[WN] Meer interesse voor western door Anky?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:01

Ik blijf even bij Anky hoor, en schreef gewoon haar naam verkeerd! Komt omdat ik nu bezig ben met leren voor een tentamen, en daarbij een Flashcard programma gebruik dat Anki heet :+

Dom van mij he?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:03

Rumpleteaser schreef:
Nee, ik denk niet dat door Anky mensen gaan omscholen. Maar ik denk wel dat het de westernsport
wat bekender zal gaan maken. Geloof maar dat er nog veel ruiters zijn die hier nog nooit van hebben gehoord.

Wat ook zal helpen naar mijn mening is het verplaatsen van het WRAN NK naar Den Haag.
Dat is toch een grotere stad en ik denk dat dus veel meer mensen de promotie zullen zien.

Sowieso is dat handiger, die gehuchten waar je dan helemaal heen moet rijden. En met die showtijden kan je dan wel je tent opzetten daar ;)

Gimme_Joy

Re: Meer interesse voor western door Anky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:06

Even een toevoeging: wat vinden jullie ervan dat Anky Whiz heeft gekocht?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:09

Moderatoropmerking:
Een aantal offtopic berichten, of een reactie daarop, verwijderd. Het is niet de bedoeling om persoonlijk te worden en persoonlijke ‘vetes’ dienen niet een topic te vervuilen. Daar zijn andere communicatiemiddelen heel handig voor. Graag vanaf hier weer ontopic te gaan.

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:11

Ik begin wel interesse te krijgen in de dressuurpaarden en -sport! ;)
Maar dat was de insteek niet zeker...

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:12

Misschien absoluut niet ter zake doende, maar Anky heeft vorige maand geloof ik bij de Wieringermeerruiters een demonstratie gegeven ( dressuur dan he :D ) en een paar ruiters les gegeven ( ook dressuur) Daarna ging ze een Reiningproef laten zien :D op Whizje denk ik...

Ik ben niet geweest, maar wat ik hoorde vonden de toeschouwers, over het algemeen dus dressuurruiters, het Reiningproefje interessanter dan de dressuurles... ;)

Tja, waar moet dan heen als zelfs Anky de dressuurruiters niet meer kan boeien?
Toch maar een rose rijbroekje in een Westernzadel? :z :z :z

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:12

Seppe schreef:
Ik begin wel interesse te krijgen in de dressuurpaarden en -sport! ;)
Maar dat was de insteek niet zeker...

_O- _O- _O-

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:17

dropje2 schreef:
Misschien absoluut niet ter zake doende, maar Anky heeft vorige maand geloof ik bij de Wieringermeerruiters een demonstratie gegeven ( dressuur dan he :D ) en een paar ruiters les gegeven ( ook dressuur) Daarna ging ze een Reiningproef laten zien :D op Whizje denk ik...

Ik ben niet geweest, maar wat ik hoorde vonden de toeschouwers, over het algemeen dus dressuurruiters, het Reiningproefje interessanter dan de dressuurles... ;)

Tja, waar moet dan heen als zelfs Anky de dressuurruiters niet meer kan boeien?
Toch maar een rose rijbroekje in een Westernzadel? :z :z :z

Ik vind Reining zeker spectaculairder dan een dressuurproef. Misschien is het toch ook technischer. Op een andere manier. Maar door de snelheid is het denk ik wel leuker om naar te kijken ja (als toeschouwer bij "hoge klasse" dressuur moet je wel een beetje verstand van zaken hebben denk ik, meer als bij Reining...) Of zeg ik iets raars? :+

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:22

dropje2 schreef:

Heel herkenbaar: twee dames van onze stal geven af en toe demonstraties op andere maneges. Bijvoorbeeld als daar een feestje of Open Dag is ofzo.
Ze doen dan naast de praktijk ook een klein stukje theorie. Door even de ijzers te laten zien en de tack bijvoorbeeld. Plus uitleg tijdens de manouvres.
Is altijd erg leuk om te zien dat de toeschouwers even moeten wennen aan het feit dat ze mogen aanmoedigen :D En we krijgen altijd veel leuke reacties binnen!
We hebben zelfs een Kennismakingsarrangement in het leven geroepen voor dressuurruiters die eens western willen rijden. Altijd erg leuk om te doen.

