Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
YouthReiner schreef:Het is vervelend, maar er is niks aan te doen. Wel ben ik het ermee eens dat de verzorgster (of jij) contact op moet nemen met de huidige eigenaren en het moeten vertellen. Misschien kunnen zij er dan nog iets mee doen, ik hoop het voor ze iig!
) met de toenmalig bijrijdster en nu er best kwalijke dingen gezegd worden over de eigenaren én de bijrijdster, wil ik wel even wat duidelijk maken.
Het paard heeft volgens de bijrijdster nog nooit een dag kreupel gelopen in anderhalf jaar tijd.

Boldly schreef:Kan, maar nogmaals, daar gaat het in beginsel niet over. (Het paard was overigens ook slecht te galopperen op een hand en dat kon volgens de DA ook door de spat zijn gekomen. Misschien gaat het nu allemaal goed.)
Maar... Het gaat mij om de stal... Iemand die een paard verkoopt met een gebrek, zonder dit te melden aan de kopend partij... Daar gaat dit topic over... Of hij nou goed of niet goed zou lopen, er zou rekening mee gehouden kunnen worden. De diagnose van de DA was toen dat hij rustig aan moest doen omdat het allemaal nog los zat. De foto's zijn ook nog wel ergens, die zagen er alles behalve mooi uit.
Alane schreef:En wat nu als de 1e kopers het paard wederom op de foto hebben laten zetten en hun DA is een andere mening toegedaan?
Alane schreef:Verder, als het dier zo slecht op de foto's was, waarom dan zelf verkopen en dan ook nog eens min of meer eisen stellen aan de verkopers ipv het dier zelf te houden of naar de eeuwige grone weides bevorderen?
Alane schreef:Je hebt nu het verhaal gehoord van de bijrijdsters, je kent het verhaal van de verkopers niet en van de kopers niet.
Alane schreef:Wordt er gelogen bij verkoop van paarden? ja net zoals er ook gelogen wordt bij de aankoop van paarden.
Het enige wat je kunt doen is goed beslagen ten ijs te verschijnen en zoveel mogelijk info inwinnen wat te doen en te laten.
Wil je toch verkopen maar met beperkingen dan houden of in laten slapen, verkoop is gewoon einde inbreng, en is de koper eigenaar en beslisser.

rapido schreef:En nog zeg je de naam van de stal niet, ook niet per PB!
Dat was toch de hele clou van je topic??
Maar idd goed te melden zodat mensen er een lering uit kunnen trekken.