[WN] opzoek naar foto's en verhalen van de puszta ranch te zeijen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yenopi

Re: opzoek naar foto's en verhalen van de puszta ranch te zeijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 14:06

Oja Runny ! Daar heb ik mijn eerste westernlessen op gehad !!
Ook z'on toppertje !

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:10

En nog een topic met veel bekende namen voor mij: [WN-AM] Ima Tracy Fox
Edit, deze kan er ook bij: [PP] wie is er geweest/gaat er heen?????Rosworld

Eigenlijk lees ik alleen maar positieve reacties over de Puszta Ranch; echt heel leuk om weer ff terug in de tijd te gaan. ;)

@ azile: Runny... <3
Dat was zó mijn paard! Groots: billen, hoogte, attitude.
JT vervloekte hem als hij weer zo'n achterlijke macho-bui had, maar manmanman, wat had je dan PAARD onder je. =:)

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:18

Ja Runny was idd groots !

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:58

hallo allemaal.

ik heb ook in de jaren 90 gereden op de puszta

en ken idd alle namen die hier voorbij komen.

Runny idd arrow dutchman, ranger alvarado prinses black lady headline en het broetje daarvan (kan niet op de naam komen ook een vos met een bles) major tom.
Rolin en pischko ken ik ook , euk om te weten dat hij van een bokker is.

Ook de ijslanders kan ik mij goed herinneren. (sunny idd van white foot en een uitgebroken quater hengst) kendur raudur king willem (tonka wakan oftewel little man) polly bimpo poestica afkur stjarna perla lilja megla lisa bruna lysingur sorli

verder weet ik het even niet meer

mijn naam is Caren niemeijer en ben van de tweeling
wij hadden op de zaterdag les om half 10 van meneer vlieger, weet iemand hoe het met hun is?

ik weet die periode idd ook nog wel dat jantinus is overleden. was erg heftig.

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:39

Leuk! Een toppic over Puszta ofwel Rosworld. Ik ken ook nog wel een aantal die Sandorro inderdaad noemt. Mijn ijslander is er ook geboren in 2001. Tonka Wakan, was dat de echte naam van littleman de zilverappel ijslander?

Ik ben benieuwd of er nog mensen met foto's komen! Lijkt me leuk!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:48

Surli Bruna en Curli lopen er nog steeds erg leuke ijsco's

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:21

oh echt waar ??? Ik heb nog op Bruna gereden tijdens het begeleiden van de ponykampen ! Heerlijk die ijsco 's !

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:28

azile schreef:
oh echt waar ??? Ik heb nog op Bruna gereden tijdens het begeleiden van de ponykampen ! Heerlijk die ijsco 's !

Jup hebben ze nog steeds idd heerlijke beestjes worden nu nog veel ingezet tijdens de ponykampen

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:17

Misschien is het een idee om daar eens een meeting te houden :)

alvarado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:09

Voor de sfeer van vroeger hoef je niet meer naar Rosworld. Die is weg...... helaas!

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:09

o heerlijk herrineringen, ik heb er ook een aantal jaren gereden, carin jou ken ik wel, samen met je zusje.

ik heb brunca ingereden (bruine ijslander) was een heerlijk pittig ding als groentje en prinses, blakc lady, alverado ja die ken ik ook goed, tanden en achterbenen iets te vaak gezien hahaha (zonde dat ze al zo vroeg is overleden)

ik(gaby) reed in een groepje met rianne de blauw (smurf) lars en nog een paar, op het laatst reden we vaak savonds door de weeks met JT.

schrok ook van zijn dood kom geregeld nog langs die plek.

het waren in iedergeval heerlijke tijden

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:09

sorry mods, las het bericht nu pas

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:26

wiilemijn schreef:
Leuk! Een toppic over Puszta ofwel Rosworld. Ik ken ook nog wel een aantal die Sandorro inderdaad noemt. Mijn ijslander is er ook geboren in 2001. Tonka Wakan, was dat de echte naam van littleman de zilverappel ijslander?

Ik ben benieuwd of er nog mensen met foto's komen! Lijkt me leuk!

Ohh heeft iemand nog foto's van littleman? Ik heb daar vaak op gereden. Echt een gaaf paardje.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:16

ik zal eens zoeken, volgens mij heb ik er nog wel een foto van

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:18

wie kent perla nog?? vos kleurige ijslander met enorm veel pit, en haar moeder lisa (reed ik veel op)
en dan was er nog een klein pittig donkerbruine merrie die vaak de oren in de nek had volgend mij was zij de moeder van little man

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:13

phillien schreef:
wie kent perla nog?? vos kleurige ijslander met enorm veel pit, en haar moeder lisa (reed ik veel op)
en dan was er nog een klein pittig donkerbruine merrie die vaak de oren in de nek had volgend mij was zij de moeder van little man

Je bedoelt michelle toch niet? Die was dacht ik zwart, maar wel pittig hihi.
Als je nog kunt kijken of je een foto van hem hebt, graag!

