[WN] Welke pad is beter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LittleCyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:02

en mac.. welke van deze pads (hierboven) raadt jij aan?

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:13

Ik geloof persoonlijk meer in natuurprodukten op de huid van mijn paard.
Wol is het meest ademend en dus naar mijn idee en meest 'gezond' voor de huid.
Ik wil graag een zwarte pad vandaar dat ik er naar heb gekeken. Maar ik denk dat ik er nu toch maar van af zie...
Is mijn persoonlijke voorkeur hè, kan er erg goed mee leven als iemand anders er graag meer rijdt. Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:14

LittleCyenne schreef:
en mac.. welke van deze pads (hierboven) raadt jij aan?

Als ik het zo hoor, die van Sugarmiss Haha! ! Maar effe serieus: ik ben ook met een wollen begonnen, maar daar kreeg mijn paard schuurplekken van. Ik ben dus aan de neopreen geraakt om een specifiek probleem op te lossen.

Sugarmiss heeft gelijk als ze zegt dat die gaten voor de ventilatie bedoeld zijn, maar als een paard flink zweet, helpen die er idd ook niet meer aan. Als je paard niet al te veel zweet, helpen ze wel, maar ik vind die gaten voornamelijk handig voor de pasvorm. Een neoprenen pad is in het begin nl. nogal stijf.

Ik denk eerlijk gezegd dat het een kwestie is van proberen. Misschien kun je van iemand een pad lenen om hem te proberen? Neopreenpads zijn heel hygienisch ... dus ... Knipoog

Ik heb dus een pad die vergelijkbaar is met die van het rechterplaatje (2e plaatjesserie) en die bevalt goed. Maar ik sta altijd nog open voor suggesties/betere producten!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:16

Ik zweer nog steeds bij mijn Equitex Lachen

LittleCyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:24

Ja, ik rij nu met een pad van een vriendin van me..
met leer en vilt.. en mij bevalt het wel..
Die andere van mij (zonder vilt) is stuk... het bevalt me goed.. maar ik moet er natuurlijk zelf 1tje hebben vandaar.. dat ik er nu 1 bestelt heb..

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 14:50

Bedankt voor jullie reactie's Lachen Ik heb toch maar een keuze gemaakt, het was erg moeilijk, maar ik heb voor onderstaande pad gekozen. Ik hoop dat hij bevalt Lachen

Afbeelding

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:36

Sugarmiss schreef:
en ook op de ruggegraat was het niet droog.
Dus die gleuven of gaten die werken niet, want door de druk van het zadel worden ze dichtgedrukt.

Kan me bijna niet voorstellen eerlijk gezegd. Ik heb de pad al op vijf paarden gebruikt en dan ook redelijk vaak en de ruggegraat is altijd droog gebleven. Er is natuurlijk wel een afdruk van de pad te zien op de andere delen van de rug, maar de ruggegraat was altijd netjes droog. Misschien dat het zadel niet paste van het paard waar je het op hebt gezien ofzo? Sorry, maar ik kan het me anders echt niet voorstellen.. of ik had echt een wonderpad Verward

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:38

LittleCyenne schreef:
want de linker heb ik (dit is al me tweede) maar bij die MOET je een showpad eroverheen.. want anders gaat die pad stuk, op de plek van de singel... omdat je em natuurlijk aantrek.. gaat het stuk..

Hmm, misschien gebruik ik hem dan nog niet lang genoeg, maar kapot is hij nog niet gegaan. De pad is sowieso niet echt groot, dus de singel maakt hem bij mij echt niet kapot. Alleen de tiestrap raakt de pad, maar daar is hij nog niet door gescheurd..
Ik denk dat de pad nu een half jaar intensief gebruikt is..

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:48

gera"]
[quote="LittleCyenne schreef:
want de linker heb ik (dit is al me tweede) maar bij die MOET je een showpad eroverheen.. want anders gaat die pad stuk, op de plek van de singel... omdat je em natuurlijk aantrek.. gaat het stuk..

Hmm, misschien gebruik ik hem dan nog niet lang genoeg, maar kapot is hij nog niet gegaan.
[/quote]

Gebruik hem al ruim twee jaar en heb dat probleem ook nog niet gezien Verward ...

briallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:39

gera"]
[quote="Sugarmiss schreef:
en ook op de ruggegraat was het niet droog.
Dus die gleuven of gaten die werken niet, want door de druk van het zadel worden ze dichtgedrukt.

