Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jaycee_ schreef:Ah, aan de Reiniacs had ik nog niet gedacht! Bedankt, ik ga er ook even informeren. Er staat alleen nog geen telefoonnummer of mailadres op de site...
Bij Bernard worden de paarden getraind door de hulptrainers als ze zelf op wedstrijd zijn. Maar volgens mij zou mijn paard zoiezo door de hulptrainers getraind worden, dus das niet echt een probleem voor mij.
storrum schreef:Jaycee_ schreef:Ah, aan de Reiniacs had ik nog niet gedacht! Bedankt, ik ga er ook even informeren. Er staat alleen nog geen telefoonnummer of mailadres op de site...
Bij Bernard worden de paarden getraind door de hulptrainers als ze zelf op wedstrijd zijn. Maar volgens mij zou mijn paard zoiezo door de hulptrainers getraind worden, dus das niet echt een probleem voor mij.
Dat zou voor mij dus wel een punt zijn, Waarom breng je je paard naar een BNT, niet om hem door iemand anders te laten trainen toch? En als BNT er niet is, wie houdt dan die hulptrainer in het oog?
Het zijn gewoon volwassen mensen die net zo goed zijn als Bernard, zelfde methodes gebruiken en zelfde rijden. Ze laten die paarden echt niet 'zomaar' achter om door 'zomaar' iemand te laten rijden
TiaraBungy schreef:Er zitten echt geen 16-jarigen op hoorHet zijn gewoon volwassen mensen die net zo goed zijn als Bernard, zelfde methodes gebruiken en zelfde rijden. Ze laten die paarden echt niet 'zomaar' achter om door 'zomaar' iemand te laten rijden
Kirr__ schreef:Goh, waarom Bernard...
Omdat hij gewoon erg goed omgaat met paarden, niet alleen in de training maar ook daarnaast.
En er wordt inderdaad super voor ze gezorgd en elk paard wordt zowat hetzelfde behandelt.
Jan Hoefkens, daar ben ik zelf geen voorstander van... hij is de hoefsmid van mijn merrie, maar als trainer van mijn paarden zou ik hem nooit kiezen...
Vooral de omgang naast de training vind ik alles behalve netjes... heb hem wel alleen zien trainen met zijn eigen paard(en) en nooit met paarden in training... dus daar durf ik niets over te zeggen...
Jaycee, op vlak van geldbesparing, is het dan niet leuker en goedkoper om gewoon te gaan lessen met je paard bij een goede trainer?
Wrs is Bernard wel de duurtste uit de lijst als je hem daar wilt stallen en laten trainen...
Ben benieuwd wie je uiteindelijk kiest!
HumbleTalent schreef:Ik weet niet of Bernard je paard aanneemt in training, dat moet je misschien eerst even informeren. Weet niet wat zijn beleid daarin is en wat de potentie/ papieren zijn van je paard. Ik ken een goede duitse reining trainer, maar die neemt alleen paarden aan die op papier al 'potentie' hebben. Hoe dat bij Bernard zit weet ik niet.
Rieky of Bernard? Bernard! Ik vind dat hij betere co's heeft rijden. Rieky en Bernard zijn net zoveel weg en co's komen uiteindelijk toch op je paard dus dan zou ik kiezen voor de plek met de beste co's en dat is imo bij Bernard.

. Ik wist meteen dat mijn paard in elk geval ook door een "doorsnee" ruiter gewoon te rijden is

TiaraBungy schreef:en waarom zijn die mensen dan niet net zo succesvol als Bernard zou ik dan denken....... die net zo goed zijn als Bernard, zelfde methodes gebruiken en zelfde rijden. Ze laten die paarden echt niet 'zomaar' achter om door 'zomaar' iemand te laten rijden
Adrienne schreef:Ach je keuze wordt dus al een stuk makkelijker.![]()
Blijkbaar zijn Rieky en Bernard vergelijkbaar kwa werkwijze als ik het zo lees.
Bij beide moet je er rekening mee houden dat ze op wedstrijd kunnen zijn en dus je paard of gelongeerd wordt of door een capabel iemand van stal beweging krijgt. Daar is gewoon niet om heen te komen, ze zijn nou eenmaal af en toe weg.
Vond het zelf trouwens wel prettig dat heel af en toe er iemand die geen top trainer is maar wel een capabele ruiter mijn paard wat beweging gaf. Ik kreeg meteen te horen hoe braaf en betrouwbaar hij was ook onder een "normale" ruiter.
Is wel fijn te weten, gezien wij niet allemaal mee draaien in de europese top. Ik wist meteen dat mijn paard in elk geval ook door een "doorsnee" ruiter gewoon te rijden is
![]()
Ik denk dat je in elk geval goed op een rijtje moet zetten wat je doel is. Want een paard bij een top trainer zetten om er straks mee buiten te gaan rijden bv is iet wat overdone.![]()
Als ik jou was ging ik gewoon eens onaagekondigd op beide stallen kijken. Proef de sfeer en neus eens rond stel gewoon je vragen. Dan kun je een beetje beoordelen wie het beste bij jou en je paard gaat passen. Daar zou ik mijn keuze op baseren niet op wat wij hier allemaal blaten![]()
![]()
Als je alle knoppen er netjes op wil hebben is Wendy van Osch in Venhorst ook nog een goede optie
cissy schreef:TiaraBungy schreef:en waarom zijn die mensen dan niet net zo succesvol als Bernard zou ik dan denken....... die net zo goed zijn als Bernard, zelfde methodes gebruiken en zelfde rijden. Ze laten die paarden echt niet 'zomaar' achter om door 'zomaar' iemand te laten rijden
Citaat:Ik gooi nog een naam in de groep: Mireille van Soldt in Amersfoort.
Doet het allemaal zelf en niks hulptrainers, hooguit een hulpje voor de eerste keren erop omdat ze als er wat gebeurd anders zelf uit de running zou zijn en dat kan ze zich niet veroorloven. Topwijf!
Ben ook wel gecharmeerd van Rieki en Wendy, maar Mireille is minder ´groot´ maar minstens zo goed!
Kirr__ schreef:Omdat 'de baas' zelf de beste paarden showt en de co-trainers, de net iets mindere paarden uitbrengen...
Omdat 'de baas' beslist welke paarden er door zijn co-trainer gereden en geshowt worden.
Als je gaat kijken naar de punten en prestaties van de co-trainers (niet allemaal natuurlijk) kan je wel zeker zijn dat zij ook heel wat talent hebben.
De 'bazen' nemen echt wel goed genoege trainers aan om hun paarden te trainen als ze weg zijn, hun naam staat op het spel.
Zo denk ik erover... wil hiermee helemaal geen discussie starten of iemand aanvallen of wat dan ook.
Ik snap ook volledig je 'vraag/redenering' cissy.. maar bij die bedenkingen moet je ook enkele kanttekingen maken...