Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Regel 304. In de beginnersklasse (onderdelen 101 t/m 139) zijn slechts 4-jarige en oudere paarden startgerechtigd.Regel 500
A. Driejarige paarden mogen voor het eerst op een wedstrijd uitkomen na 13 maart van het jaar waarin zij 3 jaar worden.
B. Driejarige paarden mogen maximaal 3 maal starten per wedstrijd en maximaal 2 maal starten per wedstrijddag.
C.Driejarige paarden mogen maximaal op 4 WRAN-erkende wedstrijden in een jaar uitkomen.
Wie start er dan wel zondag? Ik wil wel komen kijken hoor, met een heleboel bokkers aan de kant is ook heel erg leuk (XoNo, je moet dan wel komen kijken, hoor!), maar ja, er moet nog wel iets te zien zijn natuurlijk. Maar ik denk dat genoeg mensen zich in hebben geschreven voor deze wedstrijd, ook al zijn er ook nog twee andere westernwedstrijden aanstaande zondag...
Misschien dat ik wel naar Oosterwolde en Makkinga (was dat de andere?) ga, dat is redelijk dicht bij elkaar. Bij de laatste werd toch ook een westernshop geopend?

342. De periode van terugkeer naar de amteursstatus duurt 3 volle kalenderjaren en gaat in op het moment dat het WRAN0bestuur toestemming heeft gegeven aan een verzoek van de betreffende professional.
regel 306"]
Deelname in onderdelen met onderdeelnummers tussen 900 en 999 is onafhankelijk van groepsindeling en daardoor voor alle ruiters toegestaan
[/quote]
Beginners "B"
[quote="Regel 310"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn uitsltuitend startgerechtigd in de onderdelen 101 t/m 139 (behoudens artikel 306) en dienen te starten op een eigen paard. Blah blah etc etc.
[/quote]
Beginners "G"
[quote="Regel 320"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn uitsltuitend startgerechtigd in de onderdelen 101 en 211 t/m 139 (behoudens artikel 306) en dienen te starten op een eigen paard. Blah blah etc etc.
[/quote]
Amateurs "A"
[quote="Regel 330"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn uitsltuitend startgerechtigd in de disciplines 201 t/m 299 en dienen te starten op een eigen paard.
[/quote]
[quote="Regel 331"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 401 t/m 499 (behoudens artikel 306) en dienen te starten op een eigen paard.
[/quote]
[quote="Regel 332"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie die op 1 januari van het lopend jaar 18 jaar of jonger zijn, zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 301 t/m 399 en dienen te starten op een eigen paard.
[/quote]
Professionals "P"
[quote="Regel 340"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn uitsltuitend startgerechtigd in de disciplines 401 t/m 499.
[/quote]
[quote="Regel 341 schreef:Ruiters ingedeeld in deze categorie die op 1 januari van het lopend jaar 18 jaar of jonger zijn, zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 301 t/m 399 en dienen te starten op een eigen paard.

want dit was echt niet de bedoeling.XoNo schreef:Ik heb, na een hoop wikken en wegen, besloten toch amateur te gaan starten. Ik weet dat ik dan niet meer terug kan naar de beginners, maar anders mag ik dit jaar helemaal niet meer starten. Bovendien vind ik Bud thuis zeker op amateur niveau lopen, het is alleen de gok of dat op een wedstrijd ook zo is, en dat gaan we morgen uitvinden
Ik start de pleasure en de reining, omdat ik ook maar 2 onderdelen per dag mag starten.
maar geen concurentie verwachten hoor, ik heb nl een paardje bij me die nog geen wedstrijden heeft gelopen en ik heb geen idee wat hij gaat doen