golda1 schreef:Wat denken jullie nou te bereiken met deze eeuwig durende discussies?????? Laat die mensen!! Zolang je zelf maar beter weet, en en NIEMAND hier kan mij wijsmaken dat je zelf nooit eens te hard voor je paard bent geweest. Ik heb mijn paard ook wel eens te hard aangepakt, en later dacht ik van o oliebol, dit heb ik helemaal fout gedaan.(wat zielig.) Alleen wij doen het waar niemand bij is, en anderen weer wel!!
En dan kan je jaren discuseren, het blijft toch gebeuren. Een simpel voorbeeld: Je mag niet door het rode stoplicht rijden(=bekeuring) maar het gebeurt toch ondanks alle waarschuwingen......
Ik voer de discussie IRL of Virtueel vanwege die ene die je misschien wel bereikt. Die ene die zo'n discussie leest, doorvraagt en misschien door meer informatie zijn/haar mening bijstelt. Het is natuurlijk makkelijk om je kop maar in het zand te steken en die mensen te laten zeuren. En iedereen heeft wel eens momenten dat je dat ook doet. Gewoon omdat je het effe zat bent. Maar zolang ik toch nog eens in de pakweg drie maanden iemand tegenkom die na aanvankelijke vooroordelen en scepsis in de trant van "hum western op een dressuurpaard, is toch geen gezicht, kan toch niks worden, hum western en dressuur op een paard, is toch niks, kan toch niks worden, prikken die gigantische wielen niet, je rijdt je paard kapot met die stops, je rijdt met veel te veel contstante druk als je dressuur rijdt" opeens toch gaat luisteren en vragen stellen. Dan doe ik het voor die ene, en die ene daarna et cetera. Ook als ik daar af en toe helemaal geen zin in heb. Want alleen door discussie (en soms ook onzinnige discussie) kun je meningen uitwisselen en van elkaar leren.