er is niet zoveel te vertellen..hahah. hij stond nog in een grote wei met andere en heb hem gzien een was een lief dier.als ik hem neem, wordt die klinisch/rontgelogisch gekeurd en thuis gebracht.
Backup
Geplaatst: 15-10-10 20:41
Daalmeijer schreef:
er is niet zoveel te vertellen..hahah. hij stond nog in een grote wei met andere en heb hem gzien een was een lief dier.als ik hem neem, wordt die klinisch/rontgelogisch gekeurd en thuis gebracht.
wil je me wat meer vertellen ? Afstamming fokker etc etc? Mag via pb hoor
hij heet eagles mity ole man. zijn vader is expressive reba en moeder is taps ayla cody. de fokker zit in texel en heet the eagles ranch. er staan en helehoop fot's van hem op.het lukt me niet om ze hier te uploaden. maar gister he ik an gsmst en gevraat voorstalling, vaaf nov ga ik waashijnlik ook dar taan, maar ze begon meteen over zijn afstammeling en dat ik hem moest laten testen op een een of andere soort van spierziekte voor paarde, het heet hypp. ik heb niks kunnen vinden erover, jullie misschien?
racinggirl
Geplaatst: 16-10-10 16:28
Voor die ben ik ook geweest meer info Pb
Nickolay
Geplaatst: 16-10-10 16:32
Aan de naam van de vader te zien zit er waarschijnlijk Impressive in zijn bloedlijn..
Deze bloedlijn staat erom bekend dat er HYPP in voor kan komen. Ik zou dan ook zeker laten testen.
maar wat is die hypp eigenlijk dan en waarom kan ik er niks vinden op internet
piggeljay
Geplaatst: 16-10-10 17:06
hypp is een erfelijke ziekte die spierziektes tot gevolg heeft en uiteindelijk de hartspier aantast. het is heel makkelijk uit te vinden door eenvoudig een bloed test te laten doen. is je paard Hyp. H/H moet je het paard al helemaal niet aanschaffen, is de uitslag N/H moet je met dit paard niet gaan fokken (als het een hengst of merrie is ) is de uitslag N/N is er niets aan de hand.
over het grondwerk wil ik alleen nog even opmerken.... neem daar je tijd voor, en doe dit vooral zelf want menig trainer heeft daar domweg geen tijd voor of wil daar tijd in stoppen. mijn ervaring met trainers is ( hoe L*LLig ook ) dat het snel snel moet. plus wanneer je het een trainer laat doen het je onnodig handen vol geld kost en het voor jou en je paard qualitytime is om het samen te doen, je bouwt een band op met je paard en het paard leert jou te vertrouwen en daar heb je alleen voordeel bij als je het paard zelf gaat rijden.
Ah bij de Eagles Daar heeft mijn merrie in de opfok gestaan !!
En idd wel testen op Hypp maar Piggeljay heeft het goed uitgelegd, dus daar hoef ik niks meer aan toe te voegen
Als je de zoek functie gebruikt hier op Bokt dan vind je veel over deze aandoening !
Backup
Geplaatst: 16-10-10 17:18
Ahhhhhhhhhhhh een palomino tobiano Mooi beestje !!!!!!
Wel een vraag , zonder dat nu heel bokt weer over de zeik raakt !!! Hij heeft een zadel op zie ik op een van de foto`s , is hij al zadelmak of is dit een onderdeel van zn training ????
ja zer mooi he!!!...ze hebben hem een keer op zijn rug gelegd om te kijken hoed die reageerd....verder nooit gereden enzo
sliding
Geplaatst: 16-10-10 17:26
Voor zover ik weet wordt elk paard, die in zijn stamboom Impressive heeft staan, automatisch getest op Hypp. Dit staat dan ook op zijn/haar papier. Zeker omdat dit paardje nog maar drie is zal het zeker op zijn papier moeten staan. Dus ik zou gewoon even vragen om het papier en of dit er al opstaat.
is het niet zo, als dt hij N/H heeft dat er toch nog een kleine kans is dat het toch gevolgen heeft en symptonen krijg?
Backup
Geplaatst: 16-10-10 18:42
Mijn merrie heeft ook impressive is uit 2006 en is idd getest op hypp Zo stond het op de papieren !!!! Geen idee eerlijk gezegd of het verplicht is ???????????? En dan zou de Eagles het gedaan moeten hebben lijkt mij En Ts schrijft dat hij nog getest moet worden op Hypp
piggeljay
Geplaatst: 16-10-10 18:59
Daalmeijer schreef:
is het niet zo, als dt hij N/H heeft dat er toch nog een kleine kans is dat het toch gevolgen heeft en symptonen krijg?
ja de kans bestaat dat hij dan de symptonen krijgt daarom is het bij N/H een gok die je neemt en het kan ook pas op latere leeftijd zich openbaren. voor het zelfde geld krijgt je paard nooit nergen last van.
ik heb het er expres niet bij geschreven omdat er dan een andere discussie hier ontstaat van mensen die een impresive paard hebben die N/H is en de symptonen niet hebben en bestrijden dat het je zo'n paard niet moet kopen. net wat ik al zeg, als je paard een uitslag krijgt van N/H is het aan je zelf om die beslissing te nemen, die beslissing zou ik niet voor je durven te nemen.
MissPK
Geplaatst: 16-10-10 19:30
Daalmeijer schreef:
maar wat is die hypp eigenlijk dan en waarom kan ik er niks vinden op internet
Geen idee maar als je gewoon op Google intypt hypp en bijv quarter krijg ik al genoeg info hoor
ja vanaf 1 nov sta ik bij an!!! en zijn half broer staat er ook op stal...!!! heeft imand nog meer info over het grondwerk wat ik kan doen in die 6 maanden?? en over het inrijden erna?? ben al aan het zoeken op internet, maar alle extra info is welkom!!!
Backup
Geplaatst: 18-10-10 16:08
Hebben ze een roundpenn ? Dat vind ik zelf heel fijn met een jong paard! Lekker in de eerste instantie los gooien in de roundpenn en met hem aan t werk gaan op lichaamshouding en stem commandao`s Dan eens met knoophalster en longeer touw Dan eens bitje in en met knoophalster longeren dat kan je rustig aan uitbreiden naar bijzetten op et bit om te longeren Buiten wandelelen/fietsen. Trailer in en dan wandelen in t bos op strand Balkjes neer leggen en wat gaan trailen in de hand Showmenship/halteren
ja vanaf 1 nov sta ik bij an!!! en zijn half broer staat er ook op stal...!!! heeft imand nog meer info over het grondwerk wat ik kan doen in die 6 maanden?? en over het inrijden erna?? ben al aan het zoeken op internet, maar alle extra info is welkom!!!