[WN] Western 'handelsstallen'?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:09

Ik heb jaren terug meegemaakt dat een QxX ook verkocht moest worden en men hoopte er meer voor te krijgen als het via een westernstal zou gaan.
Merrie was net aangereden, de basis zat er goed in.
De stal waar ze kwam te staan bood kopers eerst hun eigen paarden aan voor een flink bedrag. Als de aspirantkopers hiervan terugschrokken werd er gezegd dat men dan uit zou komen op een 'halfje' zonder papier en liet betreffend paardje zien.
Uiteindelijk is het diertje verkocht voor vér boven de gangbare (MP)waarde, maar duidelijk onder de prijs van een 'echte'.

@TS: ik vind het een leuk dier en iig de vader staat redelijk garant voor een goed/rustig karakter.
Persoonlijk zouden bij mij ook direkt de sokken er wel afgaan :D

Mano88

Re: Western 'handelsstallen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 10:29

ik heb het wel eens geopperd, sokken eraf (zou zelf ook de manen op handlengte knippen, maar ach) en dan gewoon eens een paar goede foto's schieten. Maar dat vind ze zonde... :D

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:08

presentatie is het allerbelangrijkste bij je verkoop de eerste indruk die mensen krijgen,.. mijn advies,.. paardje eerste eens flink onder handen nemen

Sokken afscheren,.. maanen wassen ( en pleaseee !! niet afknippen ) westernpaard hoort lange manen te hebben, wassen met een zilvershampo,.. als hij helemaal schoon is,.. een mooi showhalster lenen en hier op bokt een fotograaf zoeken ,.. er zijn er zat die voor alleen de reiskosten al langs komen om eens mooie foto's te maken. En dan gewoon op alle advertentie site je advertentie plaatsen,.. mpooi verhaal erbij zetten over zijn karakter enzo

Ik zie zoveel advertenties van prachtige paarden die erbij staan alsof ze naar de slacht gaan,.. zo verkoop je geen paard
en als dat niet lukt kan je altijd nog bij een westernstal gaan informeren. je moet niet vergeten dat ook voor verkopen je echt zal moeten investeren in een paardje :):)

heel veel succes

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 11:44

hihi de foto's die ik hier nu heb geplaatst gebruikt de eigenaresse niet bij de verkoop hoor := Ik heb gewoon zelf geen andere foto's van hem, daar het niet mijn paard is.

Maar natuurlijk allemaal heel erg bedankt voor de meningen en ideeën, ik zal vanavond eens zien of ik een linkje naar dit topic kan versturen naar haar!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:46

@vigel over die lange manen zijn de meningen behoorlijk verdeelt tegenwoordig ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:15

Eraf kan elke nieuwe eigenaar zelf doen. Eraan plakken niet meer :)
Overigens kun je dan ook een foto maken van die kant waar géén manen hangen. Geeft een beter beeld van de halslijn ook :D

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:57

@ crazycactus nou hier niet hoor ;)
hoe langer hoe mooier,. :)

Cooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:12

Het is een leuk paardje om te zien, kan me niet voorstellen dat er geen recreatie westernruiter voor te vinden is! Als je niet de hoofdprijs vraagt...

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:24

Heeey dat is Bob!!!
Ik heb bob ook gereden! hij is heel leergierig en groot!
en kon toen goed stoppen met de kont er onder vanuit draf.
bob is een lieverd. succes met de verkoop

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 18:20

Emma, wat leuk dat je hem kent, dat is inderdaad Bob :j