Maar ja: western is natuurlijk ook de leukste en meest veelzijdige discipline toch?! ;)

By the way: wij hebben een paar lesklanten in dressuur-ruitjes-rijbroek :+ Ach ja, als het maar functioneert, toch?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:45

Ik denk niet dat door Anky er nu heel veel meer mensen zich laten omscholen tot Westernruiter.
Anky heeft dressuurrijden populair gemaakt omdat ze zeer succesvol was in deze tak van sport.
Ik denk eerder als er een Nederlander zeer succesvol is in de westernsport en dit ook op TV wordt uitgezonden er meer mensen western gaan rijden.

Wat de dressuursport(en ook de springsport) ook mee heeft is dat de beste dressuur en springpaarden in Nederland worden gefokt. Ik denk dat de meesten westernpaarden op dit moment nog in Noord-Amerika gefokt worden.

Overigens, en dan zal ik hier wel de enige zijn, vind ik een Grand Prix dressuurproef een stuk spectaculairder dan een reiningproef :o Er straalt(voor mij dan he) zo veel macht en kracht uit van zo'n goed gereden Grand Prix proef. Sorry :o :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:04

NatasjavE schreef:
Ik denk eerder als er een Nederlander zeer succesvol is in de westernsport en dit ook op TV wordt uitgezonden er meer mensen western gaan rijden.

Klopt niet helemaal. Er zijn in Nederland relatief succesvolle westernruiters die goed presteren op de wedstrijden (iig veel beter dan Anky). Echter is de reiningsport nooit in de picture gekomen met deze ruiters. Maar sinds dat Anky actief is in deze tak is er wel duidelijk veel meer media aandacht (zowel als in de krant als op TV) voor de westernsport.

Dus voor de westernsport is het zeker een goede (commerciele) zet. Omdat het meer onder de aandacht wordt gebracht (door Anky), zijn mensen wel nieuwsgierig geworden. Het is alleen een zo dat dit dan ook weer averechts werkt bij veel westernruiters, want waarom is de westernsport pas interessant geworden sinds dat Anky het beoefent? En ik kan me daar ook wel ergens in vinden moet ik zeggen. Net als de starts van Anky, kijk maar naar de kritiek in westernbladen en topics op bokt over haar start op de wereldruiterspelen bijvoorbeeld. Maarja, daar gaat dit topic niet over ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:16

Ik bedoel eigenlijk wereldkampioen worden in de reining.
En Anky heeft echt heel lang moeten wachten(nou ja wachten...heel hard voor moeten werken) voordat zij aandacht van de media kreeg he. toen zij de eerste keer Europees kampioen wist geen kip dat...alleen paardrijdend Nederland.

Bokt was er toen nog niet ;) :D Dat is er pas 10 jaar.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:57

Maakt het eigenlijk wat uit dat iemands interesse voor de westernsport wordt gewekt door Anky of door iemand anders? Of moet het clubje westernruiters hier nou zo tegen zijn op haar dat dat zelfs niet mag?
Bovendien heb ik haar nog nooit in een roze broek gezien, maar dat zal wel om het afz#@ken zijn.

Ik snap dit gezeur over haar niet zo. Ze heeft heel wat bereikt in haar sport en kan daar trots op zijn. Bovendien waren er al een heleboel mensen gek van paarden ver voordat zij bekend werd dus waar gaat het eigenlijk over.
Persoonlijk vindt ik het leuk, des te meer kans dat er eens wat op de tv komt. Het lijkt nu meer dat het westernclubje een ons -kent-ons clubje is dat geen inmenging van buiten af wil (liever geen nieuwkomers!) en ondertussen maar zeuren dat de interesse voor wedstrijden terugloopt.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:00

Cassidy schreef:
Ik denk dat Allard Kalff de westernsport op dit moment meer in de picture zet dan Anky....:D

Maar ik denk dat de ruiters die op het gebied van western nog in de kinderschoenen staan western zouden gaan rijden omwille van Anky i.p.v. Allard Kallf, terwijl een echte westernruiter opkijk naar AK.

Of heb ik het mis? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:02

Margee schreef:
en ondertussen maar zeuren dat de interesse voor wedstrijden terugloopt.

Is dat zo dan???
De GAG van de DRHA blijft anders maar gestaag groeien met nu zo'n 60 starts in enkel die classe per show...
Ook de andere classes van de NRHA groeien alleen maar, dus waaruit blijkt dat dan?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:07

Niels schreef:
Margee schreef:
en ondertussen maar zeuren dat de interesse voor wedstrijden terugloopt.

