[WN] Nieuwe PR Functionaris WRAN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:08

Veel succes met je nieuwe functie. Het is altijd lastig vrijwilligers te vinden.
Ik hoop dat er nu meer info komt over de WRAN.
Ben voor het eerst op de horse event geweest en eigenlijk zou daar volgend jaar natuurlijk op zijn minst een WRAN stand moeten zijn met demonstratie (bied mij hierbij aan als vrijwilliger).
En ik hoop dat er nu weer vaker een nieuwsbrief komt voor de leden.
Veel succes

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:28

@paintlinger - het topic "do en don 't s " helpt juist !!zeker wel te voorkomen dat je een flater slaat. en je hebt echt geen hoog budget nodig, je kan voor weinig leuke 2ehands kopen. maar om shows te rijden moet je toch bereid zijn te investeren in een fatsoenlijke outfit! of moeten we op het houthakkers-hemd niveau blijven ? als je gaat wielrennen doe je dat ook niet met je oma fiets.
maar we gaan oftopic. ;)
net als de rest. waar WRAN gezegd word, komt een stortvloed van kritiek. :roll:

superpony

Re: Nieuwe PR Functionaris WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:33

@ Sonja, goed dat je het wel even neerzet. Je moet wel eerlijk en open zijn. mensen mogen zien en nog even herinneren hoe en wat.

Ik vraag me af, is het dan een vrijwillige functie?? Of wordt het betaald uit een potje en dus door leden?
Als starter is het sowieso goede promotie voor Sanne zelf om veel je naam te laten horen en je gezicht te laten zien. Niet persoonlijk bedoeld, maar dat is wel zo als je paarden in training wil, paarden wil verkopen, nieuwe lesklanten etc etc etc....

@QuarterH, dat is wel zo dat een nieuwe ver voor alle rassen prima zou kunnen lopen, maar begin maar eens. Ooit in een hk besproken en ook in de breedste zin van de sport, maar niks geworden. Jij wil het dan niet en snap ik, kost tijd en je moet er echt volledig in met hart en ziel, maar niemand doet het, dus accepteer je de monoply positie van de wran als je met een ander ras rijdt en niet alleen reining. ( of je moet arabier starten of alleen walk and jog natuurlijk.........)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:37

uhm sp er zijn toch steeds meer q of p te zien op wran wedstrijden hoor, ook ik vind het leuk om met mijn p tegen andere rassen te rijden bijv.

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 12:41

Helaas wordt hier alles uit verband getrokken.
Daarom wil ik ook mijn excuses aan bieden van de teksten die zijn geplaatst op bokt.
Ik had zulke dingen niet moeten zeggen op een internet forum.
Maar ik heb ook uitgelegd dat ik ze niet op die manier bedoelt had.

Ik blijf er bij dat ik liever Quarters & Paints zie in de westernsport, maar iedereen moet dat gene doen wat hij of zij graag wilt en daar heb ik zeer zeker respect voor.

Waarom ik PR functionaris van de wran ben is omdat ik het goed vind dat er een ruiter vereniging is.
Die het promoot om iedereen mee te laten doen aan wedstrijden.
Daar ben ik dan ook zeker een voorstander van.

Toch vind ik het veel mooier om wedstrijden te zien waar gewoon met hoed wordt gereden en niet met cap, maar dat geld ook voor de chaps dat zie ik veel liever als mensen die alleen met spijkerbroek rijden, maar Heij dat is een persoonlijke mening.

Jammer dat, dat soort dingen altijd maar weer boven gehaald worden hier op dit forum, het is mijn bedoeling om iets goeds te doen voor de wran en zijn leden.
Hopelijk wordt dit gewaardeerd door de meeste mensen.
En de mensen die dat niet doen, helaas!

Daarom nogmaals mijn excuses voor de uitspraken die ik heb gedaan, want die zijn zeker niet zo bedoeld.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:52

TS: Prima uitgelegd, voor mij is het duidelijk waar je voor staat..........
Je hebt je voorkeur maar respecteerd een ander.
Ik wens je dan bij deze succes!

Spicegirl: wbt de do's en don'ts.
Er wordt wel gezegd dat een showoutfit low budget kan zijn maar aan de andere kant wordt een blouse van 50 euro afgekraakt als 'goedkoop'..
Schiet mij dan maar lek. :roll:

Tuurlijk vind ik dat je er gewoon netjes uit moet zien, ongeacht wat de outfit gekost heeft....of wat voor merk eraan hangt.
De prestaties van ruiter en paard lijken me toch belangrijker dan dat.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:55

Moderatoropmerking:
Laten we het Low Budget gesprek in het daarvoor bestemde topic doorzetten en dit topic ON topic houden :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:57

Wil je dan misschien de desbetreffende posts (van mij en SG) daarheen verhuizen Ods?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:00

