Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Paintless schreef:ik rijdt ook meer dressuurmatig nu.. met kleine aanpassingen maar sluit wel op tussen handen en benen. dat heeft ze nodig, daar ontspant ze van. loopt ze heerlijk op. western is niet alleen knop op je zadel en losgooien. het is de kunst je paard te verzamelen zonder de mondhoeken stuk te trekken.
een vriendin van mij zat mee te kijken zaterdag en zag duidelijk verschil tussen de dressuurruiters, en mij. dat van mij zag er vriendelijker uit, terwijl ik ook wel eens aan haar mondhoeken hang.. (voornamelijk als ze opeens rechts gaat, en ik rechtdoor wil...)
stalone2 schreef:Het westernrijden spreekt mij erg aan, niet zozeer de disciplines, maar de paardvriendelijk wijze met zit en weinig been en zonder dat getrek in die mond.
stalone2 schreef:Het is inderdaad bedoeld voor recreatie, ik heb geen wedstrijd- aspiraties, niet bij dressuur en niet bij western. Ik kan me goed voorstellen da je paard inderdaad de kluts kwijtraakt. Bij westernrijden is de houding van nek en hoofd toch wel veel lager dan bij de klassieke dressuur.
Ik had inderdaad al begrepen dat western niet altijd zo aardig is als men denkt. Toch is daar veel minder over bekend.
In ieder geval heb ik besloten om het paard niet te kopen en me eerst wat meer te verdiepen in de rijstijl. Bedankt voor jullie tips.