[WN] WN: Oosterwolde - Silver Ranch Show

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:25

Misschien is het handiger als de WRAN eerst zijn wedstrijdregels eens tegen het licht gaat houden.
Een beetje konsekwentie kan geen kwaad zo te zien.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:26

Men zal er wel gewoon vanuit gaan dat een beginner een beginner is op elk vlak en een professional veeeeeeeeeeeeeeeel beter weet hoeveel hij/zij een dier kan belasten en beter stuurbaar is ofzo??

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:53

Code
Regel 304. In de beginnersklasse (onderdelen 101 t/m 139) zijn slechts 4-jarige en oudere paarden startgerechtigd.

Dan nog
Code
Regel 500
A. Driejarige paarden mogen voor het eerst op een wedstrijd uitkomen na 13 maart van het jaar waarin zij 3 jaar worden.
B. Driejarige paarden mogen maximaal 3 maal starten per wedstrijd en maximaal 2 maal starten per wedstrijddag.
C.Driejarige paarden mogen maximaal op 4 WRAN-erkende wedstrijden in een jaar uitkomen.

Hij mag dus ook amateur starten.

Atererus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:45

Oosterwolde is leuk!

Als er iemand uit de omgeving Nijmegen mee wilt, gezellig! Hoe vind ik jullie in Oosterwolde? Foto's van mij zijn er zat op internet te vinden. Uiteraard ben ik weer in het zwart gekleed, korte haren, 1.78m.

Alfred.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:57

Laatste bericht: het begint om 10 uur i.p.v. 9 uur!!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:33

Jullie hebben helemaal gelijk. Ik heb me gewoon klakkeloos ingeschreven. Omdat ik nog graag in de beginners wil starten en ook geen zin heb in prutsmuts van de WRAN, wacht ik nog een paar maanden tot hij 4 is en dan kan ik wel legaal beginners starten.

Ik kan wel amateur starten, of prof, maar dan mag ik nooit meer terug. Belachelijk dat ik dan wel bij de amateur mag starten met een 3 jarige.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:42

XoNo schreef:
Ik kan wel amateur starten, of prof, maar dan mag ik nooit meer terug. Belachelijk dat ik dan wel bij de amateur mag starten met een 3 jarige.

Je mag toch wel terug wanneer je een keer open start? Of heb ik dat nou mis?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:46

Beginners is eigenlijk voor de echte beginners. Mensen die ook niet kunnen rijden dus. Dat ligt hier iets anders dan in USA denk ik. Voor die mensen denken ze dat ze niet met een 3-jarige om kunnen gaan ofzo Verward

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 23:53

Verdrietig Wie start er dan wel zondag? Ik wil wel komen kijken hoor, met een heleboel bokkers aan de kant is ook heel erg leuk (XoNo, je moet dan wel komen kijken, hoor!), maar ja, er moet nog wel iets te zien zijn natuurlijk. Maar ik denk dat genoeg mensen zich in hebben geschreven voor deze wedstrijd, ook al zijn er ook nog twee andere westernwedstrijden aanstaande zondag...

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:56

Kom dan naar Saasveld Haha! Dat is wel een C-wedstrijd, Oosterwolde niet helaas.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 23:57

Saasveld.. eens even kijken waar dat ligt Bloos

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:59

Volgens mij tussen Almelo en Hengelo, maar dat weet ik niet helemaal zeker, mijn topografie is niet zo fantastisch Haha!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 00:00

Staat niet in de atlas.. maar wel op internet (gelukkig)
Ah, in die hoek! Bij Almelo, Hengelo en Enschede.. Dan kan ik het ook niet combineren Scheve mond Misschien dat ik wel naar Oosterwolde en Makkinga (was dat de andere?) ga, dat is redelijk dicht bij elkaar. Bij de laatste werd toch ook een westernshop geopend? Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:05

Ik kom hartstikke kijken natuurlijk Lachen IK stel mijn start dus alleen een paar maandjes uit. Ook als ik dit keer open start, dan mag ik niet meer terug. Dan zou ik alleen nog terug naar de amateurs mogen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:12

Volgens mij pas over drie jaar dan XoNo Lachen
Tenminste als je met open de "P" bedoelt. Dat neem ik aan van wel, omdat je het niet over onderdelen tussen de 900 en 999 hebt.

Code
342. De periode van terugkeer naar de amteursstatus duurt 3 volle kalenderjaren en gaat in op het moment dat het WRAN0bestuur toestemming heeft gegeven aan een verzoek van de betreffende professional.

Handig, zo'n regelboek op je bureau Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:14

Je kan ook als amateur in de open starten, Romkabouter Knipoog Dus niet alleen als professional.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:19

Ja, maar dan ben je amateur. Als amateur mag je in amateur EN open starten. Ik was misschien wat in de war omdat je "terug" naar de amateurs zei.