Gezien jullie ook on topic reageren laat ik het staan :D Maar je kan altijd je post ook in het andere topic plakken als je hem door wil zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:43

O maar Sanne, daarom zeg ik ook dat mijn reactie misschien wel heel ondankbaar is, want misschien moeten we wel al lang blij zijn dát iemand het doet.
Maar hoezo trekken we / trek ik alles uit z'n verband? JIJ doet deze uitspraken toch? Ik heb ze niet verzonnen hoor. Ik las gisteren je bericht en er ging gewoon een grote alarmbel af in mijn hoofd. Soort live-pop-upje die riep "heeyyyyy da's dat mens die helemaal niks van niet-quarters moet hebben behalve als ze d'r van moet eten". Dat is de reactie die jouw post bij mij als WRAN-lid opriep. En die ik gecheckt heb. Je hebt 'm helemaal ZELF veroorzaakt met je kreten op internet. Er zou ook geen haar op m'n hoofd zijn dat ik jou ooit benaderd had voor les, zoals jij je uitlaat. Dat je vindt dat quarters het best geschikt zijn voor topsport vind ik prima, dat vind ik ook. Maar je laatdunkende uitspraken over niet-QPA-rassen zijn voor sommige eigenaren van die rassen genoeg om te weten dat ze door jou nooit serieus genomen zullen worden en dat je d'r alleen maar aan wilt verdienen, in plaats van dat je er in gelooft en met hart en ziel kunt lesgeven of trainen.

Hoe dan ook, ik hoop dat je je verklaring en excuses (opr)echt meent, en ik wens je veel succes met het promotiewerk voor de WRAN als ruitervereniging WAAR IEDEREEN EN MET ALLE RASSEN welkom is. In de hoop dat men zich er ook weer een keer WELKOM GAAT VOELEN...
Ik ga je werk met (positieve) belangstelling volgen.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:45

Ach ja.... de WRAN. Ik vermoed dat Sanne zelf een beetje moe werd van altijd klagen over de WRAN en dacht "een betere wereld begint bij mezelf". Is een beetje als mensen die klagen over de regering maar nooit gaan stemmen, die hebben geen recht van spreken, denk dat dit misschien een goede drijfveer is geweest voor Sanne om er nu eens wat aan te gaan doen. Ik weet zeker dat een quarter geschikter is voor de western topsport dan een haflinger, zij zijn hier qua lichaam gewoon meer voor gemaakt. Maar de WRAN is geen wereldniveau en dit maakt het gwoon heel toegankelijk voor beginnende ruiters om te starten met de westernsport. Als je dan een leuk hafje hebt die t goed doet en je kan terwijl je hier wran wedstrijdjes mee start lerende wijs je niveau verbeteren dan is dit toch voor iedereen leuk? En wat de caps betreft, als mensen met een tierelierende arabier voor de eerste keer op een andere locatie komen, daarvoor amper rijervaring hebben gehad en zelf ontzettend gespanen zijn....dan ben ik blij dat ze een cap op moeten, ben erg blij dat de wran die verantwoordelijkheid op zich neemt.

Ps vind het toch altijd heerlijk om te kritische posts van Sonja te lezen:)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:57

politiek gezien is er weinig vergelijking. er is massaal op 1 partij gestemd, en die willen ze er echt niet bij hebben. hebben ze een stem laten horen, doen ze er nix mee ;)
maar klagen moet mogen, schijnt.jammer dat er nix mee word gedaan.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:01

Rebel_Gloe schreef:
Ach ja.... de WRAN. Ik vermoed dat Sanne zelf een beetje moe werd van altijd klagen over de WRAN en dacht "een betere wereld begint bij mezelf".

Ja die is leuk gevonden, maar die vlieger gaat niet op. Daar ze namelijk eerst PR functionaris werd en daarna deze uitlatingen deed op het internet.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:06

Oh ja....dat is natuurlijk wel bijzonder haha, ach misschien een lichte bron van frustratie die er ff uit moest om een frisse start te maken?:)

Oh ja de kritische posts van Spicegirl doen t ook altijd goed:)

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:09

hoewel ik alleen Quarters en paints fok, vind ik het geweldig als we er in een wedstrijd uitgereden worden door een ander ras.
misschien omdat ik weet dat deze mensen 2x zo hard hun best moeten doen om met een "karrepaard" ;) een mooie proef neer te zetten.
hoewel ik geen fan ben van de bestuursleden van de Wran, ben ik blij dat er een vereniging is die ook andere rassen toe laat op wedstrijden.
ik vind sanne een beetje dom ( om maxima haar woorden aan te halen) om dit soort uitspraken te doen maar ze zijn gezegd en hoop dat ze ze alleen als prive persoon heeft gezegd en niet als functionaris.
beter zou het zijn als ze, zolang ze deze functie heeft. zich onthoud van haar persoonlijke mening om niet ander onnodig te kwetsen.

toen bij ons voor het eerst een fries op de koeien kwam werken had ik er ook een hard hoofd over in, tot ik zag dat deze mensen echt wel hadden geoefend om een rollback bij dit dier te trainen, heb ik nog meer bewondering gekregen voor ruiters met geen Q/P/A paard.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:13

[quote="Rebel_Gloe"] En wat de caps betreft, als mensen met een tierelierende arabier voor de eerste keer op een andere locatie komen, daarvoor amper rijervaring hebben gehad en zelf ontzettend gespanen zijn....dan ben ik blij dat ze een cap op moeten, ben erg blij dat de wran die verantwoordelijkheid op zich neemt.

