[WN] Bob Marshall Sportssaddle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:33

Leuke links. Bedankt.
Heb er maar even een nieuw onderwerp over gemaakt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:37

OM terug te komen op de BM. Je zult altijd voor- en tegenstanders hebben. Leuk om te lezen, maar 'eigen ervaring' op mijn eigen paarden vind ik toch belangrijker Lachen

fanci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:22

ik hoorde toevallig op stal bij ons vanavond,dat iemand vorige week een boomloos zadel heeft zien liggen bij adje in vorstenbosch moest 400 euro
kosten,niet duur toch? ik zou zelf niet dat zadel willen hebben,ik ben zelf tevreden over mijn flex zadel.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 06:35

Als dat zo is dan ga ik vandaag nog!!!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:12

fanci schreef:
vorstenbosch moest 400 euro
kosten,

Nieuw of gebruikt? Als het een gebruikte is kan het de prijs ook nog wel verklaren. Wat kost een BM eigenlijk nieuw in nederland?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:57

ik heb gehoor dat ze in NL nieuw rond de 2000 - 2500 kosten.....
als je ze uit USA importeert zit je, met een eenvoudig zadel zonder veel versierseltjes enzo, rond de 1500 (incl. de douane- en verzendkosten)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:01

Niet alle boomloos is BM natuurlijk.
Maar Gera gaat vast Adje even bellen Haha!

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:28

Ik zit op m'n Bob Marshall te wachten.
Het is een trail saddle met partial flower tooling geworden.
Ben heel beniewd maar zal nog even moeten wachten, de levertijd is 6 a 8 weken (zadel wordt namelijk helemaal naar je eigen wensen samengesteld)
Als ik hem eenmaal heb en hij is goedgekeurd door m'n paardje kunnen we mischien eens een soort van Meeting organiseren, zodat andere mensen een Bob Marshall van dichtbij kunnen bekijken.
Greetz,
Liesbeth

http://www.sportsaddle.com/noflash/index.html
http://treelesssaddle.com/

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:49

Het zadel in aktie Knipoog
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:23

Tja je ziet niet zoveel van het zadel.
Wel leuk dat je hier wel goed de barrel reins (uit het ander topic) kunt zien.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:04

Liesbeth schreef:
Als ik hem eenmaal heb en hij is goedgekeurd door m'n paardje kunnen we mischien eens een soort van Meeting organiseren, zodat andere mensen een Bob Marshall van dichtbij kunnen bekijken.

Top als je dat zou willen doen! Ben benieuwd hoe het je bevalt en zou 'm graag 'ns in 't eggie bewonderen!

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:52

Sugarmiss schreef:
Tja je ziet niet zoveel van het zadel.
Wel leuk dat je hier wel goed de barrel reins (uit het ander topic) kunt zien.

Het is ook een zadel in aktie Haha! Knipoog Je kunt wel zien dat het goed blijft liggen in snelle wendingen Haha! Lijkt me best een sterk zadel met goede pasvorm Haha!
Wat wel opmerkelijk is; ze heeft elastieken om haar voeten; dit is vaak niet meer nodig bij de nieuwere zadels met lichte of aluminium stijgbeugels!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 16:58

Is dat niet link die elastieken Verward Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je dan je beugels niet verliest. Maar heb je daar met lichtere beugels juist niet eerder last van dan met zwaardere Verward \
Voor de goede ligging zou je eigenlijk een foto van de achterkant og binnenzijkant moeten zien.

Overigens lees ik op veel sites dat mensen last hebben van verschuiven van het zadel bij het opstappen.

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:18

Het zijn postbode elastieken ze knappen kapot als je eraf valt,
eigenlijk heeft het ook een voordeel want je voet kan ook niet verder de beugel inschieten !
De nieuwste barrel race stijgbeugels zijn van aluminium met extra grip rubber erin of ze zijn extra licht en breed, hoe het werkt weet ik ook niet, maar deze lichtere beugels verlies je niet zo snel als die oude waar je nog elastieken om moet doen Verward het werkt wel
Je hebt gelijk; met opstappen schuiven de meeste zadels (vooral als je paard best groot is), maar ook als je in de bocht hangt en de knop goed vast houd Pling
Welke merken maken nog meer boomloze zadels ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 17:29

Bij een Barefoot/Torsion schuift het niet bij opstappen enzo , duurt soms een week of 2 voordat het helemaal stevig ligt , maar dan zit het als een huis

Zou dat bij deze zadels ook niet zo zijn , dat die na een tijd WEL stevig liggen omdat ze zich aangepast hebben aan de rug v/h paard ?

Met van dat harde leer zal het wel even duren ben ik bang...maar wellicht Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:10

Om nog even terug te komen op de boomloze Bob Marshall.
Ik zag dit item bij Ebay (where-else *LOL*
evilbay
en je kunt aan dit zadel goed zien dat er in het midden een 'knik' in de zitting zit. Ook bij de foto van de onderkant zie je duidelijk dat dit er 'rommelig' uitziet. Nu is de maat niet groot (15"), maar Amerikanen perses zich in kleinere maten dan wij gewend zijn, dus er zou een zwaar figuur in gereden kunnen hebben. Of het heeft op een paard met hoge schoft en veel 'rock' gelegen.

Al met al ga ik bij deze foto's toch sterk twijfelen óf deze zadel wel zo lekker liggen Verward en toch alleen maar geschikt zijn voor een kleinere groep ruiters en paarden dan wel wordt aangenomen.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 12:14

Jeetje, inderdaad, wanneer je het zadel van de onderkant bekijkt zie je duidelijk dat het er niet echt netjes uitziet. Die knik in het midden is niet normaal, lijkt me. Ik wil nog steeds een treeless zadeltje gaan proberen (maar dat is niet makkelijk zonder paard, dus eerst paard, dan zadel Knipoog ). Ik ben benieuwd. Mocht iemand zo'n zadel gaan kopen dan houd ik me in ieder geval aanbevolen voor een kort proefritje Knipoog

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 12:16

Het lijkt trouwens net alsof er karton in het zitgedeelte zit. Of dit nog beter is dan zadelmarkt? Knipoog Maar leer hoort niet zo te kreukelen en ook de schapenbont vacht onder het zadel niet... Raar... Verward

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:22

Nou, de bovenkant lijkt mij ook niet lekker in mijn ...piep... zitten als ik dat zo bekijk. Zulke foto's had ik toch niet verwacht eigenlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 19:22

Het lijkt te komen door het gebruik op een paard met een wat hogere schoft. Dan moet het zadel ergens doorknikken natuurlijk...

Daarom staat het boomloze concept me voor een western-zadel ook niet aan. Dat stugge dikke leer leent zich hier niet voor volgens mij.

Bij een Torsion of Barefoot is het geheel zacht en soepel dus buigzaam.

Als er voor een boomloos leren zadel hetzelfde leer en dezelfde opzet wordt gebruikt als bij een normaal westernzadel , dan MOET het leer wel knikken om de lijn van een hoge schoft te volgen.....

Die bedenkingen had ik al meteen , maar nu zie ik dan dat het waarschijnlijk ook echt zo uitpakt in de praktijk.....

Het leek me eigenlijk dat ze er toch wel een bepaald gewelfd / anatomisch model aan gegeven zouden hebben ?
Dat valt dus blijkbaar tegen Verward