[WN] Tonnen Rijden & Roping

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:02

xNattrun schreef:
En mijn moeder zegt dat mijn pony verschijnlijk dit leuk vind.
Zij weet dit.Zij is Nederlands kampioen geworden met haar ijslander.

En zij reed en deed aan cursesen aan met mijn pony.

Dus,waarom zou het niet kunnen?

dus jouw moeder is NL kampioen westernrijden met haar IJslander?
wanneer dan? *krabt zich achter oor en gaat uitslagen lijsten van de WRAN bestuderen*

Of bedoel je dat je moeder NL kampioen is bij de IJslanders.... :?

Zoals de meesten hier al zeggen, barrelrace en roping zijn nou niet echt de meest geschikte onderdelen om mee te beginnen en zeker niet met een IJslander. Die heeft daar simpelweg de bouw niet voor, daarnaast hebben beide disciplines toch een iets ander type zadel nodig en ik betwijfel het of die er zijn in maatje IJslander.

Misschien moet je je even proberen te verdiepen in de westernsport? Misschien is het zinvol om het boek van Antje Holtappel - Go West! aan te schaffen, dat is heel duidelijk en leuk geschreven en dan krijg je een goed beeld van de soorten disciplines die er zijn.
Het is heel leuk dat je dit wilt gaan doen met je pony maar niet alles kan zomaar en zeker niet zonder begeleiding en met een paardje wat daar niet echt op gefokt is. Ik ga bijvoorbeeld met mijn quarter ook niet tölten of rentelgang oefenen.

Sassy4barrel

Re: Tonnen Rijden & Roping

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:59

Ik denk dat een IJslander best geschikt kan zijn voor western, mits de juiste training. Ik ken zat goede gangenpaarden die western rijden dus waarom een ijslander niet. Alleen goede training en dus goede les- begeleiding is belangrijk en ik begrijp TS ook niet helemaal. Eerst kent ze geen westernruiters en dan ineens weer veel ?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:27

ik denk dat haar moeder NL kampioen was, voordat het op papier bij gehouden werd... :=

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:09

Kunnen jullie wel? Tegen een kind van 12 _-:( Kom op zeg >;)
In plaats van flauwe opmerkingen te maken zouden jullie haar beter goede adviezen kunnen geven -:)

Zoals ik het begrijp is haar moeder met de Ijslanders kampioen geworden en zegt ze dat haar moeder haar zal helpen met omscholen. Dit omdat zij (de moeder dus) het dan op een makkelijkere manier (kindertaal) aan haar kan overbrengen. De moeder zal hetgene dat wordt gezegd, zij het in een instructiefilmpje op Youtube of door een instructeur/instructrice, eerder begrijpen en kunnen omzetten naar de pony.

@TS
Als ik jou was dan zou ik samen met je moeder op zoek gaan naar een goede instructeur/instructrice en met die persoon overleggen wat je het beste kunt gaan doen met je pony. Als ik jou verhaal zo lees dan denk ik niet dat de Barrelrace (hoe leuk het er ook uitziet) het beste is voor je pony. Op zich kan je het wel oefenen want dat oefenen om de tonnen doe je langzaam (stap en draf) maar zodra je op snelheid gaat oefenen ben ik bang dat je de controle over je pony kwijt raakt.
Roping zou ik zowiezo niet doen en als je dan toch met een lasso wilt spelen...Ga dan met een pluchenpaard aan de slag. Die rent niet weg (makkelijk doelwit) en raakt ook niet in paniek wanneer er opeens een touw over z'n kop valt en z'n nek dichtsnoerd...

Succes in ieder geval ;)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:33

troi schreef:
Ja, op en met je eigen paarden roping oefenen. Klinkt als een wereldplan! Maakt het ook niet uit als het mis gaat, tis toch maar je eigen beest dat je verpest..

Leuke psycholoog ben jij tegen een kind van twaalf, je mag dan die studie hebben gehad, erg sympathiek is dit niet.
Doe je zo ook tegen je eigen kinderen? beetje zelfreflectie kan geen kwaad denk ik.