Ken ook anders knots gekke quarters, paints en karre paarden waar ik liever niet zonder body protector op ga zitten hoor! ;)

Sanne, ik hoop dat je werkelijk meent wat je in je post hebt geschreven en wens je heel veel succes!! En mocht je iemand willen interviewen dan stel ik voor dat je met peggy de Kraa begint. Een L1 ruiter die op zijn zachtsts gezegd niet onverdienstelijk (op internationaal niveau) presteert! +:)+

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 23:01

Wees allen niet bang! Ik ben maar PR Functionaris, het enige wat ik (mag) doen is dingen voor jullie organiseren.
Geen onderscheid tussen rassen maken of zeggen wie ik wel en niet wil zien op een wedstrijd.
Toch kan ik vertellen dat ik mijn klanten met hen Fjord met plezier les geef helemaal als ik zie hoe goed hij de trail oppakt.
Ik hoop echt dat ik het kan waar maken wat ik zo graag wil doen voor ALLE wran leden met of zonder Quarter.

P.s. ik ben helemaal niet iemand die geld verdient achter iemands rug om, als ik ergens geen vertrouwen in heb of er achter sta, doe ik er niet aan mee.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:10

Wrm mogen mensen geen eigen mening hebben?
Sanne word direct afgekraakt ?

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:39

Sann_e schreef:
Ik blijf er bij dat ik liever Quarters & Paints zie in de westernsport, maar iedereen moet dat gene doen wat hij of zij graag wilt en daar heb ik zeer zeker respect voor.

Je doet toch reining? Start je ook DRHA of AQHA shows? Op de DRHA shows mogen dan ook wel andere rassen starten, alleen zie je het niet vaak voorkomen. Bovendien hoef je daar ook geen cap te dragen. Dus heb je daar toch veel minder ergenis lijkt mij.....

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:51

nou omdat iedereen er zo lekker op reageert wil ik ook even, tenslotte zijn we een land met vrijheid van meningsuiting!!!!

qua rassen ben ik het volkomen met sanne eens!!!!
een KWPN is voor dressuur/springen gefokt
draver voor de drafbaan enz enz

zelf ben ik gestart met een new forest merrie in de western en het ging nog best leuk en goed ook maar inderdaad ik moet realistisch blijven en weten dat ik nooit de topsport met haar haal daar zijn gewoonweg de quarters voor gefokt, ik heb nu een stap hoger genomen en een appaloosa gekocht maar ook nu moet ik realistisch blijven en weten dat ik nooit in de topsport terecht kom maar wie weet wat ik na de appaloosa koop en ooit in de topsport terecht kom.
ook wil ik zeggen dat sanne absoluut geen geld achter de rug van haar lessers om verdient, dit omdat ik dat weet uit eigen ervaring...... mijn appaloosa zag ze geen heil in en heeft ze ook eerlijk gezegt!!!!!! toch ben ik vol blijven houden en het gaat nog super ook he sanne ;-)
ook zet sanne haar overal super voor in en barst van ideeen
en tja de regels van de cap enzo, het is ingevoerd en kan niet zeggen dat ik het een rot regel vind het is niet anders en tja daar kan sanne ook niks aan veranderen.

al met al na mijn mening te hebben geuit wens ik sanne heel veel succes en plezier met de PR van de WRAN en blijf ik met heel veel plezier en leerervaring bij haar lessen

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:02

Todorien schreef:
nou omdat iedereen er zo lekker op reageert wil ik ook even, tenslotte zijn we een land met vrijheid van meningsuiting!!!!

