[WN] Wat moet ik hiermee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirandavb

Re: Wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:20

Je moet gewoon voor de stal kiezen waar je jezelf het beste bij voelt. En wat het makkelijkst voor jouw is. En wat uiteraard bij jouw paard past. En wat betreft roddels, daar moet je je niet te druk over maken. Dat heb je zelf in de hand. Je komt er voor je paard en niet voor andere mensen. Op de kleine stal kan het net zo erg zijn als op een grote! Succes met je keuze!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:17

Akhal_Teke schreef:
Wel duur trouwens zeg!! allebei
Zijn normale prijzen voor deze omgeving. Vaak betaal je zelfs dik over de 300/maand!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:19

Wou net zeggen, vind het juist wel goedkoop voor wat je ervoor krijgt. Zijn wel stadse prijzen ja...

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:45

O, vandaar. Ik betaal hier 500 voor 3 paarden.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:07

Ik vind het ook belachelijk duur voor het gene wat je er voor krijgt!! Je moet nog zelf mesten. En bij de ene krijg je maar een keer per dag musli erbij en bij de andere maar vier keer per week stro....

Ik ken beide stallen niet maar ik zou nog even lekker verder kijken!! Is er niet een boer die een paar stalletjes heeft en een buitenbakje ofzo...??? Of wil je graag binnenbakken en al die andere 'luxe' er om heen???

mokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:56

Ik hoef helemaal geen luxe voor mezelf!
Wel dat mijn paard er lekker staat en er een goede bak is met het liefst uitrijmogelijkheden...
Dat ik zelf moet uitmesten vind ik niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:32

Stal 1 vind ik persoonlijk sowieso al niets want ik wil kunnen trainen en buiten kunnen rijden. En met 1 niet-optimale bak en geen uitrijmogelijkheden kun je dus precies helemaal niks. Daar heb ik geen paard voor, dan kan ik net zo goed de boel verkopen, lekker parttime gaan werken en als hobby zebravinkjes gaan fokken.

Ik zou gewoon nog een paar keer bij Wennekers gaan kijken, maar ook zeker nog eens verder kijken. Er zitten behoorlijk wat stallen daar in de buurt, misschien kun je een 'best of both worlds' vinden...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:34

Als Wennekers in mijn buurt lag en ik geen last had van de eeuwige files die hier altijd zijn dan had ik het wel geweten en daar mijn paard gestald! Mooie rij banen om fijn te trainen en uitrij mogelijkheid en geeneens zo bizar duur. En dat roddelen daar zou ik niet zo wakker van liggen. Je komt tenslotte voor je paard en niet voor het volk wat er rond loopt!

mokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 08:41

@ Sonja ik ben ondertussen ook aan het zoeken naar andere stallen. Maar de meeste ken ik al of daarvan spreekt me de advertentie niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:18

Soms moet je een risicootje durven nemen in het leven Mokkertje, dus waarom dan niet gewoon de sprong wagen en verhuizen?
Als je 't netjes afrond op je huidige stal en aangeeft dat je 't goed naar je zin hebt gehad, dat je paard het fijn had, maar wél even met de redenen waarom je verhuist* dan kun je desnoods toch altijd terug als het niet bevalt?

*daar kan een stalhouder een verbeterpunt uithalen, mits het niet zo'n arrogant geval is die eigen stal en beleid heilig verklaard heeft. En indien het wél zo'n geval is, dan verlies je d'r toch niets mee als je daar opstapt...

Ik heb bij jou in de regio gewoond en Wennekers ook wel eens overwogen. Was voor ons net te ver weg, dat was jammer. Beleid leek me er netjes en je hebt in ieder geval altijd wel ergens een fatsoenlijke ruimte om te kunnen trainen. En het Amsterdamse Bos is voor jullie begrippen ook een héél aardige plek om buiten te kunnen rijden.
Die 2x hooi zou ik me trouwens niet té druk om maken. Als ik zag wat een enorme hoeveelheden daar de stallen in geschoven werden, dan heb ik die liever dan 3x een beetje ;)

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:50

Als je Endurance wilt gaan rijden, moet je kunnen trainen!
En dat kan niet op stal 1 dus die viel voor mij al af.
Daarbij zou ik echt een binnenbak willen waar ik in de winter ook kan trainen.
Roddelen en kletsen heb je zelf in de hand, als jij daar gewoon komt om te trainen en zelf niet praat over anderen hebben ze dat snel genoeg door.

Maar ik moet het ook echt even kwijt: Wat een geld zeg voor pension waarbij je ook nog eens dingen zelf moet doen!!
Ben ik blij dat wij in Drenthe zitten ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:06

Sann_e schreef:
Maar ik moet het ook echt even kwijt: Wat een geld zeg voor pension waarbij je ook nog eens dingen zelf moet doen!!

Jullie hébben toch een pensionstal ?? Of ben je gewoon blij voor je klanten :+

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:10

storrum schreef:
Sann_e schreef:

Jullie hébben toch een pensionstal ?? Of ben je gewoon blij voor je klanten :+

Ja idd ben echt blij voor onze klanten.
Heb tot 2 jaar terug altijd zelf op pension stallen gestaan, en ben nog nooit zoveel geld kwijt geweest daaraan.
De duurste was toch echt wel 200 euro per maand en dan moest je alles nog zelf kopen en doen.
Dat vond ik al echt te gek!

mokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 11:30

Tja... Dit zijn wel de meest 'normale' prijzen voor pensionstallen bij mij in de buurt. Sommige zitten zelf tegen de €400 aan!;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:32

Tja de ruimte is beperkt daar, en land is daar bijna een luxe...
Ik ben ook niet voor niets naar het Oosten vertrokken. En ik kom niet meer terug :D

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:00

Als ik het allemaal zo lees ben ik blij dat ik in het zuiden woon ;) voor een kale stal betaal ik € 95,- en voor hooi, stro en voer in totaal € 80,- dus ik ben maximaal € 175,- per maand kwijt. bovendien is de hoefsmid e.d. hier ook goedkoper (en ik kan uitwijken naar België/Duitsland als het moet).

maar goed, even on topic: ik zou stal 2 in ieder geval proberen, wat heb je te verliezen? leg het de eigenaar van stal 1 uit, wees eerlijk (dat wordt meestal het beste gewaardeerd) waarom je stal 2 wil uitproberen. maar als je nu al niet happy bent op stal 1, denk ik niet dat het beter wordt als je blijft, en dat heeft uiteindelijk toch ook effect op je paard als je met tegenzin gaat (spreek uit ervaring).
en ik zou toch verder blijven kijken naar een andere stal, zodat je wat meer opties hebt en misschien nog een betere stal voor je paard en voor jezelf kunt vinden!

succes! +:)+

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:45

Hier een slotje gezien het topic is aangemaakt onder een schaduwaccount.