Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik denk wel dat ik het veulen snel een beetje wil laten wennen aan mee lopen aan een touwtje, hoefjes krabben, poetsen en dat soort kleine dingetjes...denk je dat dat allemaal kan? Ik wil er zeker niet de hele dag mee gaan "tutten"...snap je wat ik bedoel??? We gaan trouwens wel gezellie off topic...hoewel...dit moest ik gewoon ff zeggen...
Citaat:Op 2001-08-02 14:23, schreef Sugarmiss:
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Het inrijden van een jong paard heeft niets te maken met al dan niet stevige spieren, waar dan ook. Het gaat om de botten/kapsels, die zich bij ELK paard pas van het 3e tot het 6e jaar sluiten(afhankelijk waar ze zitten in benen of rug).
Kun je nagaan hoe een jong paard er aan toe is als het wordt ingereden door een volwassen ruiter van rond de 80 (of meer kg)![]()

Ik had ergens een artikel gevonden waar haarfijn wordt uitgelegd waarom een paard niet te jong belast moet worden. (oa wat Sugarmiss zegt) En een paard is een paard of het nu de naam QH of KWPN draagt. Zal es kijken of ik dat artikel ergens kan vinden.... 
(ook weer in Bit) Daar bleek uit dat een qh van nature al 50% gewicht op de voorhand en 50% gewicht op de achterhand draagt, dit in tegenstelling tot een kwpn'er die van nature meer gewicht op de voorhand dan op de achterhand draagt. Maar ook ik blijf erbij dat een 2-jarige nog helemaal geen gewicht zou moeten dragen. 
met 2 moet een goed paard al geld verdienen in de futurity }> dus reken maar uit hoe oud een paard is als hij zadelmak wordt gemaakt. }> 

Citaat:Op 2001-08-02 10:53, schreef westernworld:
wat ik al eerder concludeerde:
ik mag niet op een qh - arab- lippi-fries-
ALLEEN NOG MAAR OP EEN BRABANDER -BELG -ZEEUWS-OF EENGROTE HEEL GROTE KWPNER
en nu???????????????????????????????helppie![]()
![]()
boehoehoe...snik snik... tis maar goed dat ik het een beetje een nikszeggend artikel vind, anders was ik mezelf nu misschien aan het uithongeren...kreeg ik door artikeltje in Bit misschien wel anorexia...zou ik ze dan voor een paar miljoen aan kunnen klagen denken jullie??? }> ...
helaas is het geen VS hier...anders hadden we ff een slaatje kunnen slaan uit dat artikel...