Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ikdoemaarwat schreef:Lieshorses schreef:Toch kun je niet zeggen dat het voor allemaal geschikt is.
want heb jij ooit een arabish volbloed western zien doen?
ja
en meerdere ook , zelfs nog niet zo lang geleden op het NK nog!
ow en bij ed gosen staat zelfs een ijslander die in de western loopt
het is maar net welk onderdeel , en hoe sta je er zelf tegenover

Kaspar schreef:type op You Tube maar eens de zoekterm: 'western friesian' in.
Dan zie je heel veel voorbeelden van western friezen in amerika.
sevke schreef:![]()
![]()
Er komt gewoon geen einde aan dit soort topics.
Kun je met een westernzadel op een fries rijden ? ja, dat kan.
Kun je behoorlijk westernrijden met een fries ? nee, dat kan niet.
Waarom willen jullie persé dingen doen met een paard waarvoor deze totaal niet geschikt is qua conformatie ? Men verwacht toch ook niet dat een ijslander jumping rijdt ? Of een belg gaat tölten ?
Kijk, ik rijd western en ik heb een aantal quarters daarvoor. En ook één kruising quarter die het zeker even goed doet als de volle quarters, zoniet zelfs beter, dus je hoeft niet meteen een dure quarter te hebben om mee te kunnen tot op een bepaald niveau. Ik moet wel zeggen dat mijn kruising er zeker even quarter uitziet als een "echte", dus qua bouw zitten we goed. Nadeel is dat ik met haar geen AQHA wedstrijden kan meerijden, maar dat vind ik niet erg.
Moest ik nu morgen beslissen om serieus dressuur te gaan rijden, of pakweg endurance, dan verkoop ik mijn quarters en koop ik mij een kwpn'er voor de dressuur of een arabier voor de endurance.
Net als de TS trouwens: Als de beslissing al gevallen was, dan zou de vraag niet gesteld worden...