diep zitten, continu om en om stelling vragen en meneer goed bezig houden hield ik hem wel in de war. wanneer hij dan toch ging draven meteen om draaien en halthouden. en een kriebel op zijn schouder geven. dan kijkt hij daar en kan ik hem een dikke aai over de bol geven. ik merk steeds meer dat het geen kwaadheid is, maar dat wij elkaar gewoon niet snappen. bij zijn vorige eigenaar ging hij helemaal niet naar buiten en zij was echt bang voor hem, dus hij doen wat hij wou. nu snapt ie niet dat ik niet zomaar doe wat hij wil. en met afleiden, mega mega overdreven belonen (zo erg dat tegenliggers op de fiets echt denken dat ik een één of andere ontsnapte mafkees ben) en elke keer maar weer uitleggen wat je wil en hier de tijd voor nemen, zijn we vandaag een heel eind gekomen. Ik ben trotst op ons!!!
In beide gevallen denk ik dan dat de manier van funnyhorses nog het meeste resultaat zou kunnen hebben. Succes allebei!