Is dat zo dan???
De GAG van de DRHA blijft anders maar gestaag groeien met nu zo'n 60 starts in enkel die classe per show...
Ook de andere classes van de NRHA groeien alleen maar, dus waaruit blijkt dat dan?

Ik lees het hier vaak. Minder wedstrijden en minder deelname. Dan lijkt het me toch fijn dat er meer bekend wordt??
Ik had de eerste keer dat ik het zag ook gelijk "Dit is het" gevoel, ik wist niet eens dat het in Nederland bestond.
En ik was ook aan paarden verslingerd van mijn 5-de en las ook de Tina, ik schaam me daar totaal niet voor!!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:10

ik zat er al op op mijn 4e.. maar las niet de tina.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:19

Ja. En ik erger mij dood aan die dressuurruiters die dan op onze manege westernlessen willen nemen en hun beugel kei raar "draaien" om op te stappen :-/

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:21

Gleyla schreef:
Ja. En ik erger mij dood aan die dressuurruiters die dan op onze manege westernlessen willen nemen en hun beugel kei raar "draaien" om op te stappen :-/

Tuurlijk, dat snap ik. Is ook een zaak van levensbelang. Hebben ze jou trouwens gefilmd de eerste keren?? Zou leuk zijn geweest voor Youtube.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:29

Gleyla schreef:

ja, is maar goed dat jij alles in 1x kan.

ik krijg echt 't gevoel alsof 't kleine clubje westernruiters hier op bokt niet wil dat western populairder wordt, en zeker niet door anky. enige wat ze kunnen is anky afzeiken maar tegelijkertijd hebben de meeste nog nooit 'n respectabele wedstrijd gewonnen of uberhaupt aan mee mogen doen :Z altijd commetaar op dressuurruiters maar zo zie je maar weer, deze ''westernruiter'' vind 't al irritant als een dressuurruiter een lesje wil nemen in western dat ze zich al gaan ergeren aan een beugel :roll:

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:22

mijn interesse in de western en dan de reining is er al wat langer en ik kan alleen maar zeggen dat ik het wel leuk vind als Anky de reining wat kan promoten. Ik denk dat als zij niet mee deed aan de WEG vorig jaar de reining mss ook niet zo uitgebreid op Eurosport te zien was!?
Zo ook Allard kalf,
veel mensen in mijn omgeving hebben geen idee waar je het over hebt als ze vragen wat je doet (reining) en als je het dan uitlegt dan herinneren ze zig vaak de aflevering waar Allard Kalf op de ranch van Schumacher was en dat vonden ze geweldig ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:26

dat was ook leuk om te zien en voor iemand die nog nooit op een paard gezeten had, deed ie het toch maar even.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:54

Margee en Illusion, van waar die persoonlijke reactie??

Ik geef een antwoord op de vraag. Ja. En wat mij opvalt en waar ik mij dus keer op keer aan erger is dat vooral dressuurruiters die beugels zo ronddraaien waardoor ze verkeerd zitten.

Tjonge toch.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:23

Ik denk tot nu toe dat Allard Kalf toch meer interesse heeft gewekt in western dan Anky..
Ik was laatst wat aan het zappen en in 1x zag ik Rieky's rijbak haha!
Was dus gewoon een aflevering van 1 of ander auto programma van Allard waarin hij tussendoor wat rondjes reed. Super leuk! :)
Maar als ik Anky zie rijden vind ik western in 1x wat minder leuk. Het is vaak dat mensen denken omdat Anky geweldig is in dressuur dat ze automatisch ook geweldig is in western, want paardrijden = paardrijden toch? 8)7
En Anky geeft op dit moment nog niet het beste voorbeeld met haar proeven. Ik zou het veel meer waarderen als Rieky of Cira of iemand anders die (media-)aandacht eens kregen, dan zou iedereen ook meteen weten wat reining nu precies inhield en hoe het eruit hoort te zien.
Maar wie ben ik om dat te zeggen? En iedereen moet lekker doen wat hij/zij zelf wil toch? Als Anky reining wil rijden, moet ze dat gewoon doen en zich nergens iets van aantrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:42

YouthReiner schreef:
Ik denk tot nu toe dat Allard Kalf toch meer interesse heeft gewekt in western dan Anky..
Ik was laatst wat aan het zappen en in 1x zag ik Rieky's rijbak haha!
Was dus gewoon een aflevering van 1 of ander auto programma van Allard waarin hij tussendoor wat rondjes reed. Super leuk! :)

Was een paar maandjes geleden bij Arthurs en dacht al ...... bekend gezicht.