Ts, koop gewoon een boek over westernrijden en kijk eens rond op youtube, daar staan een heleboel filmpjes
waar je iets aan kunt hebben.
Veel plezier met je paardje.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:53

Ik raad ook ten sterkste aan om ergens les te gaan nemen, een paard is immers geen speelgoed en stel je baseert je op boeken en filmpjes maar interpreteert dingen fout enzo dan kan het wel eens heel snel de verkeerde kant opgaan!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:23

little house on the prairie, wordt ook ruig in gereden. goeie basis.. :j

het mag wel een kind van 12 zijn, ze moet ook de verantwoordelijkheid kunnen nemen voor een dier. en roping spelen is geen verantwoordelijk heid.
je hoeft ze niet altijd een hand boven het hoofd te houden.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:23

Dat zeg ik ook niet maar je kan het wel iets anders brengen dan met een sarcastische ondertoon..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:26

we begonnen dr eerst duidelijk uit te leggen dat roping niet toegestaan is en dat barrelrace een hele training nodig heeft en niet zomaar een spelletje is. maar zij wou dat toen niet inzien, dus zijn de mensen sarcastisch geworden. kan ik me iets bij voorstellen. bovendien kwam de TS niet meer geloofwaardig over omdat ze zichzelf steeds tegen spreekt.
ze kan geen les krijgen, want er word geen western gegeven in de verste nabijheid. en dan is haar moeder opeens ergens kampioen in... jaaa ja..

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:06

Haar moeder kan best kampioen zijn met een Ijslander in een Ijslandse rubriek. Ik ga er ook vanuit dat ze dat bedoeld. Als ze bedoeld dat haar moeder Kampioen is geweest in westernrijden dan snap ik het ook niet meer.
ik denk ook niet zozeer dat ze het niet wil inzien maar eerder dat ze het niet helemaal snapt, wat er geschreven wordt. voor ons is het heel duidelijk maar een kind van 12 kan het zomaar anders opvatten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:51

Ijslands vuur heet dat!! Ijlanders zijn vaak erg pittig maar tolten kunnen ze als de beste. Dat de jouwe dit niet (goed) doet kan er aan liggen dat hij niet soepel genoeg is. Laat eerst de tandarts eens naar zijn tanden kijken zodat je zeker weet dat je hem geen zeer doet. En dan moet je met veel buigen naar links en rechts door zijn hele lijf hem soepel maken. Zul je zien dat het tolten veel beter gaat daarna!!
Ik zou dus lekker blijven tolten met je ijs :j daar zijn ze voor gemaakt!

xNattrun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 18:59

Laat maar...
Ik vraag voor mijn verjaardag aan mijn oom om western lessen. }:0

xNattrun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 19:04

VivaLaVida schreef:
Ijslands vuur heet dat!! Ijlanders zijn vaak erg pittig maar tolten kunnen ze als de beste. Dat de jouwe dit niet (goed) doet kan er aan liggen dat hij niet soepel genoeg is. Laat eerst de tandarts eens naar zijn tanden kijken zodat je zeker weet dat je hem geen zeer doet. En dan moet je met veel buigen naar links en rechts door zijn hele lijf hem soepel maken. Zul je zien dat het tolten veel beter gaat daarna!!

Ik en mijn moeder hebben dat al heel vaak gedaan..
Er is zo ie zo iets mis gegaan met inrijden(deed iemand anders).

Mijn moeder is k. met ijslands rijden ja :)
Maar oke dat is al een tijd geleden.

Maar ik ben druk op zoek naar een western stal waar ik kan lessen.
Zo als jullie al zeiden:Eerst de basis.

Ik ga pas echt western oefenen als ik de basis ken.

xx

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:42

Dat bedoel ik ;) Goedzo +:)+

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:57

xNattrun schreef:
VivaLaVida schreef:

Maar ik ben druk op zoek naar een western stal waar ik kan lessen.
Zo als jullie al zeiden:Eerst de basis.

Ik ga pas echt western oefenen als ik de basis ken.

xx

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=533496775
Je kan haar Birgitta mailen, zij woont in Zweden maar kent ook western ruiters
in Denemarken en Ierland. Misschien kan zij je verder helpen om een western stal
bij jou in de buurt te vinden. Succes :)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:13

Kijk, dat is nu eens aardig tegen een kind, goed gedaan Sassy4barrel *\o/*
Bye the way, how is live?

xNattrun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 17:23

Dankje :)
Ik ga kijken wat ik kan doen en met mijn moeder overleggen.

xxjes