Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pluizebolpum schreef:rapido schreef:Och hemel...zo ken ik er nog een. 'Wij doen aan Natuurlijk Paardrijden'. Ik benieuwd wat Men daaronder verstond, aangezien imo paardrijden op zich al niet natuurlijk is, bleek het bakhobbelen te zijn, paard sjokkend aan een los engels teugeltje en op een westernzadel. Tja...het zijn merendeel de recreanten die van alles en nog wat doen met hun knol en er dan een naam aan geven.
Vind ik op zich prima hoor, iedereen moet doen waar ie zin in heeft, maar breng het dan niet zo nuffig uit de hoogte. Mensen die hun paard een western zadel aanmeten en er vervolgens lekker mee boscrossen kan ik an sich alleen maar snappen. Een western zadel zit ook gewoon verdraaid lekker.![]()
Overigens, als je er serieus mee bezig bent, gewoon omdat je het leuk vindt om een paard te verbeteren maar wedstrijdambities mist (ook een héél leuk woord voor plankenkoorts) ben je imo nog wel een western/dressuur/spring/endurance/overigeopties ruiter, alleen geen wedstrijdruiter.
Ik rij ook erg recreatief, maar ben wel degelijk western opgeleid, evenals de paarden. Kan heel goed aan een lang teugeltje door het bos sjokken maar probeer wel de dames een klein beetje op nivo te houden, voor zover ik daar toe in staat ben. Jack kan iig zo een pleasure show rijden en als ik er bij Prair nou nog eens in krijg dat ze d'r wissels aan allebei de kanten kan kan die zo een reining proefje in.
Wat aankopen betreft ga ik met Ibbel mee, je moet gewoon bij welke discipline dan ook altijd kritisch blijven en niet domweg uitgaan van wat er in een advertentie staat. Bij licht aangereden krijg ik toch nog steeds het beeld van een paard waar heel voorzichtig een auto tegenaan gezet is op mijn netvlies en zadelmak moet ik ook eerst zien voordat ik het geloof, om maar wat te noemen.

quarterH schreef:je rijd dus recreatief, niet western.
AP_Art schreef:Ook als die ruiter, mits goede conditie (Nu dus blessures) 1 a 2 keer in de week een flinke training houd?
Waarin de oefingen zoals stops en spins worden meegenomen?
Tuurlijk, wij zullen niet zo goed zijn als een echt westernpaard, en een westernruiter die les krijgt. Maar waarom zouden wij niet onder de noemer western vallen?

quarterH schreef:alle rening oefeningen onder de knie???? serieus? bij een paard die herstellende is van een peesblessure?
dit wordt steeds aparter haha!
Dana82 schreef:@ Coltje: kan me voorstellen dat je je aan hem nu wel serieus stoort hoor. Ik zou er ook de kriebels van krijgen, zulke mentaliteit maakt het voor westernruiters moeilijk om geloofwaardig over te komen.
@ quarterH: daar kan ik je nu maar alleen gelijk in geven. Ik vind dit ook allemaal maar een beetje raar.
AP_Art schreef:Als ik een advertentie zou plaatsen. Dan zou ik erin zetten. Engels ingereden, maar alle reining oefeningen onder de knie.
Een westernzadel komt er ooit. Maar een betaalbaar passend zadel vinden is een ramp helaas.. Ze heeft een erg korte rug. En is daarbij ook nog breed en rondgeribt. Met mijn budget heb ik helaas nog niks gevonden. Maar we zijn al enige jaren op zoek, en het komt er ook aan. Of dat nou nu is of over een paar jaar.
@Coltje: Ik kan mezelf ook geen volleerd western ruiter noemen. Ik heb er les in gehad. En heb later mijn pony omgeschoold. En we komen ook steeds iets verder. Alleen trainen, is op dit moment erg lastig..
Ik zelf zit met een zware schouderblessure. Als ik alleen al doorzit in draf, dan voel ik elke stap van mijn pony doordreunen in mijn schouder. Dus trainen.. Op het moment weinig. Maar ik hoop dat dat binnenkort wel weer komt :)
. Ik gaf gewoon mijn mening in het algemeen 
Maar omdat ik het in eerste instante ook even over lange teugel rijden gehad heb