Wat bedoel je met ''lekker meerijden'' ?
In draf maar laten tobben en zorgen dat ik iig blijf zitten

Ben het ook helemaal met je eens dat EN , EN , EN niet goed is
Daarom vallen de klaverblaadjes dus af

Punt 1 is voor mij het tempo. Dat moet eerst gegarandeerd relaxed zijn.
Ontspanning is nummer 2 en komt direct uit het tempo voort.
Het sturen is nummer 3 van belangrijkheid nu in die draf-waas-momenten.
Dus niet alles tegelijk maar eerst het tempo waarborgen.
Echter als ik steeds rondjes op de hoefslag blijf rijden (dat is het minste stuurwerk) , gaat ze zich in die draf juist op lopen naaien omdat ze op 1 of andere manier WEET dat er iets rennerigs te gebeuren staat.
Wat ik dus absoluut niet van plan ben maar dat voelt ze op dat moment niet aan. Hoe langer ik in dat rpndje blijf , hoe zekerder zij weet dat het moeten rennen nu steeds dichterbij komt...
Ik geloof dat ik er nu toch uit ben dat ik de confrontatie met het draven terwijl ze zich zo afsluit , moet zien te voorkomen.
Omdat ik dan immers in die situatie alles kwijt ben wat ik met haar heb opgebouwd.
Dus niet ''erdoorheen'' rijden , maar proberen te voorkomen dat ze op dat punt komt....zodat ze het rennen ''vergeet'' als het ware .
Galop gaat wel. Wil wel hard , maar is redelijk te corrigeren.
Blijft verstandelijk ook bij me. Niet vluchten , maar wel te hard naar mijn zin. Maar zodra ik een galopje gepakt heb is het helemaal foute boel in draf (in de bak) , omdat ze dan als het ware bevestigd heeft gekregen dat het idd de bedoeling was dat ze , uiteindelijk , in een hoger tempo aan het werk ging

Tja het blijft zeer typisch
beloon haar op de juiste momenten, en grijp DIRECT in, wanneer het nodig is.

en dan is het in feite al te laat natuurlijk want dan is ze ''weg'' .