In de database van ijslanders is nog wel wat te vinden over de oudere ijslanders bij de puszta. Er zijn er zelfs een paar naar de keuring geweest, zoals bimbo :D. Ik meende dat de oude vlieger onenigheid met het stamboek had gekregen en de ijslanders daarom niet meer liet inschrijven in het stamboek. Little man kan ik niet vinden. Er staat wel een Puszta`s Tonka-Wakan, maar die was geboren in 1969 en was een vos, dus dat kan little man niet zijn.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:33

nee dat is idd een andere ijslander imoudy.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:20

nee geen michelle die was er toen niet(meer of nog niet)

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:20

ps ik ben daar begonnen op mijn 11de 17jaar geleden

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:20

phillien schreef:
nee geen michelle die was er toen niet(meer of nog niet)

Niet meer denk ik. Heb er niet zo lang gereden. Op een gegeven moment kreeg ik een eigen poown. Ben wel altijd gek op ijslanders gebleven en heb nu wel een ijslander :D.

Michelle was zwart, een dik propje en hield van bokken. Het was best een leuk beestje.
Hebben jullie ijslanders nog in tolt gereden daar? Ik kan mij alleen herinneren dat Bimbo wat laterale gangen had, de rest werd volgens mij als drieganger gereden?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:29

Goh wat grappig om dit tegen te komen. Ben een aantal keer op ponykamp geweest daar vroeger en heb jaren lang vele buitenritten gemaakt. Zowel western als op de ijslanders. Bruna, Lysingur, Brunca en nog zo'n zwart ijslandertje waar je altijd zonder zadel op mocht bokje springen zonder zadel.. (werd ook voor de western gebruikt) ben zn naam ff kwijt..Ojah en oude King! Die zal ondertussen al wel overleden zijn want die was toen al hoogbejaard. En dan nog het kruising shetlandertje.. bruin bont, heette die niet Cookie ofzo?
Van de western paarden, Red Rex, Ranger, Black Lady, Bojangles allemaal super paardjes waar ik met veel plezier op heb gereden. Er was toen ook een paardje daar, Brownie heettie die. Heb hem toen bijna gekocht, helaas was er de twijfel of hij licht attactisch was (achterhand liep niet goed en kon alleen maar heeeel hard) verder weet ik het niet meer, was redelijk jong toen nog.. Mn ouders zagen het toen niet zitten helaas.
Heb Tims First nog gezien toen ze 1 dag oud was geloof ik. Ze was vernoemd naar het zoontje van Frank en Nicole, Tim dus.
Pfoe, leuk om er zo over na te denken! Hoe langer ik er over na denk, hoe meer paardjes en herrinneringen me te binnen schieten! :D Merk alleen dat ik nog een hele hoop kwijt ben..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:44

Maydine schreef:
Goh wat grappig om dit tegen te komen. Ben een aantal keer op ponykamp geweest daar vroeger en heb jaren lang vele buitenritten gemaakt. Zowel western als op de ijslanders. Bruna, Lysingur, Brunca en nog zo'n zwart ijslandertje waar je altijd zonder zadel op mocht bokje springen zonder zadel.. (werd ook voor de western gebruikt) ben zn naam ff kwijt..Ojah en oude King! Die zal ondertussen al wel overleden zijn want die was toen al hoogbejaard. En dan nog het kruising shetlandertje.. bruin bont, heette die niet Cookie ofzo?
Van de western paarden, Red Rex, Ranger, Black Lady, Bojangles allemaal super paardjes waar ik met veel plezier op heb gereden. Er was toen ook een paardje daar, Brownie heettie die. Heb hem toen bijna gekocht, helaas was er de twijfel of hij licht attactisch was (achterhand liep niet goed en kon alleen maar heeeel hard) verder weet ik het niet meer, was redelijk jong toen nog.. Mn ouders zagen het toen niet zitten helaas.
Heb Tims First nog gezien toen ze 1 dag oud was geloof ik. Ze was vernoemd naar het zoontje van Frank en Nicole, Tim dus.
Pfoe, leuk om er zo over na te denken! Hoe langer ik er over na denk, hoe meer paardjes en herrinneringen me te binnen schieten! :D Merk alleen dat ik nog een hele hoop kwijt ben..

King weet ik ook nog, volgens de database geboren in 1975 en overleden op 1 oktober 2004!!
Little man is ook overleden weet ik.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:07

Maydine schreef:

dan wil ik wel eens weten hoe Tims First MIJN meissie er als 1 dag oud veulen eruit zag!!!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:53

Ik had idd gelezen dat Tims First jou paardje was nu.. ;) Daarom herrinnerde ik het me ineens. Er was toen een veulentje geboren maar ik twijfel nu of Tims First was die geboren was of dat zij daar een veulentje heeft gehad.. Volgens mijn beleving was het wel het veulentje wat Tims First was toen. Maar correct me if Im wrong.. ;)
Ik weet alleen dat de naam Tims First vernoemd is naar het zoontje van de toenmalige eigenaars van Rosworld, Frank en Nicole. Die heet Tim dus.
Ik heb er verder geen foto's van, sorry. Was toen nog maar een klein blond meisje die daar af en toe op visite kwam bij Frank en Nicole met mijn ouders en zo nu en dan een buitenrit kwam maken of een westernlesje/ponykamp mee pikte.. ;)

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:15

ik heb fotos gevonden, maar ik kan ze nu niet inscannen, waarschijnlijk lukt het dit weekend.

er waren later meer ijsjes die konden tolten, mijn oude verz fjord kon het ook heerlijk