[WN] Wel of geen rood lintje indoen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:01

quarterH schreef:
iig bij aqha mag je geen dingen in de staart hebben muv nepstaart onder bepaalde voorwaarden

Doe je toch een rooie nepstaart :D

En dit is geen regel van de wran, dus die heeft er niks mee te maken. Het is alleen niet verboden, that's it.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:09

Ben wel heel benieuwd hoe jullie je niet klem laten rijden!!!

Rijd een vrij snel paard, heb regelmatig de binnenhoefslag te pakken en dan komt er vlak langs je heen nog iemand, die dan vlak voor je richting de hoefslag gaat. :+

Dan zit je toch even totaal klem! :o

Heb geen paard dat uithaalt, wordt alleen maar over enthousiast en gaat dan gezellig mee 8-)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:22

Als iemand je afsnijdt kun je natuurlijk niks aan doen, behalve de afsnijder even de waarheid vertellen 8-)
Maar dan nog zit je niet klem, omdat de afsnijder sneller gaat ;)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:27

RolfS schreef:
eerst je paard opvoeden en anders niet starten

Dat soms eerst maar sommige ruiters leren niet op je paard zijn kont in te rijden .
Dan heeft het paard geen reden om uit te halen !

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:28

Tuurlijk doen, waarom niet? Als jouw paard uithaalt, ben jij aansprakelijk. En stel je voor dat iemand gewond raakt...terwijl jij dat zo gemakkelijk had kunnen voorkomen.

Er zijn trouwens zelfs mensen die 'zomaar' een rood lintje in de staart doen. Hebben ze tenminste lekker de ruimte bij het losrijden!

janetje22

Re: Wel of geen rood lintje indoen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 06:42

Wat in onzin!!!!!!!!!!Je moet je paard goed opvoeden!!!!
Daar heeft het niks mee te maken hoor, mijn paard is als veulen helemaal vertrapt door in paard en daarom kan ze nu uithalen als iemand op haar kont rijd, dat heeft dus niks met opvoeding te maken...dat is bij haar zelf bescherming..

RolfS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:14

janetje22 schreef:
Daar heeft het niks mee te maken hoor, mijn paard is als veulen helemaal vertrapt door in paard en daarom kan ze nu uithalen als iemand op haar kont rijd, dat heeft dus niks met opvoeding te maken...dat is bij haar zelf bescherming..

Gewoon ff lezen.
OF opvoeden OF niet starten.Dus in jou geval niet starten en mensen niet lastig vallen met een paard met een afwijking.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:22

Harde waarheid idd !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 07:54

beantsje schreef:
Tuurlijk doen, waarom niet? Als jouw paard uithaalt, ben jij aansprakelijk.

Rood strikje verandert daar helemaal niets aan. En de gemiddelde westernruiter (die nooit dressuur gereden heeft) heeft geen idee wat dat mallotige rode strikje in die staart doet.

janetje22 schreef:

Dan heb je dus niets in een pleasureklasse te zoeken. Ook een heel simpele oplossing.
Zelfde voor degene die zo'n snel paard rijdt trouwens. Waarom zou je daar in hemelsnaam pleasure mee willen rijden :? Ook dat als een andere dan niet uithaalt maar mee wil; dan heb je je paard dus gewoon echt nog niet broke genoeg om een beetje fatsoenlijk pleasure te starten. Al komt er iemand met 100 km per uur langs me heen, als mijn paard meer doet dan met z'n oor draaien danwel z'n hoofd iets omhoog brengen dan wordt 'ie gecorrigeerd. "Niet mee bemoeien, hou je kop bij je werkje".

@Rom; vanaf een bepaald moment heb je gelijk. Als jij of ik ons klem laten rijden is dat idd stom van ons zelf. Maar volgens mij start TS L5 en dan héb je die ervaring stomweg nog niet.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:13

Ben het helemaal met Sonja eens!
Leer eerst de regels en elkaar te respecteren voordat je de ring instapt.
Als je goed rijdt hoef je niet bij een paard in de buurt te komen zodat je op 'slag afstand' zit.
Ik heb nu ook een merrie die niet gecharmeerd is van close contact. Ze doet niks maar kijkt supervenijnig en begint een beetje te dribbelen, dat wil ook niet in de pleasure. Is toch verlies van concentratie.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:26

als een paard een ander paard kickt als jij erop zit is een totaal disrespect naar de ruiter toe en gewoon te trainen/opvoeden.
ben benieuwd hoeveel van de paarden die dit doen eens een flink pak rammel hebben gehad toen ze het deden met ruiter erop en het nog steeds doen. dit is gewoon slecht gedrag!

zo vind ik bv ook dat een paard niet naar en vlieg mag trappen als ik achter m sta bv om iets aan de staart te doen.
ookal trapt ie natuurlijk niet naar mij maar naar de vlieg, ik kan toch geraakt worden en ze moeten gewoon weten die benen (ik mag geen poten meer zeggen) op de grond te houden als daar een mens staat.

er zijn idd paarden die onder het zadel snel bang zijn voor andere paarden, daar kun je niet altijd wat aan doen.
angst kun je moeilijk opvoeden, slecht gedrag (trappen, ook als dat uit angst is) wel.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:46

Sonja schreef:
@Rom; vanaf een bepaald moment heb je gelijk. Als jij of ik ons klem laten rijden is dat idd stom van ons zelf. Maar volgens mij start TS L5 en dan héb je die ervaring stomweg nog niet.

