Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Op 2001-07-31 21:55, schreef Sandra.k:
Mij schrik je niet af Blaze, niet v.w.b. het rijden, hooguit heb ik weinig zin om nog al te veel te posten hier over wat ik doe en hoe het gaat. Als ik maar lekker en op een goeie manier bezig ben met m'n paardje. WAT IS DAAR MIS MEE?? Ben nu zo'n 3 a 4 maanden echt bezig en ik spin en stop en weetikveelwat echt nog LANG niet hoor! Sterker nog, ik galoppeer nog niet eens (ja, tijdens een buitenritje dan wel). Misschien komen we daar ook nooit aan toe. Maar het weinige wat we wel doen gaat lekker, en nee, het is niet makkelijk maar m'n paard en ik gaan het steeds een beetje beter doorkrijgen. Ik heb nu een goeie instructrice waar ik m'n vragen aan kan stellen, maar misschien zijn er toch nog wel es kleine dingetjes die ik hier zou kunnen en willen vragen gewoon omdat hier best wat mensen zitten die weten hoe of wat.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sandra.k op 2001-07-31 21:57 ]
</font>
als je zo bezig bent met rijden zoals jij beschrijft zul je mij nooit iets verkeerds over jou zien schrijven
Citaat:Op 2001-07-31 22:06, schreef [***]:
sorry dat ik het zeg, ik kom hier nog maar net kijken op deze site, maar volgens mij ben je niet zo geliefd bla????![]()

) hoe zit het eigenlijk over het algemeen met westernlespaarden? Ik heb vroeger heel lang op manegepaarden gereden (gewoon engels dus) en het is een wereld van verschil als je daarna op een "eigen" paard stapt. Manegepaarden zijn over het algemeen toch wat ehh...sja, afgestompter? Geldt dat ook voor westernlespaarden? Citaat:Op 2001-08-01 17:35, schreef Sandra.k:
Neckreining is namelijk niets anders dan een zeer fijne afstelling van het paard op het been en gewicht van de ruiter."
en leg dit maar eens uit aan een beginner.
.
.een aantal jaren later heb ik dat zelfde boek gelezen en wist exact waar ze het over hadden.leren rijden met behulpvan video en/of boeken is heel moeilijk,zeker voor een beginnende ruiter(je denkt dat je snapt wat ze schrijven of laten zien maar in de praktijk is het heel moeilijk zelf in te schatten of dat wat je doet correct is.in het begin is een instructeur niet te missen,zelfs al zeg je later dat dat wat je hebt geleerd niet volledig bij jouw stijl past.geen probleem,op het moment dat je weet hoe je iets dat met in een boek leest of op een video ziet in de praktijk moet toepassen ga je een eigen stijl leren.op dat moment onthoud je van andere trainers alleen dat wat je wilt gebruiken in jouw stijl.heel vaak is het voldoende om bij wedstrijden de goeie ruiters/trainers te volgen in het warmrijden(vooral s'nachts) hier leer je heel veel van op het moment dat je zelf een bepaald nivo hebt bereikt.
), bij ieder stap van je paard moet je beurtelings een sinaasappel uit je been zien te schudden waarbij je bovenlichaam en handen dus stil blijven...hmmm, ik heb toch wel een beetje moeie om te visualiseren dat mijn benen gevuld zijn met sinaasappels...
OF ik ben blond (maar dat ben ik niet
) OF ik snap weer es een grapje niet
......
) dat heet Western-rijden geschreven door Josee Hermsen, isbn 903960232-8. Dat heb ik laatst voor 12,95 gekocht bij de witte boekenwinkel. Qua informatie wel een stuk minder, maar ik heb het ook eigenlijk gekocht voor de vele mooie foto's die erin staan, gewoon voor de heb dus
. Mocht iemand trouwens nog andere nederlandstalige (ben een beetje lui) boeken over westernrijden weten dan hoor ik dat graag.
, het ook te kopen.