Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Romkabouter schreef:Hoezo moet je niet werken aan dat hij sloft?
Ook in de western pleasure moet je paard niet sloffen
Equimotion schreef:Wat ik in de praktijk veel vaker zie is dat mensen hun sléchtgaande paard "goedpraten" met een kul-argument als "ja maar het is dit en dat ras". Het toppunt hier op bokt was een filmpje van iemand die meende dat haar paard een extra gang had, het arme beest was echter aan 4 benen tegelijk kreupel.
Waar dressuurtraining in verschilt, is dat het doel nou eenmaal is om het paard te verbeteren in zijn beweging. Ik ken Grand Prix paarden waar je aan een touwtje nog geen stuiver voor geeft (maar ze gaan wel correct) maar die als ze onder het zadel op de juiste manier in balans gereden worden zo'n beetje met hun benen langs hun oren gaan draven.
, Zou je mij hier uit kunnen leggen wat je met "Waar het doel van de dressuurtraining in verschilt" bedoeld.

); dit is een tweeledig iets. sliding schreef:, Zou je mij hier uit kunnen leggen wat je met "Waar het doel van de dressuurtraining in verschilt" bedoeld.
Als je bedoeld wat ik denk, dan verschillen we van mening.

) zijn:

Rumpleteaser schreef:Dat zou wel kunnen, maar open dit topic op welk ander specifieke forum en je krijgt ook daar negatieve ervaringentoch blijf ik het tricky vinden; heb toch wel wat negatieve ervaringen van Quarter-eigenaren gehoord/ gelezen.
Zouden die dan allemaal hun paard 'goedpraten'? Dat geloof ik niet...
Ook die zijn niet rasgebonden
Equimotion schreef:Een westernpaard dat goed moet kunnen joggen moet wel een bepaalde mate van verzameling hebben, maar die kan je denk ik niet vergelijken met de training van een dressuurpaard (ik heb het dan over training tot op GP niveau)
Dat heeft in elk geval niet zoveel met (dressuur)rijden te maken
Volgens mij zeg ik nergens dat er geen overlap is tussen de disciplines, want die is er wel degelijk. Je werkt het alleen anders uit.
)