Dat zeg ik, je moet het natuurlijk wel ff leren :D
Maar als je de schuld aan jezelf geeft dat je je klem hebt laten rijden, leer je sneller dan te zeggen dat iemand anders je heeft klem gereden ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:47

quarterH schreef:
ik kan toch geraakt worden en ze moeten gewoon weten die benen (ik mag geen poten meer zeggen)

Jij hebt een Quarter, dus daar zijn het wel poten hoor :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:01

laatste keer dat ik hier poten gebruikte had ik weer half bokt over me heen dus ik durf het niet meer! :+

Jooooy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:03

ik zou het niet doen, maar zelf gewoon goed opletten dat andere paarden niet te dichtbij komen.
ook een beetje afgelegen proberen te rijden misschien?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:04

haha is dat niet het hele doel in de pleasure?

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:35

Shoufshouf schreef:
Zal ik dan op mijn showblouse laten drukken:

"Wie dit kan lezen rijdt te dicht op mij!!" ??? Hahahaha....

Iedereen let op!! Ik rijd zondag in Haaksbergen, op een bonte merrie startnr 1576!!! _O-

Hahaha ik zal voor je uitkijken hoor :)

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:39

Sonja schreef:
beantsje schreef:
Tuurlijk doen, waarom niet? Als jouw paard uithaalt, ben jij aansprakelijk.

Rood strikje verandert daar helemaal niets aan. En de gemiddelde westernruiter (die nooit dressuur gereden heeft) heeft geen idee wat dat mallotige rode strikje in die staart doet.

"Wat een leuke Valentijnsdagversiering!" (Jawel, op 14 februari.....)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:46

RolfS schreef:
Gewoon ff lezen.
OF opvoeden OF niet starten.Dus in jou geval niet starten en mensen niet lastig vallen met een paard met een afwijking.

schoppend paard of niet, je hebt niets te zoeken in andermans aura :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:47

Maar ja, als sommigen net zo'n groot aura als ego hebben, dan kan er verder niemand de baan in en da's toch lastig met pleasure...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:27

tuurlijk, maar ts geeft aan dat het alleen gebeurd als de andere paarden er echt dicht op komen, dat lijkt me toch niet echt moeilijk te voorkomen, ik vind het goed fatsoen om niet zó dicht op anderen te rijden

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:30

Shoufshouf schreef:
Ik ben alleen zo bang dat je gelijk de stempel van "poedersuiker knol" krijgt en dat verdiend ze niet!!

He wat grappig ik had geen poedersuiker getypt!!! :D

Dat is echt onzin hoor.... Waarom zou jouw paard gelijk een stempel moeten krijgen?
Als ik iemand met een lintje zie, dan ben ik alleen maar blij. Niet dat anders bovenop iemand rijd hoor, maar dan hou ik er net nog even meer rekening mee. Zonder daarbij het paard te veroordelen. Het is natuurlijk gedrag wat je paard laat zien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:33

Qimm schreef:
tuurlijk, maar ts geeft aan dat het alleen gebeurd als de andere paarden er echt dicht op komen, dat lijkt me toch niet echt moeilijk te voorkomen, ik vind het goed fatsoen om niet zó dicht op anderen te rijden

Tuurlijk hoor je niet zo dicht op een ander te rijden, volgens mij is daar iedereen het wel over eens. Maar in een volle pleasureklasse OVERKOMT het je stomweg wel eens dat er ineens een kluitje dicht bij elkaar zit, zéker als je nog niet zoveel ervaring hebt in het je vrij rijden.

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:02

Daarbij zijn er mensen die heel erg lang moeten sparen om een wedstrijd te kunnen starten (het is gewoon heel duur tegenwoordig) zijn er mensen die heel lang serieus hiervoor trainen en ook nog eens flink zenuachtig zijn.
Waarom zou je dat verpesten door voor je lol met een paard die of schopt of rennend door de bak heen gaat (of het nu de show arena of de inrij arena is) op show komt.

En leer aub de regels van voorang en dergelijke, daarom heb ik er zo'n hekel aan om met L5 ruiters te rijden, niet omdat ze te min zijn maar omdat ze proberen op wedstrijd de regels te gaan ontdekken (ook L2 en L1 ruiters hoor) leer eerst de regels van het los rijden/ in rijden en ga daarna pas op show!!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:04

Sonja schreef:
Qimm schreef:

Tuurlijk hoor je niet zo dicht op een ander te rijden, volgens mij is daar iedereen het wel over eens. Maar in een volle pleasureklasse OVERKOMT het je stomweg wel eens dat er ineens een kluitje dicht bij elkaar zit, zéker als je nog niet zoveel ervaring hebt in het je vrij rijden.

daarin heb je helemaal gelijk natuurlijk :j
Heb geen idee hoe druk het kan zijn in zo'n klasse, maar als er een vrij grote kans is om ingesloten te raken en je bent er niet handig in dit te voorkomen... tja. Ik zou iig niet graag een mep krijgen van een paard