[WN] Double R Ranch of Natural Western Centre

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:05

birdybirdy schreef:
Je hebt ook nog een westernstal in Vijfhuizen/Nieuwebrug zitten. Easy Riders: http://www.manege-easyriders.nl/

Ik ben daar 1 keer wezen kijken met een wedstrijd en as vrijdag heeft de dochter van een vriendin van mij aldaar haar 1e westernles. M'n 1e indruk van die stal was prima!

Wel een gezellige stal opzich ja.
Alleen is ts al wat ouder (neem aan dat jou dochter een jaar of 9 is?)
En de lessen op de manege paarden gaan daar niet verder dan de basis horsemanship (tot L4 heb ik ooit uit contact met die stal begrepen)
Alleen op eigen paard kan je een andere richting op en verder daar. (manege paarden zijn er daar ook niet voor geschikt worden normaal ook engels gereden maar tegenwoordig geeft die manege er ook westernles bij)
Dus dat is erg jammer en ik neem aan dat ts dat wel wilt gezien het feit dat ze zo bezig is een stal die bij haar past te vinden)
Geen slechte stal dat zeker niet.
Maar minder geschikt voor volwassenen zonder eigen paard.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:22

Ik ben zelf geen fan van manege Easy Riders. De sfeer is er altijd erg gespannen en slecht. Ik vind het niveau van de lessen ook erg laag (de engelse lessen dan).

Ik heb begrepen dat in Diemen wel een aardige stal zit.

ElCamino

Re: Double R Ranch of Natural Western Centre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:42

Floradorp vind ik verschrikkelijk, meerdere dieren in een te kleine box, onder de stront. Lessen zijn afgrijselijk van niveau, brrrr echt slecht reclame.
Double R is niet meer, Bo is gestopt daar.

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:26

Ik heb begrepen dat de stal in Diemen niet meer is. Jammer. Ik heb er juist zulke goede verhalen over gehoord.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:11

Amarach schreef:
Ik ben zelf geen fan van manege Easy Riders. De sfeer is er altijd erg gespannen en slecht. Ik vind het niveau van de lessen ook erg laag (de engelse lessen dan).

OFFTOPIC

Gespannen en slechte sfeer???? Ik sta met mijn pony al behoorlijk lang op deze manege en bespeur NOOIT een gespannen of slechte sfeer?!?!?!? Dus weet niet wanneer jij hier voor het laatst geweest bent

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:23

ElCamino schreef:
Double R is niet meer, Bo is gestopt daar.

Heeft ook niet lang geduurd.... waar zit hij nu dan ?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:32

Momenteel nergens geloof ik, geen idee, ik hoorde het van mijn hoefsmid die zijn paarden deed.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:52

NWC is heel goed voor je zit en de basis. Dat is dan ook echt het enigste wat ik van NWC te vertellen heb, het echte gevorderde werk zul je daar niet echt leren.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:15

Bo zit zelf ook op bokt....misschien kan hij reageren, weet zijn boktnaam niet..

mb1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:34

Double R Ranch bestaat nog steeds alleen bo is gestopt met de groeps lessen.
Hij geeft nog wel aan enkele pension klanten les die daar behoefte aan hebben.
Er zijn nog enkele manege paarden maar het grote deel is verkocht, het is per 1 januari een pension stal geworden.
Als pension klant zijnde mag je elke willekeurige trainer naar stal halen om les van te krijgen.
Het is een leuke stal met een prettige sfeer en de paarden worden goed verzorgd.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 16:56

Moontje1991 schreef:
muireann schreef:
Ik kwam op internet ook de floraranch in Amsterdam tegen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ja ze hebben alleen een buitenbak die niet goed gedaineerd is dus zodra er 1 druppel water is gevallen is de bak niet rijdbaar meer maar een groote modderpoel.
Ik heb laatst een kinderles daar gezien en dat was gewoon echt vreselijk om te zien allemaal joelende en schoppende kinderen die door de bak heen croste in galop en elkaar omver reeden en de instructrice een meisje van een jaar of 17 gok ik zat gewoon langs de bak en deed er niks aan en liet de kinderen alleen maar rondjes draven en galoperen.
(jos is overgens prima te doen ik woon namelijk vlak bij jou en met 20 tot 25 minutjes ben ik er savonds ondanks dat wij om kwart over 6 vertrekken staat er nooit file)

! Even een dikke uitroepteken hierachter. Ik heb er een tijd met veel plezier gereden, maar was in die tijd nog jong en dan heb je dingen die om je heen gebeuren niet door. Bak is wel gedraineerd maar niet goed, is vaker een modderpoel en onberijdbaar dan dat hij droog is. Paarden staan met zn tweeën in een box van 3x3 en om maar niet te beginnen over het taalgebruik wat vaak te horen is. Degene waarvan in de Wiki staat dat daar les geeft heeft inderdaad maar een aantal maanden lesgegeven. Het meisje dat er nu les geeft is een pensionklant zonder instructrice ervaring, laat staan een opleiding.
Eerlijk gezegd vind ik meerdere maneges in landelijk Amsterdam erg tegenvallen. Vaak meer op geld uit dan de gezondheid van de paarden en de kwaliteit van lesgeven.

Het is jammer dat er in en rond Amsterdam nog zo weinig westernles wordt gegeven. Als het een mogelijkheid voor je is zou ik uitwijken naar Woudenberg (Utrecht). :j

frosty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:08

Hallo
Je kan ook western les bij ons volgen , we hebben 6 goed beleerde Quarter horses voor de les . We hebben jeugd lessen maar ook lessen voor volwassenen . Er word 7 dagen per week les gegeven in kleine groepjes van max 5 manege paarden . Onze paardjes worden goed verzorgd , staan lekker in buitenboxen en zomers staan ze 24/7 op het weiland . We hebben een binnen en buitenbak en de lessen kosten € 15.00. Er word veel aan de basis gewerkt en je kan als je het leuk vind verder in alle diseplines. We hebben ook maandelijks een Reining en trail avond . Als je intresse heb http://www.trainingsstalstarnmeer.nl . De meeste lessen geef ik zelf dus misschien tot ziens !

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:38

Moderatoropmerking:
Gezien het al een ouder topic is en offtopic, hier een slotje