Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
YouthReiner schreef:vancky2005 schreef:Leuk hoor. Je zal er een rustig paardje aan hebben, normaal gezien, als hij niet reining getraind is. Ik zou zeker overstappen naar western, je zal er van genieten, het is meer ontspannen rijden. Tracht er geen engels uit te persen, quarters zijn daarvoor niet gebouwd, wegens de neerwaartse bouw. Ik denk dat je best je paard kan respecteren en je hebt vast en zeker nog veel te leren van hem. Mijn volgend paard wordt ook zeker een quarter of paint. Ik wil ook de relax toer op!
Veel succes ermee!
Wat bedoel je daarmee? Kun je dat verder uitleggen..?
Mijn paard was puur reining getraind en was super rustig en totaal bomproof...
Als je paard reining getraind is, wil dat niet zeggen dat hij automatisch ook druk is.
Dat ligt dan óf aan het paard zelf óf de manier waarop hij reining getraind is.

vancky2005 schreef:Ik moet zeggen dat ik nog nooit met een reining paard zelf gereden heb maar mensen die ik ken wel. Zij zeggen dat een reining paard behoorlijk electrisch is en hyper gevoelig en hevig. Ligt er waarschijnlijk inderdaad aan wie het getraind heeft. Blijkbaar deed jij het dan zeer goed.
cissy schreef:Het ligt ook helemaal aan de kunde van de ruiter en aan de scherpte van het paard of je ermee overweg kan of niet.
Mijn reiner is perfect te rijden door een reining ruiter maar zet er geen engelse ruiter of beginner op want dan wordt ze heel electrisch of gaat stil staan.....
Een reiner is niet per defenitie heter dan een pleasure paard, ze weten alleen heel goed met het gaspedaal om te gaan en kunnen vlugge reacties hebben maar evengoed cool en bomproof zijn.

,, echt weer een beginner,,
.