qua rassen ben ik het volkomen met sanne eens!!!!
een KWPN is voor dressuur/springen gefokt
draver voor de drafbaan enz enz

zelf ben ik gestart met een new forest merrie in de western en het ging nog best leuk en goed ook maar inderdaad ik moet realistisch blijven en weten dat ik nooit de topsport met haar haal daar zijn gewoonweg de quarters voor gefokt, ik heb nu een stap hoger genomen en een appaloosa gekocht maar ook nu moet ik realistisch blijven en weten dat ik nooit in de topsport terecht kom maar wie weet wat ik na de appaloosa koop en ooit in de topsport terecht kom.
ook wil ik zeggen dat sanne absoluut geen geld achter de rug van haar lessers om verdient, dit omdat ik dat weet uit eigen ervaring...... mijn appaloosa zag ze geen heil in en heeft ze ook eerlijk gezegt!!!!!! toch ben ik vol blijven houden en het gaat nog super ook he sanne ;-)
ook zet sanne haar overal super voor in en barst van ideeen
en tja de regels van de cap enzo, het is ingevoerd en kan niet zeggen dat ik het een rot regel vind het is niet anders en tja daar kan sanne ook niks aan veranderen.

al met al na mijn mening te hebben geuit wens ik sanne heel veel succes en plezier met de PR van de WRAN en blijf ik met heel veel plezier en leerervaring bij haar lessen

Idd tuurlijk kan je met alle paarden western doen maar de topsport haal je dan niet (ofnietgemakkelijk)
quarters zijn er voor gefokt en gebouwd(sommige mensen snappen dat niet)
Maargoed helemaal met u eens !!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:29

johanna29 schreef:
Rebel_Gloe schreef:
En wat de caps betreft, als mensen met een tierelierende arabier voor de eerste keer op een andere locatie komen, daarvoor amper rijervaring hebben gehad en zelf ontzettend gespanen zijn....dan ben ik blij dat ze een cap op moeten, ben erg blij dat de wran die verantwoordelijkheid op zich neemt.

Ken ook anders knots gekke quarters, paints en karre paarden waar ik liever niet zonder body protector op ga zitten hoor! ;)

Sanne, ik hoop dat je werkelijk meent wat je in je post hebt geschreven en wens je heel veel succes!! En mocht je iemand willen interviewen dan stel ik voor dat je met peggy de Kraa begint. Een L1 ruiter die op zijn zachtsts gezegd niet onverdienstelijk (op internationaal niveau) presteert! +:)+

die zelf ook op de Q10 aangaf niet meer bij de wran te starten (muv NK omdat het een NK is) omdat ze daar gewoon echt niet meer thuis hoort met haar huidige paard.
weet niet of dat nu de beste reclame gaat worden ;)

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:38

Moderatoropmerking:
Een aantal OFF-Topic berichten verwijderd, dit keer met klem het verzoek ON-Topic te blijven. Wil je over een ander onderwerp praten kan je een nieuw topic openen maar daarvoor niet dit topic gebruiken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:48

Triest dit. Echt triest. De hele discussie qpa/net qpa was al een onverkwikkelijke discussie. Niet omdat niet iedereen het erover eens is dat qpa's geschikter zijn voor 'topsport'. Maar omdat ruiters op niet qpa's in dat topic worden weggezet als matige ruiters, of ruiters die geen financiële offers willen brengen om de top te halen. Waarbij dan gemakshalve vergeten wordt dat die top in Nederland niet zo groot is en dat je die top kunt verbreden als je kunt putten uit een groep getalenteerde ruiters die nu nog op haffies rondstuurt.

Juist de WRAN zou daar bij uitstek een heel goede club voor zijn. Zoals de WRAN bij uitstek een heel goede club zou zijn om mensen die die top niet willen halen, maar wel serieus rijden op hun qpa of niet-qpa een platform te bieden voor o.a. wedstrijden.

Helaas is het anders gelopen. Veel mensen zijn weg bij de WRAN. Ik hoor daar overigens ook bij. Ik kan me niet vinden in het beleid en de keuzes die zijn gemaakt. Geen probleem. In Nederland zoek je dan een andere club of je doet niet meer mee.

Maar dat neemt niet weg dat ik net als bijvoorbeeld Sonja wel een warm plekje hou voor het uitgangspunt van de WRAN. met een goede samenwerking met andere westernverenigingen zou er zoveel te winnen zijn. Werken aan samenhang i.p.v. tegenstellingen verscherpen. Dat zou zo mooi zijn.

Sanne door jouw opmerkingen over wat jij van quarters vindt, verscherp je die tegenstellingen. Het kan dat je het niet zo bedoeld hebt, maar daarvoor heb je teveel opmerkingen van een gellijke strekking neergepend.

kijk als quarterH dat nu zou schrijven. We weten allemaal wat zij ervan vindt. En desondanks kunnen wij prima door één deur. Er is één verschil: zij is geen PR functionaris van de WRAN, die ambitie heeft zij o.b.v. haar mening ook niet.

Ik ben helaas in het stadium: lamagaan aangekomen. O.a. door dit soort topics. Die het schisma in de westernwereld van Nederland (en die is heel klein) alleen maar benadrukken.

Cowhorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:27

jammer, ik had verwacht dat na de tweede reactie van Sanne dit topic wel gesloten zou worden... in feite was alles al gezegd en de TS en sonja waren er wel uit...