Ik heb dit zadel nog geen half jaar geleden 2dehands gekocht bij een bekende en geliefde western zadelpasser met een zeer goede reputatie. Het betreft een Crates, reining-model, semi-quarter met 16' seat. Hangt zowat een hele maand loon aan dat zadel... Daar heb ik toch echt voor moeten sparen hoor.Nee, geld voor een nieuwe (zelfs al is ie 2dehands) heb ik nu echt even niet
Al moet ik toegeven, ik heb er ook al aan gedacht hoor... Al helemaal omdat dit zadel lichtjes naar achteren schuift tijdens het rijden. Ik ga eens kijken of een andere pad uitkomst biedt. Onlangs heb ik namelijk met type HAF pad gereden en toen bleef ie netjes liggen en was de rug overal gelijkmatig bezweet. Dat had ik met vorige zadels niet, allen schoven naar achter (en soms echt 5cm of meer) en bij sommige had ik nog 'droge' plekken ook. Ja, ik heb er al een aantal gehad hoor, waaronder Lamicell kunststof westernzadel, Barefoot Virginia Rose, Circle A 15,5' zadel en dan nu deze Crates. Ik had het gehad met slecht passende zadels, vandaar dus goede zadelpasser laten komen. Maar dat is het dus ook niet echt 100% geweest... Het is echt geen sinecure om voor mijn paard een passend (western)zadel te vinden, laat staan nog eentje waar ik lekker in zit
haha. Ik ga eens kijken voor een bontje of een seatsaver. Heeft iemand ervaring met de seatsaver die ze via Green Distance verkopen? http://www.greendistance.nl/index.php?id=110 onderaan pagina. Het klinkt namelijk wel goed...
@ TS, mijn excuses dat ik me een beetje in het topic heb gewurmd. Hopelijk trap ik hier nu niemand mee op de tenen, want das niet mijn bedoeling! Zou mss best mijn eigen topic starten. Maar ik heb zoveel 'problemen' en 'vragen' dat ik niet weet waar te beginnen
whaha

).

Ik moet er vooral op letten dat ik vooruit kijk (en niet naar beneden), mijn bekken meer kantel (maar dat is altijd al een probleem geweest), hielen laag (ik durf mijn hakken optrekken) en buitenteugel beter gebruiken (dat is dus iets waar ik echt op ga moeten letten). Goed, dit zijn punten die ik allemaal al wist, maar het is fijn als er iemand je op wijst op het moment zelf natuurlijk. Ik ben alvast van plan om meer te gaan lessen
Het verschil is wel duidelijk.