Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LindyH schreef:Dan moet je even zoeken op 'Verkeerde gang op het verkeerde moment' of 'break of gait'.
De optie tölt is nou niet echt voor de hand liggend, dus daar is geen aparte regel voor.
)
Mayflower schreef:Gelukkig hebben we de WRAN, daar mag je met elk ras en/of kruising starten. Behalve tölten, dat mag dan weer nietVoor Westernrijden moet je walk, jog en lope (galop) laten zien.
Maar dat het nou een levensstijl is........dachtutniet! Laat dat maar aan de linedancers over...

Mayflower schreef:Wat ik tot nu toe gezien heb Sonja, was er per onderdeel maar 1 klasse.
Dus: All Breed Walk & Jog, All Breed Pleasure, All Breed Trail, All Breed HUS, etc...geen levels dus. Jij zou gewoon in de All Breed Pleasure kunnen starten bijv.
VivaLaVida schreef:royen, je kunt je paard leren draven en dan het verschil tussen draf en tolt aanleren.
Is heel wat werk maar je moet er wat voor over hebben. Dus bijv: hoofd omhoog is tolt, hoofd omlaag is draf.
Maar je paard zal lateraal blijven lopen denk ik dus hoog zal je niet komen...
Maar dan liever op commando, want inderdaad zal mijn paard dan lateraal gaan lopen en dan is het misschien bij sommige momenten niet duidelijk wat ze moet. Nu leert ze ook alles op commando dus dat moet niet zo moeilijk zijn. Maar eerst eens kijken of ze de gang wel aanbiedt. Dan zien we wel verder
__Suzanne__ schreef:Mayflower schreef:Wat ik tot nu toe gezien heb Sonja, was er per onderdeel maar 1 klasse.
Dus: All Breed Walk & Jog, All Breed Pleasure, All Breed Trail, All Breed HUS, etc...geen levels dus. Jij zou gewoon in de All Breed Pleasure kunnen starten bijv.
Verder worden de ApHC regels gebruikt voor optoming, dus een paard ouder dan 6 jaar moet op 1 hand met een bit
En als je combi goed genoeg is dan pas met 1 hand toch? VivaLaVida schreef:is het nou een natuurtolter royen? Dus je bedoelt of ze de draf aanbied? of tolt onder het zadel?
[/quote]
En als je combi goed genoeg is dan pas met 1 hand toch?[/quote]