Kan me bijna niet voorstellen eerlijk gezegd. Ik heb de pad al op vijf paarden gebruikt en dan ook redelijk vaak en de ruggegraat is altijd droog gebleven. Er is natuurlijk wel een afdruk van de pad te zien op de andere delen van de rug, maar de ruggegraat was altijd netjes droog. Misschien dat het zadel niet paste van het paard waar je het op hebt gezien ofzo? Sorry, maar ik kan het me anders echt niet voorstellen.. of ik had echt een wonderpad Verward
[/quote]

Als de ruggegraat van het paard nat is dan heeft het pad niet goed gelegen. Ik trek het neopreenpad altijd omhoog (bij een dressuurzadel noem je het de kamer, weet niet of het bij een westernzadel ook zo heet) zodat het pad niet strak zit op de schoft. Heb eerst een wollenpad gehad maar mijn paardje is zo rond dat ik alle kanten op gleed. Met het neopreenpad heb ik daar geen last meer van. Ze zweet net zo veel onder het pad als op de plaats van de singel. Ik zie dus niet in waarom een neopreenpad niet goed voor een paard zou zijn.
Denk dat sommige paarden gevoeliger zijn dan andere en daardoor een allergische reactie gaan vormen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:13

briallen schreef:
... Ze zweet net zo veel onder het pad als op de plaats van de singel. Ik zie dus niet in waarom een neopreenpad niet goed voor een paard zou zijn...

Omdat een singel op de buik zit en de pad op de ruggegraat. Haha!
Langs de ruggegraat lopen de zenuwbanen en die zijn gevoelig voor hoge temperaturen. Langdurige temperatuur boven de 28 gr C kan al gevolgen hebben c.q. schade aan het zenuwweefsel. Vandaar die gaten in de pad, maar dan moeten ze wel goed werken.

Shelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:27

hmm dat wist ik niet, en ik kan me niet voorstellen dat er ook maar een pad is waarbij je niet boven die temperatuur uitkomt.......
Onder zo'n zadel wordt het altijd wel warmer dan 28 graden volgens mij. Oké misschien niet als het koud is buiten, maar de laatste dagen is het toch wel aardig warm. Tong uitsteken

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:40

Ik rijd ook met een neoprene pad maar dan van een ander merk (Classic Equine bij de Western Import Company vandaan en kost geloof ik +/- 220 euro). Ik was nooit zo kapot van dat neoprene maar ben dus toch overstag gegaan. De pad vormt zich naarmate je rijd naar de rug van je paard (is al binnen 5 minuten ofzo) en de ruggegraat blijft bij mij toch echt droog. Het voordeel vind ik ook dat je hem zo met een spons kan schoonmaken en denk dus ook dat het een stuk schoner is als een "bontpad". Ook heb ik met deze pad geen last meer van schuurplekken wat ik met de bontpads toch wel heel vaak zie (achterop aan de zijkanten). En ik denk dat wat het zweten betreft ook wel meevalt, het zweten is denk ik niet meer maar dat bij een bontpad het zweet in het bont trekt, wat me nogal smerig lijkt als je deze dag na dag er maar weer oplegd . Het overtollige zweet loopt er trouwens ook gewoon onder uit. Ik spuit Holly na het rijden altijd af dus het zweet blijft ook niet op haar. De mijne bestaat uit 2 gedeeltes die d.m.v. een leren stuk en een soort touwtjes aan elkaar zit en heeft ook nog een extra vergrootte opening bij de schoft en is ook al een beetje "voorgevormd". Ik wil niet anders meer moet ik zeggen.
Groetjes ,
Bianca

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 07:19

Ik ben het wat het zweten betreft niet met iedereen eens. Mijn paard heeft een neopreen singel en zweet daar erg onder. Dat is natuurlijk geen ramp, maar de huid wordt heel erg rimpelig en voelt kwetsbaar aan. Het lijkt dan of het zo kapot kan gaan, wat gelukkig overigens nog nooit is gebeurd. Ik heb er een bontje overheen voor gekocht.
Dat neopreen makkelijk is in het onderhoud zal best, maar dat is dan je eigen voordeel ipv die voor het paard. Jij moet nml zorgen dat zijn spullen schoon blijven en dat zijn rug goed schoon is voor het rijden. Ik heb een Toklat pad die ik gewoon in de machine gooi na een paar keer gebruiken. Dat doe ik dus heel regelmatig want mijn paard loopt buiten is is dus echt vies.
Over de pasvorm die zich aanpast aan de rug, is het dan niet zo dat het zadel letterlijk aan de rug vastkleeft? Dus dat er geen beweging meer in zit?
Overigens ben ik ook nog op zoek naar de ideale pad. Mijn paard heeft een hoge schoft en het zadel is vrij groot. Op Ebay Duitsland staan schapenwollen pads die voorgevormd zijn, die lijken me erg comfortabel.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:18

Ik heb een bonten singel en die wordt altijd helemaal 'klef' en nat bij het rijden. Na het rijden heb je een soppige singel vast. Ik ben altijd bang dat hij snel gaat schuren ofzo. Bij neopreen loopt het zweet er tenminste nog langs af..
Ik vind het altijd heel moeilijk wat de beste singel en de beste pad is. Ik weet wel dat ik in ieder geval als ik geld heb een Airride Pad koop van Pro Choice. Ik vind die echt super en ze lijken me ontzettend comfortabel voor het paard. Tot die tijd rijd ik nog met neopreen pad of met fleece pad

LittleCyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:47

Als ik klaar ben met rijden en tena heeft gezweten spijt ik me singel en pad allebei af.. zodat ik de dag erna gewoon droge spullen heb...