[WN] showmanship

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:19

Bij de WRAN dus niet ;) Ik hield hem net als bij de APHA shows op een klein rolletje in mijn handen, vandaar dat ik het ook onthouden heb, aangezien ik erop gewezen werd dat dat zo niet mocht bij de WRAN.

Bij een APHA show hou ik hem op een rolletje, ook al is me anders geadviseerd. Ik vind het namelijk ook niet mooi staan hoe het voorbeeld op de foto eruit ziet.
Maar aan regels heb je je nu eenmaal te houden ;)

quarterH

Re: showmanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:23

een rolletje is ook niet de juiste wijze.
enige juiste manier (volgens de rassenorganisaties) is een mooie nette grote lus zoals op het eerste voorbeeld aangegeven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:26

Zoek eens op youtube naar filmpjes van de horsemanship, dan zie je dat ze allemaal een ruime lus hebben zoals ook in het regelboek staat beschreven.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:55

quarterH schreef:
een rolletje is ook niet de juiste wijze.
enige juiste manier (volgens de rassenorganisaties) is een mooie nette grote lus zoals op het eerste voorbeeld aangegeven.

Gisteren bij een WRAN show heb ik hem, net als de rest in de L3, ook zo, als in het eerste voorbeeld is aangegeven, vastgehouden. Geen commentaar gehad... dus zal wel in orde zijn, lijkt mij...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:28

Toen ik laatst geschreven heb bij een WRAN jury, gaven ze juist de deelnemers die hem op een rolletje hadden de tip dat dat binnenkort hoogstwaarschijnlijk niet meer mag en dat het in 1 grote lus moest.

En idd, samengeknepen is bij de rassenverenigingen echt niet gewenst.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:23

SusanW schreef:
Chris Knol legde destijds bij de kerstwedstrijd op de AOK uit dat je bij de WRAN de lijn alleen nog maar samengeknepen mocht vasthouden.
Dus een grote lus en die van buitenaf gezien samenknijpt. Zo heb je helemaal je hand niet meer in de lus en kun je niet verstrikt raken. Bij de APHA hoeft dit niet, maar hij zei toen, doe het overal, dan zit je altijd goed.
Hier een voorbeeld van hoe hij het adviseerde:
Afbeelding

Had hem gisteren ook zo gehouden bij de WRAN, zoals op die laatste foto. Jan Trel heeft me tijdens de line up verteld dat ik dat maar niet meer moet doen. Dus niet blijkbaar. ;)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:56

Nou dan weet ik het ook niet meer hoor ;) Ik meende toch dat Chris Knol ook een WRAN erkend jurylid is/was, maar ik vind het allemaal prima hoor. Dan maar gewoon een grote lus overal blijkbaar ;)