Ennieways, het is wel duidelijk denk ik Lachen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 00:22

Man, is het al zo laat! Ik ga slapen! Knipoog (heel erg offtopic)
Ik zie jullie vast wel in Oosterwolde, maar ik houd dit topic morgen wel even goed in de gaten..

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:23

In de open klasse mag toch iedereen starten? Je kunt als P terug naar A in 3 jaar, maar wanneer je Open start, ben je toch niet automatisch P? Anders zouden amateurs ook niet Open mogen starten. Als beginner mag je volgens mij gewoon open starten en de volgende wedstrijd weer beginner Verward

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:45

Nee Ludo, dat mag niet. Open is alleen maar open voor alle onderdelen 900 t/m999 voor zover ik weet.

regel 306"]
Deelname in onderdelen met onderdeelnummers tussen 900 en 999 is onafhankelijk van groepsindeling en daardoor voor alle ruiters toegestaan
[/quote]

Beginners "B"
[quote="Regel 310"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn uitsltuitend startgerechtigd in de onderdelen 101 t/m 139 (behoudens artikel 306) en dienen te starten op een eigen paard. Blah blah etc etc.
[/quote]
Beginners "G"
[quote="Regel 320"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn uitsltuitend startgerechtigd in de onderdelen 101 en 211 t/m 139 (behoudens artikel 306) en dienen te starten op een eigen paard. Blah blah etc etc.
[/quote]
Amateurs "A"
[quote="Regel 330"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn uitsltuitend startgerechtigd in de disciplines 201 t/m 299 en dienen te starten op een eigen paard.
[/quote]
[quote="Regel 331"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 401 t/m 499 (behoudens artikel 306) en dienen te starten op een eigen paard.
[/quote]
[quote="Regel 332"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie die op 1 januari van het lopend jaar 18 jaar of jonger zijn, zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 301 t/m 399 en dienen te starten op een eigen paard.
[/quote]
Professionals "P"
[quote="Regel 340"]
Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn uitsltuitend startgerechtigd in de disciplines 401 t/m 499.
[/quote]
[quote="Regel 341 schreef:
Ruiters ingedeeld in deze categorie die op 1 januari van het lopend jaar 18 jaar of jonger zijn, zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 301 t/m 399 en dienen te starten op een eigen paard.

Kortom, beginner mag alleen in beginnersklassen meedoen, behalve de ondedelen van regel 306. Bv. Teampenning.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:17

Ik heb, na een hoop wikken en wegen, besloten toch amateur te gaan starten. Ik weet dat ik dan niet meer terug kan naar de beginners, maar anders mag ik dit jaar helemaal niet meer starten. Bovendien vind ik Bud thuis zeker op amateur niveau lopen, het is alleen de gok of dat op een wedstrijd ook zo is, en dat gaan we morgen uitvinden Haha!
Ik start de pleasure en de reining, omdat ik ook maar 2 onderdelen per dag mag starten.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:49

jeetje xono wat een gedoe, ik had dus echt niet verwacht dat mijn bericht zoveel zou losmaken. Bloos!
ik had dus ook niet gelezen dat je als beginner helemaal niet mocht starten .
ik hoop niet dat je boos bent Huilen want dit was echt niet de bedoeling.

verder denk ik dat je bij de amateurs goed mee kan rijden.
de klasses zijn vaak kleiner en de ruiters hebben hun paarden vaak beter onder kontrole, vooral bij de pleasure.
voor je 'jonge' paard is dat ook wel prettig.

roel is ook vrij snel overgegaan naar de amateur omdat hij op een klein ponytje reed, en hij van alle kanten werd ingehaald.
ik vond dat dus best wel eng, en calamity wilde dan ook wel mee gaan rennen.

succes morgen OK dan!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 17:08

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, XoNo! Je zult het morgen in ieder geval zien en merken. Ik ben van plan morgen ook naar Oosterwolde te gaan en in ieder geval de reining te bekijken, dus ik zie je vast wel rijden en zal wat foto's proberen te maken.
Veel succes morgen en het gaat je ongetwijfeld wel lukken!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:29

XoNo schreef:
Ik heb, na een hoop wikken en wegen, besloten toch amateur te gaan starten. Ik weet dat ik dan niet meer terug kan naar de beginners, maar anders mag ik dit jaar helemaal niet meer starten. Bovendien vind ik Bud thuis zeker op amateur niveau lopen, het is alleen de gok of dat op een wedstrijd ook zo is, en dat gaan we morgen uitvinden Haha!
Ik start de pleasure en de reining, omdat ik ook maar 2 onderdelen per dag mag starten.

dan rijden we tegen elkaar XoNo Haha! maar geen concurentie verwachten hoor, ik heb nl een paardje bij me die nog geen wedstrijden heeft gelopen en ik heb geen idee wat hij gaat doen Tong uitsteken

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 23:13

Leuk dat je morgen ook rijdt, rina! Kan ik jou ook eens meeten (aangezien ik je ook ken van het andere forum..) Start je pleasure of reining? (ik weet namelijk niet of ik er bij de pleasure al ben...)