[WN] valse knik bij mn westernpaardje ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:44

Mutzje schreef:

nja dit is weer een heel bericht geworden, was niet echt de bedoeling. Maar ik vind gewoon dat men iets niet kan beoordelen wat men zelf niet kent. Dus als je het paard zelf niet kent (zoals helga al zei van "ik ken je niet hoor") klopt dus inderdaad. Dus meteen zo'n harde beoordeling is niet nodig.

je kunt natuurlijk ook alles als hard ontvangen, het was echt niet rot bedoeld. maar als dit het resultaat is wat je na 3 jaar ploeteren bereikt hebt. dan zou ik me af vragen of dit niet iets te hoog voor mij gegrepen is.

fabske schrijft in haar eigen stukjes dat ze af en toe geen eens zin meer heeft in het rijden, dat ze niet zoveel geduld heeft als de andere.

is hij buiten alleen gevaarlijk met een trens of ook met dat scherpe bit. ik zou toch proberen om eerst in de bak alles goed voor elkaar te hebben

het is ook wel heel zwart wit gezien, dat je nu ineens je hele leven in een bak moet blijven rijden, je schrijft zelf dat er weer een verbetering in zit, dus misschien een beetje harder trainen en dan komen die buitenritten ook wel weer

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 18:56

ik wou eigenlijk niet meer reageren maar ja doe het toch maar
op dit moment is dat niet meer zo dat ik geen zin meer heb in rijden
sterker nog ik heb er alle zin in. ik heb dat gevoel wel gehad in het begin

en voor jou zeg je als dit alles is wat je bereikt heb ik zie het als het feit dat ik buiten kan rijden met mn paard met anderen erbij en alleen gewoon veilig over straat het zij met een scherp bit dus je volgende vraag met het scherpe bit doet ie dus niks en met een trens ook.

ik vat niet alles hard op alleen de opmerkingen van bepaalde personen die ik daar ook op aangesproken heb. voelde dat dus net zo bij jou. en mutzje doelde daarmee te zeggen van dat jij gelijk had door te zeggen ik ken je niet hoor dat je niet altijd kan beoordelen wat je ziet en je helemaal gelijk had meer niet.

en ik ben ook van plan harder te trainen en ook gewoon buiten te rijden ik ben alleen niet van plan om eerst jaren in de bak te rijden en dan buiten want in de bak doet ie het goed en braaf maar buiten niet
misschien is dat niet duidelijk naar voren gekomen. maar ik rijd hem buiten met shanks en toevallig nu een keer in de bak heb ik vroeger wel gedaan maar ik probeer hem zo vaak mogelijk gewoon op trens te houden. maar heb niet altijd tijd om de schroefjes los te draaien ander bit eraan of een ander hoofdstel op maat te maken. hij heeft hier op de foto's ook niet lang gelopen dus misschien niet goed genoeg opgewarmt ook niet. behalve dat ook een maand stilgestaan daarvoor op 2 korte buitenritjes na ook dat zal wel voor een negatiever beeld zorgen

en ik denk dat ik al redelijk veel bereikt heb van een paard wat in stal stond te steigeren en ook in de hand niet makkelijk was naar een paard wat aan de hand alles doet en alle commando's ken. en waar mee ik dus in de bak gewoon kan rijden. dat het er westernmatig niet goed uitziet dat snap ik hij is nu 9 jaar en is pas een half jaar dat ie echt western bereden wordt ik rijdt al wel langer maar heb altijd engels gereden en was daar ook geen ster in en moet nu nog steeds veel dingen afleren en bijleren
neej daar krijg je niet altijd een mooi beeld van
en ja ben het met iedereen eens dat het beter kan
maar daar werk ik ook naar toe

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 19:01

bij die zin met een scherp bit doet ie niks en een trens ook moet staan met een trens wel sorry

en voelde dat net zo bij jou moet zijn niet zo bij jou

sorry voor de spelfouten en het gebrek aan leestekens behalve dat ik me zwaar klote voel over dit alles ben ik ook nog eens doodop
ik heb geen zin meer in deze discussies sugermiss mag er aub een slotje op

ik heb de antwoorden die ik zocht en de tips gekregen die nuttig waren. ik heb dingen die ik moet leren en afleren en denk dat ik zo al wel een eind geholpen ben. ik zal de dingen doornemen met mn westernles instructrice
en dan kijken wat die er allemaal van zegt. eventueel vraag ik nog wel iemand anders die er buiten staat te komen kijken naar hoe of wat
groetjes fabienne

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:06

Jammer dat eea weer zo heeft moeten lopen. Fabske ik hoop dat eea je niet heeft ontmoedigd door gewoon op WN te blijven posten al kan ik me indenken dat je het dan bij wat 'luchtiger' onderwerpen houdt. Verdrietig